2023. április 28.

Heather Webber - Éjfélkor ​a Fekete Rigó kávézóban


Az Éjfélkor a Feketerigó kávézóban mágikus realizmussal átszőtt, szívmelengető és magával ragadó romantikus történet, helyszíne pedig az Egyesült Államok egy bájos déli kisvárosa.


Wicklow, ez az emberléptékűen kicsi település az alabamai hegyek árnyékában terül el. Ide érkezik Anna Kate, hogy eltemesse szeretett nagymamáját, Zét, a Feketerigó kávézó tulajdonosát. Úgy tervezte, hogy csak rövid időt tölt itt, bezárja a kávézót, majd eladja nagyanyja ingatlanát. Ám hiába szánja el magát, hogy nem alakít ki szoros kapcsolatokat a helybeliekkel, és hogy elkerüli az apja családját, Anna Kate-et végül megmagyarázhatatlan módon elbűvöli a különös déli városka, ahonnan anyja sok évvel korábban elmenekült, és a rejtélyes Feketerigó-pite, amelyről az egész város beszél.

Ahogy lassan fény derül a múltra, Anna Kate-nek végül döntést kell hoznia, hogy ez a magányos feketerigó képes lesz-e rendbe szedni törött szárnyát, és megtanulni repülni.


A könyv elolvasására a lehetőséget nagyon szépen köszönöm a Kossuth kiadónak! 💙🐧🍰


Abban a pillanatban ahogy megláttam a könyvet beleszerettem. Egyszerűen meseszép külsőt kapott. Nincs agyon bonyolítva sem, mégis az egyszerűségében rejlik a varázsa. Ránéztem és tudtam, hogy ezt szeretném. 

Az már persze egy más kérdés, hogy tetszeni is fog-e? 

Ugyan pechemre általában én, az ilyen könyvekkel amik egy-egy ilyen csodás külsővel fognak meg, azoknak nekem általában sosem tetszik a tartalma. Maga a benne rejlő történet. Nos örömmel jelenthetem, hogy ezzel megtörtem ezt a sorozatot. 


Egyszerűen imádtam ezt a regény! 

Külsőre meseszép és a belső is egy hasonlóan lehengerlő történetet rejt. Úgyhogy ismét óriási köszönet érte a kiadónak! Azért is, hogy elhozták nekünk ezt a sztorit. Kár lett volna kihagyni.

A regény műfaját tekintve akár több kategóriába is beillik. Akár szépirodalomba mint családregény. Romantikus témában is megállja a helyét. Sőt! Még némi nem mondom, hogy fantasy, inkább egy kis misztikum is akad benne. 

A szerző ezeket az apróbb momentumokat is bámulatosan szőtte bele a történetbe. 

A sztorit két női szemszögből olvashatjuk. Anna Kate szemszöge az egyik. Aki sosem igazán élt Wicklow városában, csak néha járt itt a nagymamájánál. Aki elhunyt és aki ráhagyta a Fekete rigó kávézót. Noha tudja, hogy a lány egy teljesen más pályára, orvosnak készül. De hogy megtarthassa a helyet, az örökségét egy meghatározott ideig itt kell élnie a városban és vezetetnie kell a kávézót.

Már ezzel a résszel is megvett az írónő. Odáig meg vissza vagyok az ilyen kis aranyos tipikus amerikai kisvárosokban játszódó sztorikért. Ahol mindenki ismer mindenkit. Igaz ennek hátránya is van. De ismét bebizonyosodott, hogy inkább, sokkal több előnye. 

Anna Kate egy erős, okos, végtelenül szimpatikus fiatal nő. Akinek már most is sok kérdést, kételyt rejt az élete. Édesanyja egyedül nevelte őt. Az édesapja még elhunyt mikor az anyukája várta őt. Csak az említett nagymamát, Zé-t említhetjük mint családtagot. Eddig. 

Apai ágon ugyanis egész népes a családja. De bizonyos körülmények miatt sosem ismerte őket. Ők sem Anna Kate-et. Ezt a szálat is lehengerlően, jól kigondolva és átadva csempészte a regénybe az írónő. 

Ami miatt akadnak itt titkok, félelmek, fájdalom, remény. Szomorú és sok vidám pillanat is. Kellő egyensúlyban.

A másik szemszög pedig Natalie-é. Szép lassan fonódnak itt össze a szálak. Derül fény, hogy Anna Kate mellé miért tőle olvashatunk még. Annyit mondhatok, hogy ez így tökéletes volt. Kellett is, hogy így mindent át tudjon adni Heather Webber. 

Akár csak Anna Kate, akinek végül hiába nem tervezett maradni, szép lassan elnyeri a szívét ez a cuki kis város. Az itt lakó emberek. Akik néha bosszantják, aztán segítik egymást. Natalie is rögtön szimpatikus lett. Egy brutálisan sok mindenen átment nő. Egyedül neveli a kislányát. Elvesztette a férjét. Ez a szál okozott néhol meglepetést. 

Annyi bizonyos, hogy a regény sokat segít és sokat mesél, mutat meg a gyászról. Kit milyen formában érint. Az illető hogy éli meg. Mi az ami segít hőseinknek a feldolgozásában. Azt kell mondanom igazán sokat képes segíteni, tanítani ilyen téren. Bárkinek. Vagy ha nem a gyáz akár a bonyolultabb családi kapcsolatok terén. Egy igazán életszagú regény.  

Itt van még Natalie kislánya, Ollie. Hát meg kell zabálni. Imádtam őt! A részeket az ő és az anyukája között. Elképesztően szépen megírt pillanatok. Amikor úgy érzi az ember, hogy mindezt a boldogságot, szeretetet és minden velejáróját ő is át szeretné élni. 

Megismerhettük a nagymama Zé barátait, munkatársait. Akik immár Anna Kate segítői. Natalie családját. A városka lakóit. 

Viszonylag sok szereplőt vonultat fel a regény, de tökéletesen adagolva, abszolút nem sok. 

Szerintem én mindenkit nagyon kedveltem. Talán Natalie anyukája volt nekem eleinte kevésbé szimpatikus. Persze ennek is megvoltak a miértje. És kiderül ha elolvassátok, hogy változott-e a véleményem. 😊

Anna Kate tehát megérkezik a nagymamája halála utána a városba. Duplán is gyászol, mert az édesanyját is elvesztette. Máshová is akar menni. Egy teljesen más városba, más foglalkozást kitanulni. Mégis egy adott idő ide köti Wicklow-hoz és a Fekete rigó kávézóhoz. 


Elképesztően imádtam minden ezekkel kapcsolatos leírást. Annyira pontosak, részletesek, tökéletesek voltak, hogy egy csodás filmként láttam magam előtt mindent. A tájat, a várost, az embereket, a kávézót.

Hogy Anna Kate miként kerül ebbe a közegbe. Miként kell olyan dolgokat immár egyedül csinálnia amit anno Zé-vel csinált. Miként tanul új dolgokat. Ismeri meg még jobban saját magát. Ezt a kisvárost, a lakóit. Nem utolsó sorban ahogy számítható, hamar a szívéhez is nő mindez. Akárcsak nekünk, olvasóknak. 

Vajon ha lejár az itt töltendő ideje képes lesz elmenni? Eladni a Fekete rigót és mindezt maga mögött hagyni? 

A regény minden kérdésünkre válaszol. Megtudhatjuk mi a fekete rigó kávézó és a fekete rigók története. Imádtam ezt a szálat. Ahogy kigondolta és végigvezetett rajta a történet. Wow! 💙 Talán nem is kell annyira misztikusnak hívni. Csak hinni kell benne. 

A szövevényes, nehéz titkokkal teli családi kapcsolatuk bemutatása. Tanuló jellegű probléma megoldások. Bemutatja miként lehet feldolgozni a gyászt. Segít megismerni a szereplőknek önmagukat. Az igazi vágyaikat. 

Nagyon szépen van bele szőve a regénybe a szerelem is, romantikus szálak. Remekül elhelyezve a sztoriban. Nekem azok is nagy kedvenc pillanatok lettek. 

Egy igazán lehengerlő regény. Ami engem az első pillanatoktól fogva tartott. Wicklow, a Fekete rigó kavézó. A híres pite, aminek már óriási híre és legendája van. A szereplők, akiket az írónő fantasztikusan elkotott meg. A regényhez meltó befejezéssel. 

Igazán örülök, hogy elolvastam és elolvashattam ezt a könyvet. Jó szívvel mondhatom, hogy nekem a szívem csücske lett. Gyönyörű külsőbe csomagolt páratlan, lenyűgöző történet. 

Amiben van szomorúság, fájdalom, titkok, meglepetések, szeretet és szerelem. Félelem, remény, vidám percek, boldogság. Sok-sok pite és a fekete rigók. Szereplők, akiket rögtön megszerethetünk. Minden percét élveztem és szerettem. Mert amellett, hogy szórakoztat tanít is. 

Csak ajánlani tudom mindenkinek! Heather Webber egy lehengerlő olvasásélményt ad az olvasóknak. Sok érzelemmel. Egyszer fent, egyszer lent. Mégis megéri felszállni erre az érzelmi libikókára. Utazzatok el ti is a bájos Wicklow városába, hogy ti is részesei legyetek ennek a történetnek! 💙


Idézetek: 


" Olykor a szerelem észrevétlenül közelít meg. Ezt ne feledd,  nehogy megriadj, amikor megérinti a szívedet. " 


" Szeretet nélkül a fák elsorvadnak és meghalnak. " 


" - Csak annyit tudo biztosan, hogy a fekete rigók már jóval előtte itt voltak, és jóval azután is itt lesznek, hogy én elmegyek. " 


" Éppannyira itt gyökereztem a kávézóban, ahogy az eperfák az udvarában. "


" Én voltam a kapocs az előtte és az utána között, és  nem tagadhattam tovább, hogy az én feladatom volt újból összekovácsolni ezt a családot. " 


" Úgy tűnik nekem, mintha ebben a városban egy csomó ember cipelné magával a múlthoz kötődő fájdalmait. Talán ideje lenne elengedni azokat a fájdalmakat, és elkezdeni gyógyulni. " 


"Tudsz annál jobb programot egy szép nyári estére, mint filmet nézni a csillagos ég alatt? " 


" A május végi napfelkelte rózsaszínnel barázdált narancsszínbe borította az eget, madarak csiripeltek, a levegő pedig megtelt a reggel friss illatával, amelybe menta és bazsalikom aromája vegyült.  " 


Értékelés: 



IDE kattintva ti is beszerezhetitek a regényt. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése