2018. január 10.

Sarah J.Maas - Köd és harag udvara

Én nem vagyok jó. Semmi vagyok, és a lelkem, halhatatlan lelkem el van átkozva… Mintha a tüdőm is cserbenhagyott volna, de próbáltam levegőt venni, hogy ki tudjam mondani, hogy nem. Nem.
Miután Feyre kiszabadította szerelmét, Tamlint a gonosz tündérkirálynő karmai közül, már halhatatlanként, tündérmágiája birtokában tér vissza a Tavasz udvarába. De nem feledheti sem a szörnyűségeket, melyek révén megmentette Tamlin népét, sem az alkut, amit Rhysanddel, az Éjszaka udvarának rettegett főurával kötött.
Egyre jobban bevonódik Rhys ügyeibe és fellángoló érzelmei hálójába, ám háború közeleg: egy minden eddiginél hatalmasabb gonosz erő fenyeget azzal, hogy mindent elpusztít, amiért Feyre valaha küzdött.
Szembe kell néznie a múltjával, elfogadnia különleges adottságait és döntenie kell a sorsáról.
Oda kell adnia a szívét, hogy meggyógyítsa a kettéhasadt világot.
Sarah J. Maas New York Times bestseller szerző lélegzetelállító fantasy-sorozatának második kötete.
                                                                                         
A szerelemért még a halált is kicselezte.

A világ megmentéséért maga lesz az élő fegyver.

Az utóbbi időben igen kevés ilyen történetet olvastam. De ahogy elkezdtem rájöttem, hogy nagyon is hiányzik. Teljesen beleszerettem ebbe a sztoriba. Amiből ez a röpke 750 oldal is igencsak kevésnek bizonyult. 

Az első részt is nagyon szerettem, de ott nem volt titok, hogy teljes mértékben a Tavasz udvarát, vele együtt Tamlint pároltam. Lupi barátnőm aki rábeszélt a sorozatra pedig totálisan Rhys párti. Kíváncsi volt rá, hogyha ezt elolvasom, akkor mi lesz a véleményem.


Nem igazán hittem benne, hogy változhat, de így történt. Ismét a barátnőmnek lett igaza. Köszönöm neki, mert mindig imádom amiket ajánl nekem. Általában mindig bejönnek amiket mond. 

Szerettem az első részt, de álmomban sem gondoltam volna, hogy az írónő képes lesz felülmúlni azt. Pedig atya ég! Megcsinálta! Felülmúlta! De még, hogy? Ez most nálam a best! :) 750 oldal, egy olyan világban, ami teljesen elvarázsol. 

Talán a barátnőm miatt is, mert ő imádja Rhys-t, vártam a vele kapcsolatos részeket. Hogy vajon engem át tud e csábítani az Éjszaka udvarába? Hát elöljáróban annyit, hogy de még mennyire sikerült neki! :D Hivatalosan is Rhys lett a kedvenc könyves álompasim! Egy ilyen kell nekünk csajok! 

Úgy tűnik a történtek igencsak megváltoztatták őket. Feyre pedig szép lassan elkezdte ezt belátni. Na jó ebben Rhys is a segítségére volt. Talán itt kezdhetjük az igazi Tamlint megismerni. Kiderül milyen is ő valójában. Igencsak fordult a kocka. Az írónő nem kicsit kavarta fel az éppen álló vizet. De pont ezért bámulatos a regény. Csak imádni lehet. Letehetetlen. 

Voltak pillanatok, tettek Tamlin részéről, amik nekem nem jöttek be. És amennyire engem nem vett le Rhys az első részben a lábamról, na itt annyira sikerült neki.

Tamlint inkább a jófiúnak ismerhettük meg, egy amolyan szőke, romantikus hercegnek. Addig Rhys a sötét lovag. Vagy lehet mégsem így van?  Ahogy ezt összehozta az írónő azt imádtam! Zseniális fordulat! 

Főleg Rhys. Hogy megmaradt annak a bizonyos rossz fiúnak, a sötét hercegnek, ugyanakkor sokszor egy irtó édes, aranyos pasi volt. Na meg persze ami vitte a prímet vele kapcsolatban az a dumája, a beszólásai. Hát sokszor dőltem a nevetéstől. Ott van a toppon a pasi. Van önbizalma az tuti. De érthető is. Én teljesen beleszerettem.

" – Gondolj rám, milyen jóképű vagyok, milyen tehetséges…
– Milyen fennhéjázó…
– Az is. – Meztelen mellkasán keresztbe fonta a karját, mire a hasizmai kissé megfeszültek.
– Ha már itt tartunk, akkor vegyél fel egy inget – oktattam ki.
Macskaszerű mosoly.
– Miért? Zavarban vagy netán?
– Meglep, hogy nincs tükör a házban, annyira imádod nézegetni magad." 

Feyre is egy olyan karakter akit továbbra is nagyon kedveltem. Egy igazi harcos. Aki nem az az otthon ülő típus, hanem olyan aki szereti kivenni a részét a harcból. Maga miatt, a családja, barátai és mindenki miatt. Ő sem egy szív bajos típus. Odamondja amit gondol. Még az Éjszaka urának is. Ha Rhys-t imádjuk, akkor kettejüket együtt meg főleg. Eszméletlen egy páros.

A többieket is nagyon megkedveltem. Az új karakterek kis nagyon hamar a szívembe lopták magukat. Nagyon szerettem, hogy ennyit megtudhattunk az Éjszaka udvaráról, az ott élőkről. Hihetetlen ahogy mindezt lefestette, kitalálta nekünk az írónő. Le a kalappal. Mint egy fantasztikus film láttam végig magam előtt a történetet.

A helyszíneket, a karaktereket és mindent. Egyszerűen lebilincselő. Az egyik, sőt a legjobb fantasy, amit olvastam.

" A barátom, megannyi veszélyen át. A szeretőm, aki meggyógyította megtört és megfáradt lelkemet. A társam, aki minden remény és esély ellenére várt rám." 

És ami magát a történetet illeti? Ahogy említettem igencsak változtak a dolgok az első részhez képest. Én személy szerintem odáig voltam ezekért a változásokért. Sokszor féltem, aggódtam értük, velük nevettem és szerettem. Volt aztán nem kevés pislogás. Sok mindenre fény derült. Tökéletesen kitalált lett minden. Nem kevés izgalmat, meglepetést tartogat ez a rész is. De pont ettől ilyen jó.

Mindezek mellett pedig a szenvedély, szerelem sem hiányozhat. Igaz lassabban alakulnak ezúttal, de a jó dolgokra érdemes várni. Imádtam ezeket a pillanatokat. Engem teljesen megvett a regény. Nem kevés, mert mint említettem 750 oldal, de akármikor újraolvasós.

" – Imádom, amikor így nézel rám – mondta lágyan, és a hangjából érezhető gyengédségtől átjárta testemet a meleg.
– Hogy így?
– Úgy, hogy azt érzem, a belőlem áradó erő elől nem kell elmenekülni. Te így nézel. " 

Nem kevés probléma elé állította karaktereinket az írónő, de remekül vették és veszik az akadályokat. Volt igaz pillanat amikor a frászt hozta rám, de kaptunk ám cserébe bámulatos csavarokat is. Bocsánat, de erről a regényről most csak áradozni tudok. Totális szerelem.

Ezek után már csak a folytatást szeretném ugyanennyire. :)

Ha netán akad még köztetek valaki, aki nem olvasta volna egyáltalán a sorozatot, akkor ne tessék kihagyni. Ezt nem szabad. Engem az Üvegtrón sorozatával annyira nem vett le a lábamról az írónő, pedig azt is rengetegen imádják. Ez visz mindent! Mindenkinek kötelező! Csalódni nem fogtok benne.

A borító is tökéletesen passzol mind a történethez, mind pedig a sorozat első részének borítójához. Csak annyit mondhatok ismét, hogy imádom! <3

Hajrá Mindenkinek! Ki olvasta már esetleg? :)


Értékelés:







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése