2022. december 23.

Holly Black – A levegő népe sorozat


Persze hogy olyan akarok lenni, mint ők. Gyönyörűek, égi tűzben kovácsolt pengék. Örökké élnek. És Cardan közülük a leglenyűgözőbb. Őt gyűlölöm legjobban. Annyira gyűlölöm, hogy néha még levegőt venni is elfelejtek, amikor őt nézem.

Egy szörnyű reggelen Jude és a nővérei végignézik, ahogy lemészárolják a szüleiket. A félelmetes gyilkos mindhárom lányt elrabolja, és Tündérföldére, a nagykirály udvarába viszi. Jude-ot csúfolják és kínozzák a halandósága miatt, és hamarosan rádöbben, ahhoz, hogy életben maradjon ebben a kiszámíthatatlan, veszélyes új világban, éppolyan okosnak, agyafúrtnak és hamisnak kell lennie, mint maguknak a tündéreknek.

Csakhogy a hatalomhoz vezető lépcsőfokokat sötét árnyak és árulás lengi körbe. Ráadásul szembe kell néznie a dühítő, arrogáns, ám karizmatikus Cardan herceggel. A lehető legóvatosabban kell eljárnia.

A bestsellerszerző Holly Black magával ragadó, a szó minden értelmében varázslatos új YA regénye.

Hagyd, hogy elbűvöljön!




A ​New York Times bestseller The Cruel Prince – A kegyetlen herceg varázslattal és vérszomjjal teli folytatása.

Elég erősnek kell lenned, hogy fáradhatatlanul újra és újra lesújts.

Az első lecke az, hogy erősödj meg.

Miután kiderült a döbbenetes tény, miszerint Oak Tündérfölde örököse, Jude-nak meg kell védenie az öccsét. Ennek érdekében magához láncolta a gonosz királyt, Cardant, akit a háttérből irányít. Tündérfölde folyamatosan változó politikai szövetségei között még akkor is nehéz lenne lavíroznia, ha Cardan mindenben engedelmeskedne neki. Csakhogy a király mindent megtesz annak érdekében, hogy megszégyenítse Jude-ot, és aláássa a hatalmát, hiába nyűgözi le továbbra is a lány.

Amikor egyértelművé válik, hogy egy Jude-hoz közeli személy el akarja őt árulni, és ezáltal veszélybe sodorná nemcsak a saját, hanem az összes szerette életét, Jude kénytelen az áruló után nyomozni – miközben a Cardan iránt érzett bonyolult érzelmeivel is viaskodik –, hogy halandóként magánál tarthassa a hatalmat a tündérvilágban.

Azt hallottam, a halandók szerelme nagyon hasonlít a félelemre.




A ​hatalmat sokkal könnyebb megragadni, mint megtartani.
Jude alaposan megtanulta ezt a leckét, amikor mérhetetlen hatalomért cserébe lemondott a gonosz király, Cardan feletti uralmáról.

Tündérfölde száműzött halandó királynéjaként elveszettnek érzi magát, a semmi királynőjének. Ám megfogadja, hogy mindent visszaszerez, amit elvettek tőle. Az esély kétszínű ikertestvére, a szintén halandó Taryn képében érkezik meg, akinek az élete veszélybe kerül.

Jude kénytelen vállalni a kockázatot, és visszatérni a veszedelmes tündérudvarba, valamint szembenézni a Cardan iránti érzéseivel, hogy megmentse a nővére életét. Csakhogy sok minden megváltozott Elfhonban a távozása óta. Háború közeleg. Jude beférkőzik az ellenséges tábor mélyére, és ő maga is belekeveredik a véres politikai csatározásba.

Amikor egy eddig szunnyadó, ám igen erős átok elszabadul, pánik söpör végig a vidéken, és Jude választani kényszerül a becsvágya és az embersége között…

A levegő népe trilógiájának várva várt, döbbenetes fináléja.



Ismét egy kicsit más értékelés. Ahogy látjátok ebben a posztban nem egy könyvről mesélek nektek, hanem rögtön háromról. Holly Black nagysikerű -  A levegő népe sorozatának három részéről. 

Aki jár ide a blogra tudja rólam, hogyha fantasy történetekről van szó, akkor nálam a 🏆 az Sarah J.Maas - Tüskék és rózsák udvara, valamint az örök szerelem, Nalini Singh - Angyali vadász sorozatát sorolnám még ide. Persze, én is nagyon sok más ilyen jellegű sorozatot szeretek, de a best az ez a két sorozat. 


Nos, nagyon úgy fest, hogy ezek mellé most harmadikként a piedesztára emelkedett Holly Black ezen sorozata is. Úgy, hogy anno mikor megjelent a Kegyetlen herceg, emlékszek, hogy elkezdtem olvasni. De akkor nekem nem jött be. Vagy szimplán az is lehet, hogy ismét csak nem jókor talált meg anno. 

A kolleganőm viszont oda meg vissza van érte. Meg tényleg, már akár a külsővel megvehetik az embert ezek a regények. Annyira csodálatos borítókat kaptak. Mondom, olyan szépen mutatna ez otthon a polcon. Egye fene, teszek még egy próbát.

És láss csodát. Nagyon szerettem! Sőt! Nem is fogalmazok kellőképpen jól. Imádtam! Elolvastam az első részt. Utána volt közben pár másik könyv, talán egy hónap körülbelül mire végre oda jutottam, hogy akkor most jöhet a folytatás. 

Na de akkor viszont nem volt megállás. A 2.és 3.részt jóformán egy ültő helyemben daráltam le. Mert igen, ez egy olyan sorozat aminél igen ütős, függővégeket talált ki a szerző. Még azt mondom az elsőnek talál nem is. De a másodiknak? Az után nem volt kérdés, hogy rögtön az utolsó részt is veszem-e a kezembe.
Olyan szempontból is örülök, hogy így ennyivel később talált be ez a sorozat, és nem akkor amikor először nekifutottam, hogy így ahogy kiolvastam egy részt, nem kellett éveket, hosszú hónapokat várni. Ilyen végekkel eret is vágtam volna. Hanem csak lazán felkeltem és elsétáltam érte a könyvespolcig. 😅😍

Higyjétek el, valami elképesztően zseniális ez a sorozat! Bátran ajánlom mindenkinek! Fantasy rajongóknak pláne. Valamint azoknak akik még, vagy eddig nem szerették, vagy nem találkoztak ezzel a műfajjal. Annyira jó néha teljesen kiszakadni a hétköznapok taposómalmából és eljutni egy-egy ilyen lenyűgöző világba. 

Ez egy olyan sorozat amit elkezdesz és rögtön beszippant. 


És ki ne szeretné a tündéres fantasy sztorikat? Amiben egy teljesen új világgal találkozhatunk. Félelem, harcok, szenvedély és szerelem. Milliónyi érzés. Titkok és meglepetések. Olyan fordulatok, hogy Wow!!

Mindez lehengerlő, azonnal, vagy nem mindig rögtön megkedvelhető karakterekkel. Sőt, olyanokkal is akiket három rész alatt sem szeretünk meg. De itt vannak mindezek és kiadják ezeket a csodás regényeket. A regények elég sok szereplőt felvonultatnak. Jude családját, a mostohaszüleit, testvéreit, barátokat, ellenségeket. Cardan rokonait, akik mind a koronára áhítoznak. De mégis olyan jól adagol mindent az írónő, hogy teljesen jól követhető legyen. 

Indul úgy a történet, hogy Jude-ot és a testvéreit miután a szüleiket megölték, Tündérföldére viszik. Ahol azért sejthető, hogy mivel nem éppen oda tartoznak, miként vélekednek róluk és bánnak velük. Még hosszú évekkel később is, amikor is a szüleik gyilkosa a gyámjuk. Az egyik testvér apja is. Érdekes egy csavar. 

A sztorit Jude szemszögén keresztül láthatjuk. Egy okos, ambiciózus, jólelkű, de ha kell kemény és makacs fiatal lányként ismerhetjük meg. Remek észjárással. Én az első pillanatoktól megkedveltem őt. Igaz nagyon sok mindenen ment már át ilyen fiatalon. Mégis előre tekint. Céljai vannak. 


Igaz, hogy mivel valamiképp köze lesz a koronához, a tervei nagyon hamar megváltoznak. A céljai. Hogy miért is kell küzdenie. De végig, mindhárom részen keresztül nagyon szerettem őt. Imádtam ezeket a kalandokat vele átélni. 

Amik hát lássul be cseppet sem voltak egy leány álom kategóriák. Sőt! Sokszor hideg, fájdalmas, félelmetes, sötét. Elképesztően nehéz utat kellett bejárnia. De becsültem benne, hogy mindig próbálta nem magát, hanem a családja, a testvéreit nézni. Jól cselekedni. 

Annyi bizonyos, hogy rengeteg meglepetést tartogatott nekünk ő. Neki pedig maga a sztori. És nekünk is. 

Cardan már például egy kissé már sztori. Ugyanis egy nagyképű kis hercegecske mondhatni. Aki lenéz mindenkit, szemétkedik, mert hogy megteheti. Következmények nélkül. Közel sem rögtön nyeri el az olvasók szimpátiáját. Legalábbis nekem abszolút nem rögtön lett a kedvencem. De azért azzal szerintem nem árulok el nagy titkot, hogy nagyon is meg fogja egy idő után szeretni őt az olvasó. 

Én legalábbis így jártam. Még ha nem is az ő szemszögén keresztül, de nagyon sokat megtudhatunk róla is. Ha ellenségként kezdik is Jude és Cardan, sejthető, hogy bizonyos körülményeknek hála ők ketten közel kerülnek egymáshoz. Akaratlanul is néha többet mond a lánynak, ami álltal nekünk is elkezd a véleményünk változni róla. Lehull az álarc róla amit visel. Vagy nem is annyira ez, hanem inkább a történések hatására sok mindent gondol át, ő is változik. Szerencsére úgy fest jó irányba. 

Ugyanis ahogy elkezdünk a dolgok mögé látni, elmerülni a sztoriban, na jött az a rész amit kíváncsian vártam. Hogy ők ketten elkezdjék megkedvelni egymást. A gyűlöletből szerelem című rész. Vártam, hogy én is kezdjek odáig lenni ezért a srácért. Mert nagyon nem így indult a sztori. De kérem szépen megtörtént. 💘Nem is akárhogy. 

Remek volt látni, főleg Cardan karakterfejlődését. Hihetetlen jól sikerült. Persze, Jude is sokat változott. Mindketten érettebbek lettek. De talán Cardan volt az végig, akin ez elképesztően meglátszott. Imádtam ezt. Őt! 


Tündérfölde, családi viszályok, mészárlás, vér, rettegés. Mindezek és még sok más, hogy mindenki a koronát kaparinthassa meg. 

Annyit mondhatok, hogy az első rész remek felvezetése mindennek. Hogy minden karaktert, jókat és rosszakat megismerhessünk. Hogy bemutassa  a szerző magát a világot, amit megálmodott. 

Ki is derült nagyon hamar, hogy kinek a fején is landol az a korona. Hát nem kicsit pislogtam. Főleg a 2. és 3.részben. 

Hiszen a kononáért, a királyságért folyt a harc végig. Mégis az írónő brutálisan jó cselekményeket szőtt még bele a sztoriba. Tényleg olyan dolgokat, hogy uram atyám csak lestem. Annyira vitt magával a sztori. Mindhárom részen keresztül, hogy agyalni se volt időm, se találgatni, hogy akkor mi fog még történni? Csak olvastam és olvastam. És folyamatosan ámultam. 

Miközben a kedvenceimmel együtt rettegtem, reménykedtem. Csalódtam és szerettem. 

Remek volt. Egy fantasztikus utazás. Ami azért nem egy sétagalopp. Mégis mindezek mellett nagyon sok tanulságot le lehet vonni. Miközben bemutatja nekünk ezeket a családi kapcsolatokat. Hogy mire képesek egyesek a céljaik elérése érdekében. 

Imádtam mindezeket végigkövetni. Látni, hogy hova is fut ki minden. 


Annyi, hogy egy picit több Jude és Cardan pillanat jöhetett volna még. Inkább a korona megszerzésén, ármánykodáson volt a hangsúly. Kettejük pillanatai annyira jók voltak, jöhetett volna még. Vagy akár ezután egy utána könyvecske, fejezet. Kíváncsi lennék. 😍😊

Én bevallom volt egy kis pityergés is az olvasás közben. A végén. De hogy jó, vagy rossz értelemben azt derítsétek ki ti is. 

Olyan fantasztikus olvasásélményt adott a történet, hogy az elképesztő. Nagyon örülök és köszönöm a kollegnőmnek is, hogy mindig mondta és dícsérte. Örülök, hogy rá vettem magam. Mert valami szuper regényeket szalasztottam volna el. Mindig is imádtam az ilyen világokat. Pedig azért az ilyen sztorikban is van sok olyan ami nincs olyan jól felépítve, átadva az olvasónak. A sztorik is lerágott csontok. 

Na Holly Black ezen sorozatára ez egyáltalán nem jellemző. Remek karakterek, bámulatos, pörgős, meglepetésekkel teli cselekmények. Folyamatosan izgulsz rajta. Imádom ezt az érzést. 

Az biztos, hogy Jude és Cardan nagyon nagy kedvenceim lettek. Biztos fogom még őket újraolvasni. Újra végigizgulni a kalandjaikat. 

Nem akartam olyan nagyon részletesen belemenni a részek leírásába. Ezt mindenkinek olvasnia kell! Higyjétek el, ha adtok neki egy esélyt, nem bánjátok meg! Egy igazi, szuper, tündéres sztori. Remekül felépített világ. Kedvenc és nem kedvenc szereplőkkel. Gyűlölet, szerelem. Még sok minden más és itt is ez a lehengerlő sorozat. Amit a Holly Black leírásainak hála, én szinte egy igazi, ámulatba ejtő moziként láttam magam előtt. 



Hagyjátok, hogy Jude és Cardan sztorija titeket is beszippantson. Irány Tündérfölde! 🐍👸


Kedvenc idézetek: 


" Kénytelen vagyok kegyetlenül őszintének lenni saját magamhoz. Hiába rossz ötlet, hiába borzalmas alak, jó móka Cardannal időzni.   " 


" Törékeny vagyok. Halandó.
   Ezt gyűlölöm a leginkább.
   Még ha valami csoda folytán föléjük is kerekednék, sosem fogok közéjük tartozni. " 


" Felmerül bennem, hogy talán a vágy nem olyasmi, amin segít, ha átadja neki magát az ember. Inkább olyasmi, mint a mithridatizmus, és lehet, hogy halálos adagot vettem be, pedig lassanként kellett volna mérgeznem magam, egy-egy csókkal csupán. " 


" – Egy pillanatra átfutott a fejemen – szólal meg –, hogy talán te lőttél rám.
Elfintorodom.
– És miből jöttél rá, hogy nem?
Vigyorogva néz fel rám.
– Nem talált el. " 



" – Hát ha a kígyó leharapja a fejed – szólal meg Toprongy –, legalább a többi részed jól mutat majd." 


"– Gúnyolj csak, amennyit szeretnél! Bármit képzeltem is akkor, most én könyörgöm, én alázkodom meg egyetlen kedves szavadért. – Szeme feketén ragyog a vágytól. – Ha rólad van szó, nekem egyszer s mindenkorra végem. "  


"Gyere haza, és üvöltözz velem! Gyere haza, és veszekedj velem! Gyere haza, és törd össze a szívemet, ha kell.
Csak gyere haza! " 



Értékelés: 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése