2018. augusztus 23.

Budai Lotti - Shirzan szerelme

Egy angol úrihölgy útja egy indiai herceg ágyába

Louise Elsfieldnek, ennek a bátor és gyönyörű asszonynak a kalandjai 1685-ben veszik kezdetüket. A II. Jakab, angol király ellen indított felkelés elsodorja főhősnőnk vonzó férjét: Lord Elsfieldet ártatlanul börtönbe vetik, majd Indiába száműzik, ahol a halálnál is rosszabb sors vár rá. De Louise állhatatos szerelmétől hajtva követi férje nyomát a lenyűgöző és ismeretlen országba, s ezzel kezdetét veszi veszélyekkel, csalódással és szenvedéllyel teli utazása. Kalandjai során kalózok rabolják el, majd megismeri a csillogó paloták és a császári háremek világát is. Tanúi lehetünk, mint válik főhősünkből egy bosszúszomjas amazon, vagy ahogyan a régi perzsák harcos asszonyaikat nevezték: Shirzan.

Ezúttal ismét egy történelmi témájú regény értékelésével érkeztem. Mivel ugye már ezeket is megszerettem. :) Sőt! Most egy újabb kedvenc írónőt avattam! Ezúttal Budai Lotti írónő személyében. Van szerencsém személyesen is ismerni őt és nagyon kedvelem. Szóval csak idő kérdése volt, hogy mikor tudom sorra keríteni a regényeit.


Nos ez most megtörtént. És ahogy várható volt imádtam Lotti regényét!

Kezdésnek Angliába kalauzol el bennünket a történet. Itt veszi kezdetét ez a nem mindennapi sztori.

Amit Louise mesél el nekünk. Történetünk főhőse egy befolyásos ember asszonya Angliában. Igaz megvan Louise-nak is a maga története. Elég hamar megismerhetjük a múltját. Mi történt vele, milyen élete volt. Mi tagadás nem kevés dolgon ment keresztül. Segítséggel és persze nem kevés ön erővel kezdett új életet férje William oldalán.

Az első pillanatoktól kíváncsi voltam a hátterére, az életére. Egy rögtön megkedvelhető, szimpatikus karaktert kaptunk a személyében.

Ugyanakkor akinek ismét felfordulni látszik az eddig viszonylag nyugalmas élete. Anglia trónjára új uralkodó kerül és ez a főhőseink életében is elindítja a problémákat.

De egy picit térjünk vissza a hősnőnkhöz. Louise. Egy bátor, kemény ugyanakkor eszes, kedves nőt ismerhetünk meg a személyében. Ahogy említettem a leírások és történések alapján én nagyon hamar megkedveltem. Aki ebben a világban élve ahol sokszor semmi nem az aminek látszik mégis remekül megállja a helyét. Az élet volt, hogy nem kímélte de ez ugyanakkor erőssé is tette. Egy olyan asszonnyá aki bármit megtenne a férjéért és a gyermekeiért.

Apropó ha már szóba került akkor a férj. A fülszövegből is sejthető, hogy nem egészen mondhatjuk a történet férfi főhősének William Harvey-t. Louise férje igaz. De a kedves írónő hihetetlenül szövi a szálakat aminek hála soha semmiben nem lehetünk biztosak. És pont ettől izgalmas, kalandos, érdekes. Letehetetlen!

De természetesen William is azonnal szimpatikus lett. Egy jóképű, befolyásos angol férfi. Aki imádja a feleségét. A gyermekeit. Ugyanakkor akire szintén nem mindennapi megpróbáltatások várnak.

" – A remény az álmodozók ópiuma, ahogy mifelénk mondják… "


Mert már ezekben az időkben sem volt hiány a cselszövésekből, titkokból, intrikákból. William és Louise nem kevés ilyennek lesznek áldozatai nagyon hamar. A látszólagos nyugodt életük egy szem pillantás alatt a feje tetejére áll.

Williamet súlyos vádakkal elhurcolják. Louise pedig mindenre hajlandó hogy visszakapja a szerelmét. Nem kevés és nem könnyű dolgokat kell megtennie. Az írónőnk nem kímélte őket. Ez a véget nem érő kaland kezdetét veszi.

Megtudhatjuk, hogy miért is kényszerül és hogyan kerül Louise India vidékeire és még más helyekre is ezen a kalandos és veszélyes úton.

Nem keveset aggódtam érte és szurkoltam neki. Az biztos, hogy egy hihetetlen nő! Eszméletlen bátor és semmi sem állíthatja meg! Csodáltam a kitartását! Lottitól egy nem mindennapi karaktert kaptunk a személyében!

Idővel tehát Louise eljut Indiába abban a reményben, hogy itt visszakaphatja a férjét. De itt sem akadály mentes az útja. Bekerül a király udvarába az ottani hölgyek közé. És ezekben a háremekben sem mentes az élet intrikáktól, cselszövésektől, hazugságoktól, gyilkosságoktól.

Pokoli megpróbáltatások várnak hősnőnkre ezen a vidéken is de azt hiszem ismét le a kalappal előtte! Volt itt minden! Egy percre sem hagyott unatkozni a történet!

Amiben természetesen a nem kevés izgalom és félelem mellett na jó néha kaptunk nyugodtabb pillanatokat is. Olyan karaktereket akik Louise segítségére vannak és akiket szintén hamar megkedvelhetünk.

Ugyanakkor mindez mellett megkaptuk a tökéletes leírását ennek a kornak. Mind a tájakról, a szokásokról, az emberekről. Le a kalappal az írónő előtt! Remekül átadta a történet elején az akkori Angliát, majd a tájakat amerre még Louise-t vitte az útja egészen Indiáig és természetesen Indiáról is..

Minden pillanatát magam előtt láttam a történetnek! Szinte egy tökéletes filmként pergett le előttem ahogy olvastam! És imádtam ezt!


Ez sem volt könnyű világ de a leírásoknak hála ha számunkra ez teljesen ismeretlen is tökéletesen megismerhetjük. Lotti remekül átadja nekünk! Minden percet élveztem és imádtam amit ennek a kalandnak hála kaptam! Hiszen ahogy elkezded és elmerülsz ebben a világban nem létezik más!

Bámulatos, hihetetlen!

Pláne akkor imádtam még jobban amikor Louise már Indiában volt. Itt kellett élje az életét és ehhez alkalmazkodni. Rengeteget várni, hogy végre megkapja amiért megtette ezt a hosszú és nehéz utat! Sok segítője és még több ellensége akadt ezen az úton.

De mivel az írónő mindent remekül kitalált Louise jól vette az akadályokat. Imádtam a történetet!

De visszatérve picit Indiára. Természetesen itt is akadtak kedvelhető és persze cseppet sem szimpatikus karakterek. Hiszen ez egy teljesen más világ mint amit mi megszoktunk.

Egy valaki akadt, Azam herceg akiről még többet szerettem volna olvasni. Ő rögtön szimpatikus lett pedig itt még csak jóformán a leírásából ismerhetjük meg! De vele kapcsolatban megvannak a magam sejtései!

Annyi még biztos, hogy a drága írónőnk nem kicsit kínzott meg bennünket végül! Aki olvasta a regényt érti mire gondolok! És hűűűű! Nem kevés meglepetést tartogatott a történet! Közben sem de a végén nem kicsit tudott Lotti meglepni! Bámulatos! Imádtam!

Nekem, hogy most kezdtem el olvasni annyi előnyöm volt, hogy szerencsére rögtön vehettem kezembe a folytatást! Mert ezek után KELL!

Egy pillanatra sem unatkoztam! Beszippantott a régi Anglia majd elvarázsolt India. Félelem, bátorság, harag, gyűlölet, nem kevés elszántság. Harcok, hogy Louise megkaphassa amit akar. Mindezek tökéletes keveréke ez a regény még sok más hozzávalóval fűszerezve!
Szerelem és vágy például. Igaz itt kevesebbet volt jelen a történet miatt de azért akadt. Azok a pillanatok is remekül megírva.

Új kedvencet avattam az már biztos! Köszönöm az élményt Lotti! Biztos, hogy mindent elolvasok amit kiadsz a kezed közül!

Csak ajánlani tudom nektek! Egy fantasztikus magyar írónő Budai Lotti személyében! Gratulálok neki!

Köszönöm szépen neki és a kiadónak is a lehetőséget az olvasásra!


Hajrá Mindenkinek! Mert én már rögtön utána estem is neki a második résznek :) És ha lehet ilyet mondani még jobban imádom mint az elsőt! Pedig még nagyon az elején járok! Kíváncsian várom a továbbiakat!

Addig is tessék Shirzant olvasni! :)

Legvégére pedig ismét a borító. Ami valami bámulatos! Gyönyörű! Nem is találhattak volna szebbet és olyat ami jobban illene a történethez! Gratulálok, remek lett!


Értékelés: 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése