2018. április 25.

Baráth Viktória - Egy év Rómában

Két megtört szív. Két reményvesztett lélek. Egy közös cél: megtalálni a boldogságot.

Leila Findley, a 33 éves írónő élete mélypontra kerül. A múltjában történt tragédiák hatására kialakult depresszióját alkohollal, gyógyszerekkel és egyéjszakás kalandokkal próbálja kezelni. Ezt azonban a kiadója nem nézi jól szemmel, így ultimátumot kap: vagy elutazik, hogy naplót írjon, amit végül könyvként kiadhatnak, vagy elveszíti a szerződését, az utolsó dolgot az életében, ami legalább egy kicsit boldoggá teszi. Nincs más választása, egy évre Rómába kell költöznie.
Hogy könnyebben boldoguljon az idegen városban, segítséget kap Jonathan Raymond atya személyében. A férfi pontosan Leila ellentéte: mosolygós, jókedvű, életvidám, ezért az állandóan komor hangulatú lány eleinte elutasítóan bánik vele. Az atya pozitív hozzáállása azonban őt is megfertőzi. Szokatlan barátságuk egyre jobban elmélyül, amitől Leila úgy érzi, hogy a legmélyebb gödörből is létezhet kiút.

Képesek vagyunk megküzdeni a múltunk démonaival? Lehetünk még a tragédiáink ellenére is boldogok? Ránk találhat a szerelem azután, hogy már végleg letettünk róla?

Baráth Viktória, az Aranykönyv-díjra jelölt Első tánc és A főnök szerzője ezúttal lelkünk legmélyebb és legsötétebb bugyraiba vezet minket. Az Egy év Rómában egy szívszorító történet önmagunk elfogadásáról, az élet szépségeiről és a minden akadályt leküzdő szerelemről.


Hát drága Viki ismét valami fantasztikusat alkotott. Egy újabb regény ami letehetetlen. Ha egyszer elkezded nincs megállás.

Én különösen imádtam a regényt hiszen nem akárhol játszódik hanem Rómában :) Volt szerencsém már járni ott és én teljesen beleszerettem a helybe. Szóval már csak ez miatt is imádtam a regényt. Hiszen ennek hála ha csak így is egyenlőre de visszatérhettem Rómába!

Aki olvasott már az írónőtől ismeri a stílusát de ezúttal ismét valami teljesen mást kaptunk tőle. Hiszen nem egy hétköznapi témát dolgoz fel a történet. Csöppet sem egyszerű történések vannak a regényben. Viki mégis tökéletesen leírt és átadott mindent.

Bámulatos ahogy megalkotta Leila karakterét. Egy olyan nőét aki a szenvedés elől a gyógyszerek, az ital és az alkalmi kalandokba menekül. Ami annak idején boldogság volt számára már az sem megy neki. Leila író mégis annyira maga alá temették a vele történtek, hogy képtelen írni.

Picit nehezebben kedveltem meg őt mint az írónő eddigi főszereplőit. Igaz érthető is hiszen pokoli dolgokon ment keresztül de sokunkat nem kímél az élet. Rossz volt olvasni, hogy Leila ennyire elhagyja magát. Hogy mi lett belőle.....

De a regényből megtudhatjuk van e kiút mindebből? Képes lehet valaki túlélni ezt a sok szenvedést és talpra állni? Baráth Viktória írónő ismét egy szívhez szóló regényben mutatta meg nekünk, hogy ez igenis lehetséges!

" Látom, hogy milyen keményen dolgozik, és mégsem bizonytalanodik el egy pillanatra sem. Az ő hite ad nekem erőt mindennap. "

Leila ezek után természetesen kezdett egyre inkább szimpatikusabb lenni. Nem kicsit próbálkozott és jó volt ezt látni. Igaz hála a segítségnek amit Johnathan Raymond atyától kapott. Mégis jó volt látni, hogy próbálja legyőzni a félelmeit és visszatérni az életbe. Nem kis erő kellett ehhez és le a kalappal előtte. Kicsit nehezebben indult de annál inkább megszerettem őt és szurkoltam neki.

Arról a bizonyos segítségről Raymond atyáról szerintem már nem is kell mondanom. Egy fiatal, jóképű papról beszélünk. Aki mindig ott van ha segítség kell, nem csak a hivatása miatt de alapból egy jó lelkű, kedves férfi. Ehhez még hozzá jön a már említett külső ami nem utolsó. Valamint sokszor egy jó kedvű pasit is kapunk. Az ő esetében nagyon hamar megismerhetjük a történetét. Ami cseppet sem volt könnyű mégis képes volt előre tekinteni. Már ezek miatt bárki felnézhet rá. Viki egy fantasztikus karakterként alkotta meg őt. Az olvasó az első pillanatoktól megszereti őt. Az összes tulajdonsága miatt.

És ez az ember van az elejétől fogva Leila mellett Rómában.

Raymond atyának nincs könnyű dolga hiszen Leila nem éppen könnyű eset. Mégis a környezet is de főleg az atyának hála Leila újra elkezd élni. Hihetetlen volt végigkísérni ezt a változást. Imádtam olvasni a történetet.

" – Mi történt? – kérdeztem a fejemhez kapva, ami még mindig hasogatott.
– Csak a szokásos – letette mellém az ágyra a tálcát, és legyintett. – Maga elájult, én pedig hazahoztam.
– Pap létére már másodszor vitt ágyba… – motyogtam, mire ő jót mosolygott. " 

Két ember történetét akiknek pokolian rossz lapokat osztott az élet. Egyikőjüknek sikerült jobban feldolgozni a másiknak nem. Egy találkozás ami mindkettőjük életét megváltoztatja. Egy kapcsolat amely csöppet sem hétköznapivá fejlődik. Hiszen ők ketten egy idő után egészen másként tekintenek egymásra.

De vajon lehet e jövője ennek a kapcsolatnak? Lehet ebből bármi is? Eleinte barátságnak indul, majd egyre fontosabbak lesznek egymásnak. Az írónő remekül leírta a kapcsolatukat és közben nem éppen hétköznapivá is alakította. Remekül elénk tárta ezt a témát. Minden a helyén volt.


Két szerethető karakter, egy tabu téma amit tökéletesen leírva ad át az olvasónak. Egy gyönyörű helyszín: Róma. Olvasva a regényt,a  leírásokat mikor a főszereplőink barangoltak egy egy helyen szinte én is ott éreztem magam ismét. Minden pillanatát imádtam!

" Nem maradhattam az a lány, aki begubózva tengeti a napjait. Szórakozni akartam, élni, és legfőképp érezni. "

Ismét nem egy tipikus romantikus regényt kapunk Vikitől. Persze ebből sem hiányzik a szenvedély, a vágy, a romantika. Ilyen pillanatokból is kaptunk tökéletes mennyiségben és remekül tálalva. Én is azonnal beleszerettem és nem csak a városba! :)

Hol igencsak mélyponton voltunk, Leila mellett lehettünk ahogy próbál újra magára találni Johnathan segítségével. Végigkövethettük kettejük hihetetlen kapcsolatát. Ahol megmutatkozik mi mindent képesek megtenni egymásért. Bámulatos! Lenyűgöző történet!



Ehhez jön még persze még jó pár karakter akiket szintén nagyon hamar megkedvelhetünk. Nekem ilyen volt Raymond atya édesanyja. Angelo, Francesca. Akit én abszolút nem tudtam megkedvelni az Fabio volt. Nagyon nem bírtam őt de hát na van ilyen :)

Ja és ugye Vikinél nem hiába tudjuk, hogy nincsenek véletlenek. Nem semmi módon képes csavarni a dolgokat. Nem véletlenül alkotott ismét egy csodás regényt!

És akkor itt jön a lényeg! Ahogy olvastam pár embertől az a szerencséje Vikinek, hogy távol lakik tőlem!!!!! Mert TE JÓ ÉG! Ismerjük őt, sejthető és vagyunk páran akik tudtuk is mire számítsunk tőle és mégis képes volt meglepni. Mikor már gondolnál valamiféle végkifejletre mégis tudod mert ismered az írónőt, hogy tuti nem azt fogod kapni hanem valamit ami még nagyobbat szól... Hát ez ismét megtörtén! Drága Viki ismét le a kalappal!

Volt itt pislogás nem kevés! Hihetetlen fordulatot tett a regénybe! Az biztos, hogy egy pillanatra sem unatkoztam. Ismét egy Baráth Vikis regény ahogy mondja mindenki!

" Ha valakinél nincs esélyem, tudnom kell, mielőtt még nagyon beleélem magam, mert ha túlságosan is beleszeretünk, akkor onnantól kezdve nincs menekvés. Foglyul ejt minket életünk végéig. "

Minden megvan benne ami kell. Fantasztikus karakterek, egy csodás helyszín, sőt több hiszen a mesés Velencébe is visszatérhettem hála az írónőnek! Fájdalom, szenvedés, hogy a kedvenceink miként próbálnak megbirkózni az élet állította akadályokkal. De az, hogy ez együtt vagy miként sikerül nekik az kiderül ha elolvassátok a regényt :)


Az biztos, hogy csalódni ismét nem fogtok! Szenvedéllyel és szerelemmel fűszerezve, csodás kalandokkal Olaszországban. Szerethető és kevésbé szimpatikus karakterekkel, mindennel ami kell. Leilával és Raymond atyával együtt keressük a válaszokat, hogy képesek lehetünk e ennyi mindent túlélni és újrakezdni. Nagyon sok mindenre képes megtanítani ez a regény. Köszönöm szépen, hogy a részese lehettem és olvashattam!

Fordulatokkal teli, izgalmas, egyszerűen zseniális! Gratulálok Viki! Hajrá mindenkinek!

Nagyon szépen köszönöm az írónőnek és a kiadónak a lehetőséget az olvasásra! 


Értékelés:












Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése