2022. augusztus 2.

Anne L. Green - Egyszerűen ​bonyolult (Perzselő románc Provence-ban 1.)


A harmincas éveit taposó Alyssa a levendulamezőkről híres Provence-ban éli idillinek látszó életét férjével, ám a valóság az, hogy már egy ideje nem perzsel köztük a levegő úgy, mint a kapcsolatuk elején. Hogy kitörjön az egyhangúságból, úgy dönt, egy másfajta édes csábításnak enged: cukrászdát nyit a város szívében, ahol megszállottan a macaronok iránti szenvedélyébe fojtja bánatát.

Alessandro Cross hamarosan befejezi az orvosi egyetemet és készen áll arra, hogy beteljesítse szülei nagy álmát: jól fizető állást szerezzen, és fiatal feleséget, akivel az olasz hagyományoknak megfelelően családot alapít. A sors azonban próbára teszi Alyssa és Axel hitét és hűségét is.

A fiatalok a tengerparton botlanak egymásba, ahol már az első pillanattól vibráló feszültség érzékelhető kettőjük között. Némi vívódás után be is következik a katarzis, szenvedélyes és tiltott viszonyba bonyolódnak.

Anne L. Green legújabb története, az Egyszerűen bonyolult rávilágít arra, milyen nehéz a hétköznapokban megküzdeni a megfelelési kényszerrel, hiszen sem a tekintély, sem a rangos szakmai elismerés nem véd meg mások ítélkezéséitől. És mi történik, ha minden észérv ellenére a szívnek nem lehet parancsolni?


Azt hiszem ez a regény nem csak az írónő életében különleges. Hiszen, ha arra is számítottunk, hogy egy aranyos, rózsaszín, cuki nyári történetet kapunk tőle, akkor lehet picit váratlanul éri az olvasót, hogy nem. Vagyis nem csak ilyet. És ezt közel sem rossz értelemben mondom. Mert ezzel valami sokkal többet ad az írónő az olvasóinak. Ez és minden miatt nagyon büszke vagyok rá! Rád, Anne L.Green! De legfőképp Erzsóra! Hogy megírta ezt az a regényt! És így! Elképesztő! 

Ő nemcsak egy zseniális írónő, kolléga, hanem barát is. Nagyon hálás vagyok ezért! Hogy ismerhetlek! Arra a nőre pedig pláne büszke vagyok akiről szól ez a különleges történet. 

Mert igen, ahogy említettem ez nem csak egy vidám, nyári sztori. 

Az Egyszerűen bonyolult egy hihetetlen sok fájdalmat, nehézséget, bánatot megélt nő története is. Egy olyan nőé, aki mindezek ellenére egy csodálatos ember, akiben hihetetlen erő lakozik. Az írónő ezzel a történettel is bárkit képes inspirálni. Nem csak azokat, akik szintén ebből a végeláthatatlan labirintusból keresik a kiutat. 

Alyssa személyét, a leírásai ellenére, gondolok itt a külsőségekre is, én végig egy bizonyos nőnek láttam magam előtt. 💖 Többet tudva, de anélkül is sejthető mi ihlette ezt a történetet. Mindez tudatában teljesen más szemmel olvastam. 

Annyira nehéz szavakba önteni minden érzést amit kiváltott az olvasása. Mert ezt el kell olvasni. Egy történet, ami sokszor a lélek legmélyére hatol. A sötétség és kilátástalanságig taszít néha. Hiszen Alyssa élete cseppet sem könnyű. A házassága válságban, egy olyan férj van mellette aki itt nem feltétlen pozitív szerepet kapott. 


Sokszor elképesztő düh lakozott bennem, ahogy olvastam. Hogy ennek a nőnek, aki annyira jó, szerethető, mégis ilyen dolgokkal kell szembe néznie......Hogy miként képes bárki, most épp mindegy, hogy nővel, de egyáltalán így bánni, viselkedni a másikkal?.. 😡 Alyssa iszonyatos dolgokon ment keresztül. Keresi a kiutat, próbál túlélni. És még ezen felül szörnyű, gondolatokat, érzéseket sulykolnak belé. Nem tudom milyen lehet egy ilyen kapcsolatban élni, és bárcsak egy nőnek sem kellene tudnia. Hihetetlen jól megírt a történetet ezen szála. Az olvasót nem kis gondolkodásra késztetve. Nem keveset lehet tanulni is belőle. Erőt meríteni. Az egésznek mondanivalója van. Tudni kellett mindezt így átadni. Le a kalappal!

Alyssa karaktere az első pillanatoktól kezdve szimpatikus lett. Nagyon megszerettem őt, így olvasva is róla. És ez a rengeteg nehézség, bánat, félelem, önbizalomvesztés és még nagyon sok minden amivel nap mint nap állandóan szembe kell néznie. Annyira jó volt olvasni, hogy van egy dolog ami kirángatja néha ebből. 

Ez pedig a sztori egyik fő eleme, a cukrászat. Főként ezek a picike csodák, amik elképesztően gyönyörűek tudnak lenni. És még ennél is finomabbak. A macaronok. Egy falatnyi csoda, ami ennek a nőnek most szinte mindent jelent. 

De természetesen egy másik mozgatórugó is érkezik az életébe. Egy férfi, aki bár fiatalabb, mégis abszolút felnőtten áll hozzá. Egy találkozás ami mindent megváltoztat. 

Alyssa megismeri Axel-t. A fiatal orvosnak készülő férfit. Méghozza a csodás, lendulamezőiről és a már említett macaronokról híres Provance-ban. 

Alyssa és Axel élete is egy pillanat alatt a feje tetejére áll. Mégis ez egy olyan talákozás, főleg a nő számára, ami talán végre segít neki, tisztán látni. Hogy ne ragadjon ebbe a csak fájdalmat, bánatot, és önmagát megkérdőjelező életbe és kapcsolatba. Hihetetlen volt mindezt végigkövetni. Bevallom, ahogy említettem, legtöbbször mérges voltam. Amiatt amiken Alyssának keresztül kellett mennie. Főleg, hogy nem mindig olyan emberek voltak mellette mint kellett volna. Azt hiszem ezzel kapcsolatban volt egy pillanat ami állatira dühített. Nem kevés meglepetést tartogatott a történet az biztos. 

De a fájdalom és ezek mellé azért sok dolgot megtudhatunk róla, sok olyan szép pillanatot átélhettünk vele ami gyönyörű volt. 


Hasonlóképpen Axellel is. Az ő karaktere is olyanra sikeredett, hogy egy bizonyos férfiként végig magam előtt láttam őt. És örültem neki. Ő kellett Alyssa életébe. Egy férfi, más gondolkozással, aki reménykedik, látja a közös, jobb jövőt és ezt segít el is hitetni Alyssával.  Akinek csakis ő a legfontosabb, akiért bármit megtenni. Nagyon szerettem őt ez miatt. Annyira kellett ez, egy ilyen férfi Alyssa mellé. Imádtam olvasni róluk.

Annyira átjött mindkettejük karaktere. Az egészet történetet egy filmként pergett le előttem ahogy olvastam. Egy nem mindig boldog filmként. Sok fájdalommal kell a párosunknak külön is, és a saját életükben is szembe nézniük. De hála egymásnak szépen kezdtek helyt állni a nehézségekkel szemben. Igaz vár még rájuk lehet küzdelem, de egy ilyen kapcsolat csodákra lehet képes.

Pont ezek miatt, mindezek ellenére egy tökéletes nyári, sőt bármikor és bárhol olvasható történet ez. Hiszen tudjátok, Anne L.Green-t olvasunk! A tőle megszokott bámulatosan gyönyörűen ismerteti meg velünk ezt a vidéket. A helyszíneket, az italok, ételeket, desszerteket. Szinte végig éreztem a csodás levendula illatát. A sülő macaron illatát, aztán az ízét.  Ha valaki, akkor ő mindig képes tényleg elrepíteni azokra a helyszínekre ahol a regényei játszódnak. Imádom ezt tőle! 


Egy történet, ami nagyon sok nőt inspirálhat, sokaknak adhat erőt, hogy ők is merjenek lépni és változtatni. Hogy egy olyan életet akarjanak élni ami igenis kijárt nekik. Hogy úgy tökéletesek és szerethetőek ahogy vannak. Bárki, bármit mond. Természetesen mindez, az egész folyamat iszonyat nehéz. És jó ha ilyen emberek vannak az ember életében mint Axel Alyssa mellett. Hogy célt, lökést adjon neki. 

Egy csodás szerelemi történet kezdete ez. Ami a keményebb részeket abszolút tökéletesen ellensúlyozza. Boldog, vidám, szerelmes, vággyal teli pillanatokkal. Az írónőtől megszokott stílusjegyekkel. És ezúttal még sokkal többel. Még többet mutat nekünk abból ki is Anne L.Green. 

Na jó, bocsánat ha egy katyvasz lesz ez, de azt hiszem az írónő ezúttal elnyerte nálam a díjat, ami azért a könyvért jár, amiről a legnehezebb írni. 😄

Mert annyi mindent éltem át még olvastam. Sírtam, fájdalmat éreztem, elkezdtem élni, mosolyogtam, vágyakoztam és szerettem. Millió érzelmet, amit ez a páros élt meg. Ezek összessége ad ki egy olyan lehengerlő történetet, amit mindenkinek el kell olvasnia!

Ahogy a cím is mondja..... Egyszerűen bonyolult. Elolvasva tökéletesen értelmet nyer. Egy mesés külső mögé rejtett csoda. Ami egy igazi érzelmi hullámvasút. Egyszer fent, egyszer lent. 


Két fantasztikus szerepőlővel. Akiket az elejétől azonnal meg lehet szerezni. Együtt érezni velük. Sajnos olyan karakterekkel is, akikről ez közel sem mondható el..... De az élet is ilyen. Néha csalódunk emberekben. Pont azok nem állnak mellettünk akiknek kellene. 

Ahogy említettem sokat lehet tanulni ebből a történetből. Bárkinek. Nem csak az a vidám ALG törénet. Na de melyik az? Egy olyan írónő regényéről beszélünk, aki mindig is sok hozzávalóval fűszerezi a regényeit. Egy a történet pont olyan bonyolult, mint egy macaron elkészítése. De végül annál finomabb és csodásabb. 

Ne hagyjátok ki ti sem! Ha szeretitek az írónő regényeit akkor ez sem maradhat ki! Ha pedig egy olyan olvasó vagy, aki még nem olvasott tőle, akkor is nyugodt szívvel ajánlom neked! Ebben a regényében ad a legtöbbet magából az olvasóknak. Csodálatos, néhol fájdalmas szívvel. Gyönyörűen és lebilincselőn. Egy romantikus történet, hihetetlen mélységekkel. Tanulságos, tele titkokkal, reménnyel. Izgatottan várom mit tartogat még számunka a macaron és a levendula hazája. 💜

Előre is bocsánat a lehet sok képért, de ez egy olyan téma amihez annyi gyönyörű fotót lehet találni. Pláne, hogy jó magam is óriási rajongója vagyok a levendulának. 💜


Néhány kedvenc idézetem: 


"- Egy biztos, soha többé nem leszek szerelmes! 

 - Nem a szerelem elöl kell menekülnöd, hanem az olyan férfiak elől, akik nem tisztelettel néznek rád! " 


" Axel volt az én titkos kis oázisom, ahol végre megpihenhettem, olthattam a szomjam és csillapíthattam az éhségem.  " 


"- Az élet egyszerűnek tűnik, de az egész egy kibaszott átverés.  Az igazság az, hogy baromira bonyolult.  " 


"A cukrászatot egyaránt tartottam művészetnek és tudománynak, amelyben a hozzávalók tökéletes egyensúlyának elérése a cél, éppen ezért az életemben is ügyeltem arra, hogy ne keverjem az össze nem illő ízeket, ám Axel egy véletlenül belekeveredett hozzávaló volt. Nem tudtam azonosítani, hová illik leginkább. Túl pikánsra sikeredett ugyan, de a már megszokott, unalmas életemet felpezsdítette még annak ellenére is, hogy pontosan tudtam, hibát követek el, hiszen minden egyes lépéssel egyre közeledtem a végzetem felé, mégsem voltam képes megálljt parancsolni magamnak. " 


"Amíg kétségbeesve kalimpálsz a vízben, nem fogod észrevenni a világítótornyod fényét, a férfit, aki felé a vágyaid sodornak. Ne hidd, hogy hurrikánként érkezik majd az életedbe, de hogy fenekestül felforgatja a világodat, az egészen biztos. "



Értékelés: 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése