2020. április 13.

R.Kelényi Angelika - A lánynevelde 2. (Riva nővérek)

Sziasztok!

Amolyan visszatérésként érkezzen R.Kelényi Angelika Riva nővérek sorozatának most megjelent része, A lánynevelde 2. értékelése :)

Nagyon köszönöm a lehetőséget a könyv elolvasására az írónőnek és az Álomgyár kiadnónak! 



Christina ​húgai, Nella és Leona is megváltoztak az évek során. Nella huszonkét éves felnőtt nő lett, és komoly munkát kap a Sorores Lányneveldében, de öt év elteltével is magát hibáztatja a nővére pokoljárásáért. Ezért magára vállal egy veszélyes feladatot, amikor kiderül, hogy az eltűnt férj, signore Costello és a véresre vert lány, Carmela ügye összefügghet. Szívén viseli a bántalmazott nő sorsát, saját múltbéli fájdalmait látja rajta, ezért jelentkezik a mulatóba szórakoztató hölgynek, ahol Carmela is szolgált…

Christina félti ugyan, de beleegyezik húga vállalkozásába, hisz Nella tökéletesen alkalmas erre a szerepre, ráadásul az eltelt öt évben megtanulta, hogyan használja a szépségét és az eszét.
A titokzatos mulatóban eleinte könnyedén veszi az akadályokat, és hamar a tulajdonos és úri körének kedvencévé válik. Csakhogy a szerelem és a múltja utoléri, ezzel nem csak az éltét, hanem a feladatát, mi több, Christinát is veszélybe sodorja…
Christina és Marco mindent megtesz, hogy kiderítse, hová tűnt Costello, és egyre több furcsa, rejtélyes dologra jönnek rá. A szálak ijesztő irányba futnak, az ésszerűség határán túlra…
Közös nyomozásuk során egymás iránti érzelmeik is komoly próbát állnak ki, kemény harcot vívnak azért, hogy ne csak Nellát, hanem szerelmüket is megmentsék.
Képes lesz-e Nella felülemelkedni múltbéli sérelmein és hidegvérrel véghezvinni a feladatát?
Lehetséges-e belelátni egy beteg elmébe, és megtalálni a megoldást egy valójában egyszerűnek induló bűnügyre?
R. Kelényi Angelika Terézanyu-díjas, többszörösen Aranykönyv-díjra jelölt írónő ezúttal is a 19. századi Rómába viszi olvasóit. A Riva nővérek-sorozat negyedik részében döbbenetes és ijesztő rejtéllyel találják magukat szemben a szereplők. A regényt szokás szerint átszövik a titkok, gyilkosságok, a kaland, a szenvedély és a romantika.


Leszögezném már itt rögtön az elején, hogy nagyon sajnáltam, hogy vége lett. Nem lehetne, hogy ezt a sorozatot egészen nyugdíjas korunkig olvassuk? :D Bármennyit tudnék erről a korról, erről a városról és ezekről a megszeretett és megismert karakterekről olvasni. Sosem lenne elég. :) ♥

Így hát nem volt kérdés, hogy óriási várakozással estem neki a történetnek rögtön utána ahogy megérkezett hozzám a könyv. 



Aminek kezdjük rögtön a külsejével. Szerintem nektek sem mondok újat azzal, hogy ismét egy meseszép külsőbe csomagolt R.Kelényi Angelika könyvet vehetünk a kezünkbe. Valami gyönyörű szép lett. Tökéletes a hölgy a borítón, a színek. Remekül passzol a sorozat előző részéhez és abszolút illik a történethez. 

Ha valaki még netán nem olvasta a sorozatot annak abszolút figyelemfelkeltő és egy olyan borító ami mellet nem lehet elmenni. Ne is tegyétek, olvassátok el is ti mert zseniális történet. 

Na de akkor lássuk is. 

Ha az előző részeket nézzük -  mert ugye sorolhatjuk ide a Mennyei bűnök két részét is - akkor kiegyezhetünk abban, hogy a Riva nővérek közül eddig legnagyobb szerepet Christina kapta. Picit ennél a résznél vegyes érzelmeim voltak ezzel kapcsolatban. 

Ugyanis A lánynevelde 2.részében több hangsúlyt kap a két testvére. Nella és Leona. Ez már a fülszövegből is sejthető. Egyrészt ahogy említettem egyik szemem talán sírt picit hiszen Christina karakterét már az első résznél a szívembe zártam és hatalmas kedvenc szereplőm lett. Imádtam a könyvek alatt végigkövetni az életét, a történetét. És ebben a részben kissebb szerep jutott neki. 

És itt van az, hogy a másik szemem nevet hiszen ebben a részben ismerhetjük meg igazán a másik két Riva nővért. Nella és Leona karaktere fontos szerepet játszott a korábbi részekben de itt ismerhetjük meg őket igazán és ezt nagyon szerettem. Itt inkább ők, de főként Nella volt főbb szerepben. 

Christina továbbra is nagy kedvencem, mégha itt neki ezúttal is nehéz és újabb kihívássokkal kellett szembenéznie. Mégis végig abszolút együtt tudtam érezni vele, átérezni a karakterét. 

Nella karaktere a korábbi részekben hát valljuk be nem éppen volt a szívem csücske. Talán az előző részben kezdett végre felnőttebb lenni, komolyabb. Egy olyan lány, nő aki végre felfogja a tettei súlyát. Nem hiába, hiszen ő is pokoli dolgokon ment keresztül és ugye mindig a saját kárán tanul az ember. Hát ő is megtanulta a leckét. Eszébe sincs a szívét akárkinek is odaadni. Mégis továbbra is szeret szórakozni, játszadozni, kihasználni a szépségét és a fiatalságát. Nem tudtam elítélni ezért őt. Ahogy mondtam nagyon megkedveltem itt. Hiszen egy erős és még ha ő nem is hiszi el magáról egy okos nő lett belőle. Aki megtanulta az élet adta kemény leckéket és immár egy olyan nő aki teljes mértékben a családja mellett áll. És nem csak mellettük hanem mások mellett is. Ő is akárcsak a testvérei ott segít ahol tud. 

Egy szó mint száz :) nagyon szimpatikus lett. Tetszett ahogy az írónő beleszőtte a szerepét a történetbe.  

Valamint itt van még nekünk a "kis" Leona. Na az ő karaktere volt számomra az ami picit feladta a leckét. Hogy eltudjam dönteni kedvelem e?! Persze a történtek után ez éppen érthető is. Hiszen akárcsak a nővérei őt is sok fájdalom és szenvedés érte. De ahogy senki sem egyforma, ők hárman is máshogy dolgozzák fel az őket ért traumákat.... Vele picit bajban voltam....

Annyit mondhatok, hogy a szerző ezúttal is nem kevés titokról rántja le a leplet mind akár a múltból, mind pedig a szereplők jelenéből. 

Egy titkokkal teli, érzelmekkel, félelemmel, fájdalommal, meglepetésekkel, szerelemmel és még sok más hozzávalóval teletűzdelt történet A lánynevelde 2. Amiben ismét akad humor is ami tökéletes ellensúlyozza a komolyabb pillanatokat.

Amiből ezúttal sem hiányozhat a legnagyobb kedvenc karakterem. Köszönöm Angelika, hogy megalkottad nekünk ezt a férfit :) Ő Marco Fiore. ♥


Picit örültem volna ha bizonyos értelemben picit többet kapok róla és a párjáról, úgy szeretem őket együtt. De itt most nem csak az övék volt a főszerep. Ennek ellenére azért akadt itt nekünk signore Fiore bőven :) Mert belőle sosem elég. Aki semmit sem változott. Imádom ezt a fickót. A humorát, a beszólásait. Jó volt és abszolút kellettek az ilyen vidámabb pillanatok is a történetbe. 

Olyan szempontból sem változott semmit, hogy mindig tudja mibe kell beletenyerelni. Megtalálni Róma legtitokzatosabb, legfájdalmasabb, legnehezebb és legkuszább nyomozási ügyét :) De ő Marco Fiore. Aki ki is nyomozza. Elbűvölő, eszes, segítőkész és kétség kívül a legjobb abban amit csinál. Imádja Christinát. Mi meg őt azért, hogy egy ilyen férfi. 

Már most hiányzik pedig épp csak vége lett a könyvnek. 

És igen ahogy a fülszöveg is említi Marco és Christina szerelme is megsínyli ezeket az időket. Pokolian nehéz próbák elé állítja őket a kedves szerző. 

Ha ti is elolvassátok a regényt akkor megtudhatjátok a kedvenc párosunk kiállja-e ezeket a próbatételeket. 

Annyi bizonyos, hogy ismét egy tökéletes regényt kaptunk a szerzőtől. Ami a karakterek szerepe miatt ezúttal hathat újdonságnak de mégis így volt tökéletes. Abszolút a helyére kerültek a dolgok, pedig ahogy ismerjük Angelikát hajajjjj itt aztán volt minden. :)

Kuszaság hegyek, titkok, mindenféle bonyodalom. Az első betűktől az utolsó szóig végig izgulod a történetet a szereplőkkel. Próbálsz találgatni, hogy mi is lehet itt? De persze az írőnő a mi, legalábbis az én eszemen ismét túljárt. :D  De örülök neki mert csak pislogtam és ámultam ismét a csavarokon és azokon amik kiderültek. 

Ráadásul behozott egy olyan karaktert Laurentino Marcetti személyében akiben igencsak látnék még potenciált. Egy tipikusan olyan karaktert akit hol utálsz, hol kedvelsz és nem igazán tudod eldönteni, hogy hányadán is állsz vele....... Ahhoz túl titokzatos. Mégis érdekes. Na róla szívesen olvasnék egy történetet. Egy jó hosszú könyvnyit :D 

Csak gratulálni tudok! Le a kalappal!

A tökéletesen megformált karakterek, a lenyűgözően szőtt cselekmény mellé ezúttal is bámulatosan kaptuk vissza az akkori Róma hangulatát. 

Sajnos tudjuk milyen helyzetben vagyunk, van a világ. Nekem már volt szerencsém eljutni az Örök városba. És pont most lett volna végre esélyem visszamenni, ami sajnos ebben a helyzetben nem jön össze. De pont ezért hatalmas köszönönet neked Angelika, hogy a regényednek, a karaktereidnek és ezeknek a csodálatos leírásoknak hála ismét elutazhattam Rómába! Nagyon köszönöm! 

Egy mesés utazáson vettem részt a kedvenc városomba. Magam előtt láttam minden apró pillanatát, helyszínét a regénynek és ezt imádtam. Egy csodás időutazáson vettem részt. Ugyanakkor egy igazi érzelmi hullámvasúton is. Hiszen hol nevettem, hol pityeregtem. A szereplőkkel együtt féltem, szerettem és reménykedtem.

A történettel ami az észveszejtően szép Róma utcáira visz el bennünket. Itt vannak velünk a Riva nővérek, Marco. A hatalmas forma segédje, Rizzo. Más karaktereket is akiket már ismerhetünk. Teljesen új szereplőkkel, akik között akad kedvelhető és olyan aki nem éppen lesz a szívünk csücske. Ahogy lennie kell. 

A tökéletesen kigondolt történet. Aminek minden pillanatát élvezed és szereted. Ahol minden a helyén van.

Róma, szenvedély, szerelem, titkok, meglepetések, a múlt árnyai és a félelem, hogy milyen jövő vár kedvenceinkre. Mindez egy fenomenális történetbe összegyúrva. 

Egy újabb mestermű a történelmi regényének királynőjének tollából. 


Ne hagyjátok ki ti sem! Ha még nem olvastátok akkor csak ajánlani tudom nektek. Bárhol, bármikor és bárkinek lehet ez a tökéletes olvasmány. Én minden betűjét élveztem és egy varázslatos utazásra vitt a történet. 

Sajnálom, hogy ilyen hamar véget ért, mint minden jó. De tökéletes volt és minden úgy történt ahogy történnie kellett.

Hajrá nektek is! Olvassátok, szeressétek!


A végére néhány kedvenc idézetem:


" A férfi megnyugtatja, mond valami bíztatót, egy új hírt, amivel elhessegeti a viharfelhőket a feje fölül, és visszaáll a rend. " 



" - Téged vártalak....
  - Nem is tudtad, hogy jövök. 
  - Reméltem - suttogta a nő. "



" - A rosszfiú, minden szajha álma, végül szerelmes lett. " 



" ......Fiore az a veszélyes külsejű férfi volt, akiért megőrülnek a nők. Nem a jóképű, hanem a karakteres, megmagyarázhatatlan vonzerővel rendelkező fajtából, aki néha úgy nézett ki, mint egy távolságtartó úriember, néha pedig úgy, mint egy gazember, aki bármire képes. "



" - Mit érdekli önt az én szívem? 
 Marcetti nem válaszolt, erre a lány megfordult. 
  - Ha én akarok egy nőt, azt testestől, lelkestől akarom. Nem elégszem meg az egyikkel vagy a másikkal. " 



" - A gyilkosság, az gyilkosság - jegyezte meg Christina. - Mindegy, ártatlan vagy bűnös..... " 



Értékelés: 





Ha megtetszett, vagy még nemtudtátok beszerezni akkor KATT IDE

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése