2023. május 23.

Péntek Tünde - Csak még egy perc


Sosem ​kellett volna találkozniuk, ám a végzet mást szánt nekik.

Dominique Lemieux nem csak luxusingatlanok értékesítésével szerzett magának hírnevet… A francia felső tízezer köreiben hedonista, szexi agglegényként tartják számon. Habár világéletében habzsolta az élvezeteket, és egész Párizs a lába előtt hever, mégis úgy érzi: valami hiányzik. Fásultságából és a kapuzárási pánik okozta szorongásából csupán az zökkenti ki, amikor hőn szeretett nagymamája egy rejtélyes feladatot bíz rá.

Temesvári Emese álmai sosem voltak nagyratörőek. Csak egy biztos munkára és párkapcsolatra vágyott. Ám az élete egy csapásra összeomlik, amikor fény derül párja hazugságaira. Úgy érzi, változtatnia kell, ezért jelentkezik arra a külföldi álláslehetőségre, amelyhez eddig nem volt bátorsága.

Dominique egy családi ügy miatt érkezik Prágába, Emese pedig azért, hogy felejtsen. A lány szívét összetörték, a férfi pedig női szívek szilánkjain gázol át, mióta az eszét tudja. Egy világ választotta el őket, ám a reptéren útjuk mégis keresztezi egymást. A véletlen találkozás pedig olyan események láncolatát indítja el, mely nem csak kettőjük életét forgatja fel.

Péntek Tünde regényében az „Arany város” macskaköves utcáira kalauzolja az olvasót, ahol egy nagyívű szerelem bontakozik ki a történelem árnyékában. A szenvedélyben és izgalmakban bővelkedő történet egyúttal érzelmi utazásra is invitál, megmutatja, hogyan tanuljuk meg szeretni egymást és elfogadni önmagunkat a hibáinkkal együtt.


A Facebook-on már egy picit meséltem nektek erről a regényről. 

Láttam én már a megjelenés előtt is, de konkrétan pár nappal előtte futottam bele úgy, hogy rá is mentem az oldalra, elolvastam a fülszöveget. Ami engem rögtön megvett. Ezzel az szuper rajzos borítóval. Na mondom akkor egy újabb könyv a listámra, amit várhatok. Szerencsére tényleg már csak napok kérdése volt. 

Hétvégére hozhattam is magammal haza. Szombat este pedig elkezdem. Abban a pillanatban be is szippantott. 

Persze sok-sok regény lehet amit szeretünk, odáig vagyunk érte, de én úgy vagyok vele, hogy igazán ritka kincs, ha akadnak ilyenek, amikről nem is tudom már tényleg egy külső, egy fülszöveg, az első mondatok, oldalak után tudom, hogy ez igenis telitalálat lesz, na ezek valóban ritkák. Nekem a Csak még perc ilyen volt. 

Egy igazi gyöngyszem ez a regény. 




Ráadásul egy első könyves írónő tollából. Elolvasva pedig ezt meg nem mondtam volna. Még utána is néztem és írta is az írónő ahogy beszéltünk picit. Nehogy hülyeséget írjak. 😁 Simán állíthatom, hogy a legnagyobbakat, és a magukat annak hívó írókat megszégyenítően írta meg ezt a regényt. 

Valami lehengerlően. Gyönyörűen fogalmazva, mindent pont úgy és annyira kifejtve ahogy kell. Csodálatosan kaptuk vissza a helyszínek, cselekmények leírásait. Egy igazi élmény volt olvasni. 

És akkor még amilyen karaktereket megalkotott.... Hát Wow! Magáról összességében a sztoriról nem is beszélve. Semmi elcsépelt nem volt benne. Izgalas, fordulatos, gyönyörű. Csupa érzelem. Hol nevettem, hol sírtam. Megismertem, nyomonkövettem Emese és Dominique életét, a sorsuk alakulását. Szerettem, aggódtam. 

Tényleg milliónyi érzelmet élhettem át. Sokszor egy igazi érzelmi cunami volt, mégis azt mondom, hogy abszolút megérte átvészelni. Hagyni, hogy magával sodorjon. Mert ami végül utána maradt, az bámulatos.

És ha már szereplők.... 


Velük kapcsolatban még egy óriási plusz pont volt számomra a váltott szemszög. Csak nőire tippeltem, de imádtam, hogy nem vált be a tippem. Rengeteg pluszt adott a történethez Emese szemszöge mellé Dominique-é. Annyira imádtam! Eleve mindig jó a férfi szereplők gondolataiba bele lesni. Hát még most. Odáig meg vissza. Na de hamarosan rá is kitérünk.

Emese. 

Egy aranyos, szorgalmas, ügyes fiatal nő. Aki úgy tűnik boldog párkapcsolatban él. Nos ez az egész pillanatok alatt, alapjaiban omlik össze. A lány érzelmeivel együtt. Teljesen maga alatt van, kiábrándult. Magát is okolva amiért ilyen helyzetbe került. Mondanám, hogy ritka helyzetbe, de sajnos manapság is sok ilyen esetről hallani...  Kegyetlen módón csalódik az erősebbik nemben. 

Viszont ahogy mondani szokták, minden rosszban van valami jó. Mégha ő most még reménytelennek is látha mindezt.

Fogja a kis életét, összetört szívét, megrendült bizalmát és elfogadja a cége felajánlott állását Prágában. 

Itt hozzá kell tennem, imádtam ezt a szálat. Hogy végre nem az a nagyon elcsépelt helyszín került a regénybe, amiről már milliószor olvastunk, hanem Prága. Őszinte leszek ezután én is nagyon szeretnék eljutni oda. A már említett lebilincselő leírásoknak hála egy igazán hangulatos, csodás várost láttam magam előtt. A regény minden évszakban bemutatja nekünk. Minden helyszínét magam elé tudtam képzelni. Sőt! Emese és Dominique társaságában én is ott lehettem velük. A száz tornyú városban. 

Párizs, Róma, London, Los Angeles, New York. Persze ezek is csodásak és szerintem legtöbben szeretnénk  mind kipipálni, hogy volt szerencsénk látni őket. De nekem most ilyen lett Prága. Egy város, ami szerintem nem mindig kapja meg a neki járó figyelmet. Mert valóban egy gyönyörű helyről beszélünk. Ugyanakkor hálás vagyok ennek a regénynek, hogy így mutatta be nekem. Hogy én magam is nemcsak magába a történetbe szerettem bele, szerettem meg a szereplőket, hanem megismertem és megszerettem ezt a mesés várost is.


Emese tehát ide utazik az új munkája miatt. A szülei nem nagy örömére. Ők annak örültek volna ha visszatér a Balaton-parti kisvárosba és ott él ahogy ők. Emese azonban már a mai kor lánya. Aki karriert épít, eltartja magát. Nem pedig ahogy régen volt szokás, hogy ő otthon míg a férj dolgozik. Ez nagyon szimpatikus volt benne. 

Hogy ezek a fájdalmas történések, csalódások után is képes felállni és tovább menni. Sőt, meglépni azt, hogy egyedül egy idegen országba költözzön, ott éljen és dolgozzon. De mivel remek abban amit csinál, élvezi is, ezt az akadályt is simán vette. 

Egy erős, okos, rögtön szimpatikus fiatal nő. Aki keményen dolgozik, kiáll azért amit akar, még ha rosszalják is például a szülei. Azonnal megszerettem a karakterét. Tud szerény, elpirulós lenni, de szókimondó, kemény csaj is. Pláne, ha egy nőcsábász, nagyképű férfiról van szó.

Emese nem véletlenül jött még az országból is el a férfiakban való csalódása után. Erre itt az első ember akinek a prágai szél a karjaiba fújja az egy ilyen férfi.


Ő Dominique. Egy híres Párizsi luxusingatlan közvetítő cég igazgatója. Ami amolyan családi vállakozás, de ő van az élén. Szereti amit csinál, jó is benne. Ebben az esetben egy kicsit tipikus férfi. Ördögien jóképű és szexi természetesen. Hajjj.... De még mennyire. Egy igencsak dögös pasinak lehet elképzelni az írónő leírásai alapján, amik kellően részletesen ehhez. 

Egy férfi, aki jómódú, remek munkával, ilyen kinézettel, alap, hogy nők sokasága hever a lábai előtt. Ő mégis ahogy várható, csak a szórakozásnak él. Esze ágában sincs lekötni magát. Mint a testvére, aki boldog férj már régóta. Neki nem hiányoznak az elvárások, amiket az ő családja is támaszt felé. Család, feleség, gyerekek. Egy negyven éves férfi, de ő nem vágyik ezekre. Kielégítik a futó kalandjai. 

Szerintem nem árulok el nagy titkot ha elmondom, hogy lehet, hogy ennek a gyönyörű férfipéldánynak is változni fog előbb utóbb a véleménye erről a dologról....💘

Szép lassan, az egymással való találkozás után majd mindketten másként gondolják ezt.

Ami megmosolyogtató, vicces. Ugyanakkor szikrázó is. Már az első találkozás alkalmával izzik a levegő kettejük között. De jelent esetben Emesének egy ilyen férfi kell most utolsóként az életébe. Minden erejével igyekszik ellenállni Dominique vonzerejének. Ami lássuk be, írtó nehéz.

Nekem sem sikerült. 

Annyira szerettem nyomon követni, hogy miként ismerhetjük meg őket. Ezt a látszólag két teljesen külön világból származó embert. Szó szerint. Más országokból, kultúrákból valók. Más anyagi körökből. Mert ha azt is mondjuk nem minden és nem számít a pénz, sajnos de. 

De náluk ez jól is van így. Emese egy olyan nő, akinek elég az, boldog azzal ami neki jutott. Tökéletesen elboldogul az életben. Dominique szintén azzal amit megszokott és amiért ő is megdolgozott. Mégha néha nem is egyeznek, attól lehet vajon közös jövője ennek a két embernek? 

Megismerhetjük szépen folyamatosan az életüket, a múltjukat és jelenüket. A családjukat. Emese szüleit, barátnőjét, aki hatalmas forma, Adri. Dominique igen népes családját. Antoine-t, nagyon kedveltem. Ő a testvére. Valamint a nagymamája. Aki tipikus nagyi, óriási forma, azonnal a szívem csücske lett.


Ha már a Prágai élet, akkor itt van még Emese munkatársa és új barátja, Günter. Hatalmas figura, imádtam őt is. Természetesen akadnak itt kevésbe szerethető karakterek. Gondolok itt két hölgyre. Hát egek.... Azt az irritáló jó eget.... Huhh....Még most is nagy levegőt kell vegyek, ha eszembe jutnak... De másfelöl, le a kalappal, mert persze ők is így kellettek a történetbe. 

Egy szócsatákkal, előítéletekkel induló kapcsolat története. Nyomonkövethetjük miként kezdődik és alakul Emese és Dominique románca, szerelme. Miközben az írónő tökéletesen formálja az ő történetüket, őket magukat is. Csodás volt mindezt végigkövetni. 

Hogy miként birkóznak meg a félelmeikkel, az elvárásokkal,a bizalmatlansággal, az ármánykodásokkal. 

Ugyanis a sok szép Prágai pillanat mellé ezekből is kijut. Romantika, szenvedély, szerelem, szeretet. Munkahelyi csavarokkal, családi kapcsolatokkal, problémák, meglepetések....

Az elején, a fülszövegből azt hittem ez egy szórakoztató, romantikus regény lesz. Közel sem csak az volt. Tökéletes meglepetésként kaptam a történet olvasása közben bele egy komoly szálat. Ez totálisan új fordulat volt nekem. De annyira többé tette a történetet. Azt nem igazán mondhatom, hogy feldobta, ahhoz túlságosan fájó momentum ez.

De ahogy mégis mindez bele volt szőve a sztoriba, az elképesztően megindító. Szomorú volt, de ugyanilyen gyönyörű is. Voltak olyan pillanatok, hogy.... még most is megkönnyezem... Hát mikor olvastam meg is siratott. 

Ez sem csak egy szimpla szerelmes történet. Annál sokkal több. Történelem, bemutatja családok összefonódását hála a nehéz időknek. Boldog újratalálkozások, fájdalmas igazságok. Keserű és édes. Mégis annyira gyönyörűen beleszőve ebbe a sztoriba. Így lett kerek a Csak még egy perc. 

Bámulatos volt olvasni mert nem számítottam rá. 

Mindezek megkapó, észveszejtő keveréke ez a regény. 

Egy csodás szerelem története. Ami az első pillanatoktól csupa tűz és szenvedély. Nagyon hamar megkérdőjelezik hőseink mindazt, amit ezzel az érzelemmel kapcsolatban fogadtak meg. Imádtam végigkövetni ezt a mindent elsöprő szerelmet. Ami hol mosolyogtató, vidám, boldog, tüzes. Néha szomorú, kételyekkel teli, fájdalmas, titokzatos. Nem volt egyszerű dolguk.


Nagyon tetszett minden szál, csavar amit adott a történetnek az írónő. Már-már egy kis thriller, krimivel is megspékelve. Volt itt minden.......

A romantikus, szenvedélyes részek is remekül megírva. A már említett beleszőtt szál is, a családi momentumok. A nehézségek, mert az is kijutott. Fordulatos, meglepetésekkel teli, hogy végül tökéletesen érjenek össze a szálak.

Egy igazán lenyűgöző regény, ami a száztornyú város utcáin játszódik. Csupa romantika és történelem. Múlt és jelen. A kérdéses jövővel. Annyira imádtam! 

Nemtudom honnan jött még Bon Jovi, de ahogy az egész átszőtte a sztorit, óriási öltet. Imádom! Akárcsak magát Bon Jovit és a zenéjét. 

Első este, jobban mondva, volt az már késő éjszakais, még félre is raktam, hogy ne legyen olyan hamar vége. Így tegnap fejeztem be, de nehéz szívvel. Olyan értelemben, hogy nem akartam, hogy vége legyen. Persze, kíváncsi voltam milyen véget szán a történetnek az írónő, de sajnáltam is. Annyira olvastam volna még róluk. 

Belelopták magukat a szívembe. Emese és Dominique. A történetük mindenestül. Gratulálok az írónőnek ehhez a csodához! Első regény, de annak igazán elképesztő! Mintha már sokadik lenne. Gyönyörű, fantasztikus írás. 

Csak ajánlani tudom mindenkinek! Ahogy mondtam, nem csak egy romantikus sztori. Ez annál sokkal többet ad. Tanulságos, élethű. Hol vidám, hol szomorú. Érzelmek sokaságát felvonultatva. Lehengerlő, azonnal szerethető szereplőkkel, ezek ellentéteivel is....😅 


Olvassátok el Ti is! Szeressétek! Én imádom! Biztos vagyok benne, hogy még nem egyszer lesz  újraolvasós. Óriási élmény volt Emeséékkel ez a Prágai kaland. Kihagyhatatlan! 

Adjatok esélyt Ti is az írónő első regényének! Higyjétek el, nem fogjátok megbánni! 💙💜

Egy szórakoztató romantikus sztori, komoly témákkal tűzdelve. Vár Titeket is a Száztornyú város, Párizs és a Balaton is. Én imádtam ezt a kalandot! 


Idézetek:

" - Mennyire ismered Európa térképét, Monsieur Párizs? 
  - Áh, tudom már! - csapok a fejemre. - Van az a kicsi ország, ahonnan Drakula is jött. 
  - Szerinted úgy nézek ki, mind egy román, aki ugyanonnan származik, mint Drakula? - csattant fel Emese. " 


" Muszáj lesz találkoznia velem. Feltéve, ha addig nem fúj össze minket a prágai szél. Ebben a kiszámíthatatlan őszi időjárásban még bármi megtörténhet. " 


" Még késő este az ágyban fekve is azon merengek, hogy Isten a nők kedvéért teremtette-e a francia férfiakat a világra. " 


" Ismét csak egy nő és egy férfi voltunk, akik őrülten vágytak egymásra. " 


" Most vagy soha, te sem élsz örökké. Használd ki a lehetőségeket, és élj egy kicsit! " 


" Most vagy fiatal, most vagy gyönyörű és most vagy szabad. Ez az élet, Emese. A te életed, amiről a dal is szól. Hidd el, Bon Jovi már csak tudja....." 


" Prága nem enged el engem....ennek a kedves anyácskának karma van " - mondta egyszer egy barátjának Kafka. 


" A lelkem mélyén érzem, várnak még rám szebb napok is. Ami pedig elmúlt, azon felesleges búslakodni. Csak így van értelme.... " 


" Teljes lelki nyugalommal sétálok át a hídon, nem frusztrál a tömeg, nem mások diktálják a tempót. Megcsodálom az összes szobrot, az elém táruló panorámát a várral és Prága ezer tornyával együtt. " 


" A sors nagy játékos, ha valamit el akar intézni, akkor annak megtalálja a módját, bármennyire is tiltakozol ellene. " 


" December számomra az életre kelt tündérmese. Hóesés és jégvirágok, mézeskalács és fahéjillat, forró csoki és forralt bor, mikulásvirág és karácsonyi kaktusz, angyalok és rénszarvasok, díszkivilágítás és fényvillamos, ajándékvásárlás és csomagolás. " 


" Prágában szinte minden sarkon lehet találni karácsonyi vásárt és betlehemet, az utcák pedig éjszaka is ragyognak a fényfüzérektől és a világító ünnepi diszítéstől. Az ember jóformán azt sem tudja, hová nézzen, annyiféle karácsonyi inger éri a száztornyú városban. " 



" - Csupán szerelmes vagy. Most már te is tudod, hogy nincs olyan messze egymástól a mennyország és a pokol. Ha nagyon szeretsz valakit, akkor az nagyon tud fájni. De attól szép, hogy elmúlik. A fájdalom is, és a boldogság is. Ezek váltogatják egymást. Csak a szeretet állandó. " 



Értékelés: 



Ha Ti is kedvet kaptatok akkor rendeljétek meg a regényt ITT, vagy várunk Titeket az Álomgyár könyvesboltokban. 



Valamint ha szeretnétek személyesen találkozni az íróvel és dedikáltatni akkor a Könyvhéten megtehetitek. Gyertek! 😍😊



A végére pedig nem hagyhatom ki, egy kis zenei válogatás. Ha elolvassátok a történet rá fogtok jönni miért :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése