2018. január 21.

Veronica Roth - A beavatott

Sziasztok! 


Érkezik ismét egy régebbi értékelés ami még nem került fel a blogra. Egy kis plusszal mert nemcsak a könyvről esik szó benne hanem a film verzióról is. Egy nagy kedvenc sorozatom első része. Szerintem nagyon sokan szeretitek még :) Jöjjön egy kis Beavatott! 


EGYETLEN DÖNTÉS 
alapján megtudhatod, kik az igazi barátaid
EGYETLEN DÖNTÉS
meghatározhatja az értékrendedet
EGYETLEN DÖNTÉS
örökre megmutathatja, kihez és mihez vagy hűséges
EGYETLEN DÖNTÉS, AMELYTŐL MEGVÁLTOZOL

Beatrice Prior az antiutópisztikus Chicagóban él: az itteni társadalom öt csoportra tagolódik, melyek mindegyike egy-egy erény kiművelését írja elő tagjai számára. Ők az Őszinték, az Önfeláldozók, a Bátrak, a Barátságosak és a Műveltek. Az év egy bizonyos napján a mindenkori tizenhat éveseknek el kell dönteniük, melyik csoporthoz kívánnak tartozni. Ennek kell szentelniük életük hátralevő részét. Beatrice ingadozik aközött, hogy a családjával maradjon-e, vagy végre önmagává váljon. Ez a két lehetőség kizárja egymást. Végül olyan döntést hoz, amely mindenki számára meglepetést jelent – még önmagának is.


Először is ha már beavatott akkor jöjjön a könyves részéről pár mondat. Utána pedig a filmről :)

Kezdésnek megint felteszem magamnak a kérdést, hogy ezt miért nem olvastam eddig? Ugyanis óriási hiba volt részemről. Magába a könyvbe szerintem már milliószor beleolvastam. Tudtam is miről szól, de nekem legalábbis az Ally Conde sorozata kezdve a Matched könyvvel nem jött be és valamiért akaratlanul is ezt ahhoz hasonlítottam. Nem is értem miért de úgy voltam vele, hogy biztos nem tetszene.

Egészen addig amíg meg nem láttam egyszer a Beavatott filmes verziójának előzetesét. Na arra mondtam azt, hogy ezt látni kell majd. És ha már látni akkor olvasni is. És mivel itt volt a nyakunkon a bemutató előtte el is olvastam.

Ismét csak beigazolódott, hogy ezt már rég olvasnom kellett volna. Előre is sorry ha sokat fog az Imádtam szó szerepelni a posztban. De egyszerűen ezzel lehetne legjobban összesíteni a véleményem.


Nos mint a fülszöveg írja egy teljesen más világot ismerhetünk meg mint amiben most élünk. Itt él Tris akinek a szemszögéből megismerhetjük a történetet. Egy olyan világban amiben minden embernek megvan a maga helye és feladata. Tris pedig elérve egy bizonyos kort döntés elé érkezett. Ami az egész életét változtatja meg.

Már az elején elkezdjük megismerni ezt a világot amit az író nő szerintem zseniálisan kitalált.

Visszatérve arra a bizonyos döntésre, ezzel kezdődik mindent. Tris új élete, új közösség, új emberek és még megannyi minden. Egy teljesen más közegbe kerül és itt kell helyt állnia. Nekem nagyon tetszett az ő karaktere, noha számára kissé nehézkesen indulnak a dolgok de egy igazi belevaló csaj szerintem. És nem utolsó sorban bátor. Én legalábbis nem hiszem, hogy kibírtam volna azt amiken ő átment. De ki tudja? :)

Nagyon tetszett az egész világ ahogy ki lett találva, a történet, a szereplők. Főleg onnantól imádtam, hogy Tris megérkezett a Bátrakhoz. Ott indultak csak be a dolgok.
Fantasztikusan kitalált történet ami végig fent tartotta az érdeklődésem és csak faltam az oldalakat.

Nagyon megkedveltem Tris karakterét, Négyesről már ne is beszéljük.  Egy igazi kemény srác, nem mellesleg micsoda egy külsővel megáldott pasi :D Érdekesen indul a kettejük kapcsolata de szép lassan egyre jobban megismerhetjük őket. Együtt és külön is. Igazi bátrak akik tudják mit akarnak és képesek is harcolni érte. Még akkor is ha mindennel szembe kell menniük. Nemsemmi dolgokon mentek keresztül de le a kalappal előttük. Mindebben persze nagy segítségükre volt a kapcsolatuk, hogy ott voltak egymásnak. Egyszerűen imádtam a párost, a közös jeleneteiket. A sok titok, harc, fájdalom és miegymás mellett jutott idő azért az érzelmekre is. Remekül megírtak lettek ezek a pillanatok. Akadt szenvedély, egy kis romantika. Noha nem ez a középpont a történetben mégis sikerült ezekből is rakni bele. Ami ezt a részét is illeti kíváncsi leszek a folytatásra. Addig is biztos, hogy egy újabb kedvenc párost avattam Négyes és Tris személyében!

Imádtam az egész sztorit, ahogy minden le volt írva, a többi szereplőt is, a helyszíneket és magát az egészet. Egy hihetetlen, teljesen új világba kalauzol el, nem mindennapi kalandokba amik hihetetlenek és teljesen lekötik az olvasót. Alig várod, hogy megtudd mik történnek még. És ahhoz képest ahonnan indult Tris karaktere nagyon tetszett milyen lett végül. Egy igazi bátor. Ugyanakkor nem csak ez a tulajdonság jellemző rá.

Egyszóval imádtam ezt a világot, a két főszereplőt. A többiek közül Will és Christina lettek nagy kedvenceim. Na persze akadtak nem éppen szimpatikus szereplők is, de ezzel tuti nem lepek meg senkit.

Visszatérve a történetre megismerhettük Trist, és tanúi lehettünk, hogy illeszkedik be ebbe a társaságba miközben nem éppen jó dolgok voltak kialakulóban. A végső úgymond bonyodalom is mit ne mondjak nagyon jól ki lett találva. Egyszerűen képtelen voltam letenni a könyvet amíg meg nem tudtam mi történik velük.

Azért akadtak szomorú pillanatok, de minden háború veszteségekkel jár. Sajnos ennek a történetnek is meg vannak az ilyen pillanatai, de hát az élet sem mindig igazságos. Sőt.

De minden van benne ami egy jó könyvhöz kell. Fantasztikus történet, szerethető karakterek, egy remekül leírt világ amiről olvasva szinte te is a részesének érzed magad. Érzelmek, romantika, az a bizonyos szikra sem hiányozhat a két főszereplő közül. Bánat, a szabadság érzése, öröm, nehézségek, szenvedés, barátság és még sorolhatnám. És persze a szerelem :) ez még tökéletesebbé tette a sztorit, ahogy az író nő beleszőtte ezt a kapcsolatot.

Egyszerűen imádtam a történetet.

Tris és Négyes:

Mint a könyvet a filmet is ugyanígy imádtam. Mivel olvastam előtte tudtam mihez hasonlítani. És örültem, hogy követte a könyvet, nem pedig olyan volt amire akadt már példa, hogy teljesen mást kaptunk egyes helyeken mint a könyvben.

Fantasztikusan visszaadta a könyv élményét. Én vizuális típus vagyok és általában ha olvasok mint egy filmként pereg le előttem a történet de ez jócskán meghaladta a képzeletem. Tökéletesen adta vissza a könyvet.

A szereplők, a helyek, az egyes csoportok. Ahogy végigkövetjük Trist amint csatlakozik a bátrakhoz, ahol barátokra és ellenségekre lel. Le a kalappal. Végre egy olyan adaptáció amire teljesen azt tudom mondani, hogy hű a könyvhöz. A legtöbb ilyen esetben mindig az van, hogy a könyv mindig jobb. Hát talán ennél a filmnél lesz az, hogy ezt megcáfolom és azt mondom döntetlen az állás. Fantasztikus mind a kettő.

Főleg így, hogy nemsokkal a film előtt olvastam. Jó volt megelevenedni látni a történetet ahogy mások képzelték el és alkották meg. Egyszerűen remek lett.



A kedvenc párosom pedig ezennel Tris és Négyes. Imádom őket. Ahogy indult a kapcsolatuk és ahogy alakult, hát remek volt. Eleinte talán fagyos, kemény többnyire Négyes részéről de ahogy alakult a dolog, nos nagyon tetszett.


Szerintem sokak kedvence, nekem legalábbis ez a rész. Hát itt lehetett nevetni nekik nagyon bírtam őket :)






 Lehet, hogy gáz de az úgymond rossz fiúk közül a film után szimpatikus volt Eric. Szerintem ő külsőre is jól el lett találva. Egy kemény csávó és  könyörtelen is. A megformálója remekül alakította a rossz fiút.








Na de maradjunk a jófiúknál. És ennek a pasinak senki sem érhet a nyomába. Szerintem kijelenthetem, hogy a csajok, hölgyek körében új kedvenc született. Mégpedig Theo James :)




És ha már férfi, akkor női főszereplő is :) Shailene Woodley. Őt sem ismertem eddig de akárcsak Theo mint Négyes ő is remek választás volt Tris karakterére. Nagyon bírtam a csajt :) szuperül alakított.



Christina és Will párosa volt még kedvenc :)




Az egész történet mind könyvben mind filmen fantasztikus. Már kétszer láttam a filmet de megunhatatlan. A film zenéit is csak ajánlani tudom. Azok is szuperek. 


Egyszóval aki még nem olvasta hajrá. Ha egy jó történetet akarsz, szuper szereplőkkel,izgalmakkal, szerelemmel, egy dögös pasival akkor hajrá. A filmről már ne is beszéljük. Az is kötelező :) 

Egy kis kedv csinálónak:



Értékelés:


Na én ezek után kedvet kaptam a filmhez :D Még valaki? 





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése