2021. augusztus 26.

Anne L. Green - Toszkána ​vére (Hatalom, mámor, Toszkána 1.)


Veszteség ​nélkül nincs változás, de vajon a szerelem rá tud venni arra, hogy fejest ugorjunk az ismeretlenbe?

Cathlyn Keyes élete gyökeresen megváltozik, amikor egy csúnya szakítás után vőlegénye elől egy toszkán borbirtokra menekül átgondolni a jövőjét. Katie első pillantásra beleszeret a lankás, hullámzó dombokkal, magasba törő tujasorokkal, napfényben fürdőző szőlőtőkékkel és az este ezüstös fényébe burkolózó rusztikus kőépületekkel tarkított toszkán tájba… és nem csak a tájba. Hamarosan megismeri a sármos Danielét, aki felvillantja előtte a változás lehetőségét.

Daniele Allegrini évek óta azért küzd, hogy megmentse a családi birtokot a csődtől. Mindene a szőlő és a borkészítés, de be kell ismernie, az értékesítés kegyetlen versenyt diktáló világa távol áll tőle. A mindent irányítani akaró, olasz mentalitása miatt nehezen viseli a birtokra érkező okoskodó, makrancos és makacs Katie-t, aki elhatározza, hogy segít Danielének kilábalni az anyagi válságból.

A Toszkána vére a Hatalom, mámor, Toszkána-sorozat első része, amelyben az írónő egy vakmerő, olasz utazásra invitálja az olvasóját. Ez a könyv olyan, mint egy különleges bor: ínycsiklandó, nemes és mámorító, megfűszerezve egy kis pikantériával. Ha belekóstolsz, garantáltan még többre vágysz majd. A történet a Toszkána örököse című kötetben folytatódik.


Köszönöm szépen az írónőnek és a kiadónak a lehetőséget, hogy elolvashattam a regényt! 


Olyan nehéz mindig egy ilyen könyv értékelésébe belefogni.... 😊

Egyrészt, hogy ne lőjön le előttetek az ember semmit. Aztán ott van az, hogy egy magyar szerző könyvéről írsz, ami nyilván hozzá is eljut. És megpróbálni elérni, hogy amit én ennyire imádtam azt ennek hála vegyétek a kezetekbe ti is. 

De nem kérdés, hogy megpróbálom. Mert ha van regény és szerző aki megérdemli ezt, az Anne L.Green és a legújabb gyermeke, a Toszkána vére! 💚🍷

Ahogy a Drága írónőnknek már írtam, én teljes szerelembe estem a regénnyel. És örülök, mert úgy látom, nagyon-nagyon sokan vagytok még így ezzel.

Egyrészt engem már a külsejével totál levett a lábamról. Hiszen a jól megszokott szürke ALG stílus ezúttal bámulatos színekre váltott át. Egy igazi színes, olaszos borítót kaptunk. Hogy még azok is akik nem ismerik a szerző munkásságát, de mégis a tökéleletes kikapcsolódásra vágynak, még őket is vigye a vágy, hogy a kezükbe vegyék mert megfogta őket a külseje. 


Ami nem csak bámulatosan gyönyörű lett, de sejteti, hogy milyen regényt is takar, hogy mire számíthatunk. 

Meg kell mondjam, én így már kiolvasta elmondhatom, hogy minden várakozásomat teljesítette. Sőt! Teljes mértékben felül is múlta. 

Drága Erzsóm! Nagyon szépen köszönöm neked ezt a csodálatos élményt! Ami a lehető legjobb és legnehezebb pillanatban jött el hozzám! Elhozva a tökéletes kikapcsolódás élményét. Hogy részt vehettem ezen a nem mindennapi, napfényes, olasz, meseszerű utazáson. 

Ugyanis így kell megírni egy újabb, tökéletes regényt. 

Anne L. Green neve számomra mindig is biztosíték volt a tökéletes olvasmány élményére. Valamint arra is, hogy amit minden egyes regényénél tudtam, hogy felül fogja múlni az előző írásást.  Ez történt ezúttal is. Annyi változással, hogy a Toszkána vére ezúttal mindent vitt! 🏆 Aki ismer tudja, az írónő is, hogy az összes regényét imádom. De van egy, A sötétség fogságában ami mindig a szívem csücske volt. Hát sajnos drága Andrew barátom leszorult a dobogó második fokára. Ugyanis ahogy említettem Katie és Daniele párosa lett nálam az abszolút befutó. 

Egy regényben amiben minden megvan ami kell. Aminek már rögtön az elején, az első sorai, mondatai után látszik, hogy nem csak egy légből kapott írás. Hogy mennyi munka, kutatás van mögötte. Mégis az is látszik, hogy ez nem csak egy soron következő munka volt a szerzőnek. Hanem hogy szenvedéllyel, szeretettel csinálta. Mert elvarázsolta őt ez a táj, a kultúra, az emberek. Az az igazi olasz életérzés. Ezt igyekezet ezzel a regénnyel elhozni nekünk az olvasóknak is. 

Jelentem a feladat abszolút teljesítve. Én öt évvel ezelőtt amikor Rómában jártam teljesen beleszerettem. Nem csak ebbe a városba, de mindenbe ami Olaszország. Azóta is hatalmas vágyam vissza jutni ide és ha lehet minnél több csodás olasz helyre. Azért mindig is Róma állt célként az első helyen. Nos úgy fest ez is vissza szorult arra a bizonyos második helyre mert most, hála ennek a történetnek a következő úticél mindenképpen Toszkána lesz. 

Igaz egyszer már voltam ott. 🌄🍇🍷🌞 Anne L. Green és a Toszkána vére elvittek. 

Lankás dombok, zöldellő ciprusfák és egy vérpezsdítő olasz szerelem. Mindez és még sok más hozzávalójával, a lehengerlő leírásokkal bárki aki a kezébe veszi ezt a könyvet máris jegyet vált Toszkánába. És higyjétek el megéri az utazás! 💚

De picit jöjjön konkrétabban a regényről. 

Kezdeném azzal, hogy imádtam így olvasni, hogy mind Cathlyn, mind Daniele gondolataiba bele lehetett látni. Azt hiszem ennél tökéletesebb nem is lehetett volna. Hiszen kellett ez, hogy mindkettejükel átélhessük a történéseket. Megvolt a varázsa ennek. 

Hogy megismerhettük a sokunk által szeretett páros: Will és Heather lányát és a történetét. Hát meg kell mondja ez a lány tökéletes keveréke lett az említett párosnak. Mindkettőjük tulajdonságaiból jutott neki. Aminek hála egy elképesztően erős, még ha nem is olasz, de akkor is egy igazi temperamentumos fiatal nőt ismerhetünk meg Katie személyében. Aki nem hagyja magát, bármilyen helyzetben képes kiállni magáért. Azért amiben hisz, amit gondol. Néha képes meggondolatlanul és hirtelen cselekedni de mégis ezek álltal is a jó döntéseket hozni. Elképesztően kedveltem a karakterét. 

Amihez itt jött hozzá pluszként, hogy ismét találkozhattunk Willel és Heatherrel. Annyira jó volt újra olvasni róluk. Sőt, immár ugye egy fiatal, felnőtt nő szüleiként. Remek volt. És vicces. Még mindig nem kell Will-t sem félte. És Hearther? Ugyanaz az imádnivaló páros mint a saját regényeikben. 

Akik felnevelték ezt a remek lányt. Aki jó a munkájában és szereti is. Vagy legalábbis eddig azt hitte. Aki egy nem éppen felhőtlennek mondható kapcsolatban él. De mint az életben is mindennek oka van. Megcsalja őt a párja, akinél hozzáteszem, hogy pfuuuujj, de nem bírtam ezt a mocskot. Egy utolsó szemétláda alak lett... De minden okkal történik.

Szóval egy tönkremet kapcsolat, egy őrült ötlet és Cathlyn már Rómában is találta magát a barátnőjénél. Aztán még őrületebb találkozás egy szintén nagyszájú, szókimondó, tornádóra emlékeztető lánnyal aki már vitte is tovább hősnőnket Toszkánába. 


Ez a bizonyos lány, Bianca abban a reményben viszi haza Toszkánába a lányt, hogy majd ő és a marketing tudása segítenek neki és a bátyjának megmenti a családi örökségüket, imádott otthonukat. 

És akkor itt kezdődnek a bonyodalmak. Mit ne mondjak remekül, eszméletlen sok megmosolyogtató, humoros pillanattal. 

Hiszen ha valaki nem számít a lányra az a visszafogott, csakis a birtoknak, a szőlőnek, a bornak és a munkának élő Daniele. A fiatal férfi aki a szülei halála után próbálja életben tartani az álmait, megmenteni az ő és a húga örökségét. Daniele csakis jóformán ennek él. Mégis számára ez nem csak egy egyszerű munka és feladat. Őt mindig is erre készítették fel, erre nevelték. De ő imádja ezt. A napfény és a szőlő illatát és ízét. A toszkán táj látványát. Hogy miként is kell elkészíteni a tökéletes Chiantit. Ez számára szenvedély. Vagyis csak azt hiszi. 

Kezdésnek legalább egy hasonlóság akad közte és Cathlyn között. Hiszen mindketten azt az életet tartják maguk számára szeretetnek és normálisnak amiben eddig éltek. Persze Katie szereti a munkáját és Daniele is imádja Toszkánát, az ottthonát, mindent. Mégis ahogy ők ketten találkoznak rájönnek, hogy milyen sok plusz dolog, érzés van ami eddig nem volt és amitől most fogják csak igazán tökéletesnek, teljesnek érezni mind magukat, mind pedig az életüket. Legfőként együtt.

Még akkor is ha ez a dolog némiképp döcögősen indul. És akkor még finoman fogalmaztam. 😂

Mivel mindketten elég erős személyiségek már az első találkozás is érdekesre sikerült. Cathlyn szó szerint besétált Daniele eddig nyugodt, megszokott kis életébe. Meg kell mondjam már itt, ennél a pillanatnál tudtam, hogy ez fantasziktus lesz. Már itt imádtam őket. 

Egek! Amit ezek ketten képesek voltal művelni? Hát régen, de pont a legjobbkor jött, hogy ennyit nevessek. Elképesztő egy páros. Mindketten tudják mit akarnak és az biztos, hogy egyik sem a másikat. 

Katie nem akar egy ilyen mogorva, durva alakkal dolgozni. Akivel nem lehet szót érteni. Danielének pedig esze ágában sincs egy Amerikából jött kislányra hallgatni, hogy majd ő mondja meg mit kezdjen a birtokával. 😀 Ebből kifolyólag nagyon sok jó kis beszólás, szócsata és vicces pillanat akadt. 

És persze ami biztos nem hiányozhat. A vonzás, a szenvedély szikráinak kipattanása. Mert látszólag lehet, hogy nem bírják egymást, de belül ez közel sem volt így. Hiszen Cathlyn egy gyönyörű, fiatal nő. Daniele pedig... egek.. Egy eszméletlenül dögös, egy vérbeli olasz szívtipró. Még ha valakire de rá eddig abszolút nem volt ez a leírás jellemző. Mert ő egy igazi munkamániás alak. Számára eddig csak ez volt. Eddig.

De besétált ez az okoska és gyönyörű lány, akiről ha nem is vallotta be - még magának is csak nagy sokára - de teljesen levette őt a lábáról. Ami fordítva is így volt. 

Ennek ellenére azok a szikrák szépen elkezdtek kialakulni. Egyre több pillantás, szenvedélyes perc. Hiszen kire ne hatna ez a csoda, a táj, az életérzés is ami körülveszi őket? Szép lassan képtelenek voltak ellenállni a köztük kialakult vonzásnak. 

Vagy lehet egy idő után ez a dolog már nem is volt olyan lassú?

Miközben mindketten próbálták győzkösni egymást, közös nevezőre jutni, hogy miként is menthetnék meg a birtokot. Sok-sok jóformán nem csak szóbeli csata is kialakult közöttük. Meg kell hagyni remekül meg lett alkotva mindkettőjük karaktere. Erősek, tudják mit akarnak. Mindkettőjükben ott ég a tűz. Ami miatt azt gondolnánk semmiképp se lehetnek ők jó páros. De mégis a lehető legjobb hatással vannak egymásra. 

Egyikük sem akarja hagyni magát, mégis képesek megtalálni az arany középutat. Többnyire.


Miközben egy lehengerő, mindent elsöprő szerelem van kialalulóban. 

Annyira imádtam erről olvasni. Az érzésről. Látni ahogy ez kialakult. Tényleg egy igazi tündérmese. Aminél még hab a tortánként egy mesébe illő tájra is elvisz a sztori. 

Szenvedély, forróság. Viták, problémák. Mégis csak úgy éget az a tűz Katie és Daniele között. Tökéleletes, mindig az adottt pillanathoz illően megírt romantikus, erotikus részek. Ahogy lennie kellett. 

Annyira imádtam olvasni róluk. 

Ahogy magam előtt láttam a leírásoknak hála minnden momentumát a történetnek. Az egész Toszkán vidéket. Az Allegrinik örökségét és birtokát, a munkájukat és szenvedélyüket az iránt amit csinálnak. Ennek a kapcsolatnak az alakulását. 

Amiben nagy segítségükre voltak a további karakterek. Külön óriási jó pont nálam, hogy oké ők a főszereplők, de volt még akiknek szintén egy átlagos mellékszereplőénél azért több szerep jutott. Szerettem ezt mert nagyon megkedveltem még ezt a két karaktert. 

Az egyiküket már említettem. Ő a kis olasz tornádó, Bianca, Daniele húga. Aki sokat beszél, pörög, mindig mindenbe próbálja bele ütni az orrát. De aki mégis mindenkinek jót akar. Ott van ha kell. Ő is egy erős lány. Egy olyan karaktere és személyisége a történetnek akit rögtön megszeretünk és aki kellett a sztoriba. Nem mellesleg akiről még szívesen olvasnék..... 🙈

A másik személy pedig Giorgo. Ő amolyan kisfőnök és egy apakép Daniele és Bianca számára ha már a saját édesapjuk már nem lehet mellettük. Szereti és segíti a fiatalok. Nagyon megszerettem őt is. Pláne mert képes és megteheti, hogy oda mondja, főleg Danielének a véleményét. Amivel sokszor tükröt mutat a fiatal úrnak. Nem mellesleg neki is irtó jó dumái vannak. 😁

Persze akad itt nem éppen kedvelhető karakter is ahogy már említettem. De hol nincs? Az biztos, hogy ezt is sikerült remekül hoznia a szerzőnek. 

Ahogy minden egyes regényél itt is látszik, hogy könyvről könyvre mennyit is feljődik az írónője. Hogy mindig egyre jobb és jobb. Hogy egyre többet kapunk. Az összes többivel is de ezzel a regénnyel főleg, egy óriási dolgot tett le az asztalra Anne L.Green. Egy olyan szerzője ennek a kis országnak akire igazán büszkék lehetünk. Mert amellett, hogy egy bámulatos ember és elképesztően jó, a legnagyobb akár külföldi szerzőket is megszégyenítő írónő!


Csak gratulálni tudok ehhez a regényhez!

Amiben az eddig megszokott és elvárt ALG stílusjegyek mellett valami egészen mást is kapunk. 

Hiszen itt van nekünk Cathlyn, Daniele, Bianca, Giorgo és a többiek. Egy szerelmi történt kezdetét, alakulásást követhetjük nyomom. Amiben akadnak problémák. Olyan szálak amire közel sem számítunk. Momentumok, amik végig a regény olvasása alatt nem kevés gondolkodnivalót adnak. Hogy vajon ki áll a háttérben? Mi folyik itt? Mert nem mindig a bor......

Szenvedély, szerelem, problémák. Sok kérdés amire válaszokat várnak hőseink így mi is. 

Valamint még valami. Ugyanis ez az első ALG regény amiben a szereplők, a történet mellett majdnem ugyanekkora hangsúlyt kap a helyszín ahol a történet játszódik. Minden ami Toszkána. Ez miatt külön bele szerelmesedtem a regénybe. Hogy végig ahogy olvastam minden mozzanatát, minden tájat, látképet ahogy le volt festve magam előtt láttam. Nem véletlen az sem, hogy ennyire tökéletesen hiszen az írónő járt ezen a mesés vidéken. Azért is tudja még tökéletesebben átadni az érzést nekünk is. Mindent megtudhatunk a borokról, a híres Chianti készítéséről. Mégse túlzón, hogy ne értse az olvasó hanem tökéletesen megírva. 

Egy ámulatba ejtő romantikus történet ami egyben egy festői útikönyv is, ami Toszkánába viszi el a történet olvasóit. Elképesztő volt ez az utazás. 

Csak sajnos túl hamar véget ért.... Messze még az október... De majd csak kibírjuk valahogy. Én jómagam egy újraolvasásssal biztosan. 

Ha ti is egy igazán jót akartok olvasni, a tökéletes kikapcsolódásra vágytok akkor ez a ti regénytek. 

Egy olyan olvasmány ami az első oldalaktól beszippant és nem enged. Szerethető, remekül megalkotott szereplőkkel, ugyanilyen szuperül kigondolt történettel. 

Amiben tényleg minden van. Vicces, humoros pillanatok. Két ember akik élik az életüket de mégis történnek velük olyan dolgok amik teljesen más, egymás felé sodorja őket a sors. Veszekedések, csipkelődések. Kis belső monológok mindkettőjüktől amiknek hála remekül lehet szórakozni. Megismerhejük Toszkánát, a Chiantit. Mesebeli tájakon kalandozhatunk miközben Katie és Daniel próbálnak közös nevezőre jutni. Mind a munkában mind pedig a magánéletben. És persze természetesen a nem kevés és nem egyszerű külső tényezők amik azért megnehezítik a párosunk életét. Nem kevés gondot, akadályt gördít eléjük a sors. 

Én minden másodpercét kiélveztem annak amit velük tölthettem. Hol velük szomorkodtam, aztán velük nevettem. Féltem és reménykedtem. Töprengtem. Volt itt minden. Ahogy egy ALG regényben lennie kell. És még azon is túl. 

Teljes szerelem! Olvassátok el ti is! Higyjétek el nem fogtok csalódni! Ennek a történetben nem csak a külseje lett gyönyörű. Hanem az is amit a borító takar. Egy igazi Toszkán utazás. Sokszor egy érzelmi hullámvasút. De megéri rá felülni. 😉

Hagyjátok, hogy Cathlyn és Daniele története titeket is elbűvöljön. Akárcsak Toszkána! 



A végére pedig néhány kedvenc idézetem: 


" Mint minden reggel,most is izgatottan pillantottam a délceg tőkék végtelen sorára, amíg a szemem ellátott. Előkelő és nemes, állípítottam meg. A szőlősorok látványa a nap bármely szakában, sokféle formában képes megédesíteni az életemet. Ez a hely az én féltve dédelgetett kis ékszerdobozom. " 



" Toszkánáról minden borkedvelőnek az őshonos Sangiovese szőlőfajta jutott az eszébe, melynek jelentése: Jupiter vére. Ebből a varászlatos szőlőfajtából készül a mi méltán híres Chiantink is, ami létfontosságú gazdasági bevételt jelent, azért méltán hangoztattam a késői érésű, bazsalikomos, rozmaringos ízjegyekben gazdag hordóért hálás Chiantiról, hogy Toszkána vére. " 



" Kétségtelen, hogy Toszkánának nem kell reklám, Chiantinak meg főleg nem. " 



" Mindenhonnan a szőlő, a leander és magnólia csábító, finom illata árad. A legnagyobb parfümgyárak is vagyonokat fizetnének, ha üvegbe zárhatnák ezt az eszenciát. " 



" És még erről is Bianca nagyképű bátyja jut eszembe. Minden Isten veledhez tartozik egy Isten hozott. Hát én nem éppen ilyen Isten hozottra számítottam. Egy hatalomtól mámorban úszó toszkán férfi, mégis őrülten szexi. Jóképű és azok a tüzes barba szemek... "



" - Mit ittál? - akartam elterelni a gondolatait. 

  - Azt a bort, amit csinálsz. Kértem a fiúkat, hogy adjanak belőle egy kortyot. Aztán egy üveg lett belőle. Úgy is fogalmazhatunk,hogy levettél a lábamról - kacarászott vidáman. "  



" Ha közel engedem magamhoz, fájdalmat fog okozni. Egy ilyen nőnek, mint ő, sosem lesz elég jó egy olyan férfi mint én. Én pedig nem tudnék elviselni egy újabb veszteséget. " 



" Olaszország a koffeinfüggők paradicsoma. " 



" Istenem, hogy sajnálom az itt élő embereket! Számomra ez az egész szemet gyönyörködtetően káprázatos. Számukra viszont ez a látvány talán már teljesen hétköznapi és természetes. Nem látják benne azt a csodát, amit én látok. Akárhányszor pillantja is meg a szemem a lakás dombokat, a szabályos szőlősorokat, az olívaültetvényeket, mindig hevesebben dobban majd a szívem...... akárcsak Daniele Allegrini közelségétől. " 



" - Szia kincsem - derült fel anyám. - Apád is azonnal itt lesz.

- Szia, szívem - kiabált a távolból az érintett. 

- Mesélj, hogy telik a római vakáció? - tért a lényegre anyám. 

- Hát, az az igazság,hogy már nem Rómában vagyok - ismertem be. 

- Nem? - kérdezték egyszerre. - Hát akkor hol vagy? - hajolt be gyanakvó tekintettel az apám. 

- Ne nézzetek már így! Nem egy olasz, pajzán szexisten ágyából vánszorogtam ki.  " 



" - Miért van neked szükséged ennyi pénzre? - ámult el anyám. 

   - Jesszus! Napsütötte Toszkánát játszik. Házat vett - csapott a térdére az apám.

........

- Üzenem annak a pajzán szexistennek, aki erre rávett, ha kihasználja a lányomat, kitaposom a belét - szűrte ki a fogai közt az apám. " 



" Ahogy néztem őt, jöttem csak rá, semmit sem szeret a vágy jobban, mint azt, ami nem ésszerű. " 



" - Ma a Chianti a leghíresebb olasz vörösbor világszerte. Mint azt már tapasztalhattad, kicsit testes, de nagyon szép ívű, enyhén gyümölcsös aromájú, száraz vörösbor. " 



" -Ez nem egy harc, Daniele. Nem kell küzdened az érzés ellen. " 



 " Lehet, hogy velem van a baj. Az egyik fickó megcsal, mert nem meri nyíltan a szemembe mondani, hogy vége, a másik pedig a bugyimat is fél lehúzni rólam. Ilyen ijesztő lennék? " 



" Danielére siklott a pillantásom. Szegény,totál kikészült tőlem. Ez a pasas olyan, mint a hosszú érlelésű bor, a korral nemesedik. Türelem és idő kell hozzá. A kérdés csak az, hogy ki tudom-e várni, amíg beérik. " 



" - Ez úgy hangzik, mintha rágerjedtél volna a Chiantira - kapkodtam levegő után. 

  - Nem a borba vagyok szerelmes, Daniele, hanem beléd. Te vagy az én Chiantim. " 



Értékelés: 





Ha ti is kedvet kaptatok akkor szerezzétek be a regényt ITT vagy gyertek el hozzánk az Álomgyár könyvesboltokba. 

A második részt pedig előrendelhetitek a képre kattintva. 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése