2024. június 27.

Chris Carter - Vérrel ​írva (Robert Hunter 11.)

   📚 Könyvajánló 📚


Óvakodj a szavaktól, gyilkos erővel bírnak!

Angela Wood, az ügyes zsebtolvaj csak meg akart leckéztetni egy udvariatlan alakot. Észrevétlenül elemelte a férfi táskáját, de amikor átkutatta, mindössze egy fekete bőrkötéses naplót talált benne, a lapjain pedig a legrosszabb rémálmai elevenedtek meg.
A sötét titkokat rejtő könyv Robert Hunter asztalán köt ki. A nyomozó hamar rájön, hogy egy tébolyult sorozatgyilkossal van dolga, aki különös hangok parancsára cselekszik, és választja ki az áldozatait. A rejtélyes tettes szabadon garázdálkodik, és nem örül, amiért a legféltettebb kincse a rendőrség kezére került: valakinek meg kell fizetnie érte. Hunter nyomozó váratlanul egy őrült gyilkológép önkényes játékában találja magát, amelyben minden eddiginél nagyobb a tét: nemcsak az ő élete forog kockán, de a város biztonsága is.




Akik követnek, olvassák a posztokat, szerintem nem fognak ezen sem meglepődni. 

Szám szerint a 11. magyarul megjelent kötete ez a szerzőnek. Sokan akadnak még, akik ilyen szép hosszú sorozatokat írnak. Én is olvastam párat. Mégis mindben voltak gyengébb részek. 

Nekem Chris Carter az első ilyen szerző, aki egy ennyire sok kötetből álló sorozatot ír és én egyiket sem tudnám gyengének nevezni. Mindegyik imádtam! Egyik sem volt kevésbé jó mint a másik. Ez valami egészen elképesztő. Hogy valaki így tudjon megírni egy sorozatot. Újabb és újabb köteteket. Hogy egyik se legyen klisés, unalmas, ismétlődő. Nála szó sincs ezekről. 

Nyilván ez az én véleményem, de bizony ahogy itt nálunk a boltban is látom, nagyon sokan vagyunk még így vele. Aminek nagyon örülök. Igazán megérdemli a szerző. 

Ugyanis tényleg egy brutálisan jó sorozatot alkotott meg. Hoz el részről részre. Mind a történetekben, mind a szereplőkben, akiket szeretünk. 

Ahogy tőle megszokhattuk, ezúttal is durván belecsapunk a lecsóba. Egy kegyetlen sorozatgyilkos szedi az áldozatait. Elég régóta. Senki sem tudja pontosan hány emberrel végzett, mégis egy zsebtolvajnak hála, kerül a nyomozók látókörébe, teljesen véletlenül. 

Ezután megindul a hajsza. Kegyetlenebbnél kegyetlenebb gyilkolási módszerekkel. Szintén a szerzőre jellemzően ezeket is rendkívül érzékletesen adja vissza. A regény minden momentumát magam előtt láttam. 

Az biztos, hogy Hunternek és Garcia-nak is fel van adva a lecke. Igazán kíváncsi voltam, hogy kicsit mesél-e, viszi-e tovább az előző kötet legmegrázóbb eseményeit. Azért örültem, hogy volt momentum, ami kapott lezárást azután. Még akkor is, ha magának a történésnek annyira nem örültem. Főleg Hunter miatt. Ha valaki, akkor ő megérdemelné végre a jót. Remélem eljön neki. 

Addig is, ezúttal is elképesztő tudással, erővel és mindennel veti bele magát a munkába. Hű társával. Társaival, a kapitánnyal, a helyszínelő csapattal. Ezúttal is lehengerelt a tudás amit átadott. Hogyan és miként is zajlanak ezek a munkák. Mégsem töményen, szárazon. Pont úgy, hogy kellő legyen a sztoriban, érdekelje és kíváncsi legyen az olvasó. Nyilván brutálisan embert próbáló munkákba leshetünk bele, de én mégis imádom. Nem egyszerű, mégis egy nemes hivatás. Harc a gonosz ellen. A regény ismét kegyetlenül rávilágít milyen erőszakos, durva világban élünk. Tanít, hogy igenis vigyázzunk. Legyünk jobbak, erősek. Miként lehet, ha lehet egy adott helyzetben egyáltalán kivédeni ezeket. Az biztos, hogy legtöbb esetben nehéz, félelmetes, fájdalmas. Olvasni, hogy milyen kegyetlen is az ember az emberrel. Ez még ennyi ilyen regény után is megdöbbentő és dühítő. 

De nyilván ez egy regény. Annak pedig tényleg zseniális. A szerző ismét hozza a tőle megszokott színvonalat. Brutális gyilkosságok, egy okos, mégis kegyetlen gyilkos. Kedvenc nyomozó párosunk. Akikre ismét áll, hogy azért néha ha a helyzet engedi, próbálják nevetéssel, némi humorral ellensúlyozni a kemény munkájukat. Ezeket még mindig imádom! Szeretem a szerzőnél, hogy a regény borongós hangulata mellé azért mindig kapunk valami jót, vicceset, ami azért kicsit ellensúlyozza a regény komorságát. 

Fantasztikus sztori, kemény, de fantasztikus. Remekül vezeti végig rajta az olvasót. Sok rejtély, titok. Félelmetes és kegyetlen felfedezések. Egy jól megszokott Chris Carter kötet. Mégis új. Én ugyanúgy élveztem és imádtam mint az eddigi részeket. 

Csak ismételni tudom magam. Ha még nem olvastatok a szerzőtől, az öreg hiba. Akkor is ha még eddig hadilábon álltatok a krimikkel. Chris Carter remek kezdés lehet. Brutálisan eszes, zseniális regényei azonnal beszippantanak. A jók és a rosszak harca. Jó szívvel ajánlom a sorozatot! Aki pedig már eleve olvassa és szereti, azoknak irány beszerezni az új részt. 

Merüljetek el Ti is a napos Los Angeles sokszor sötét mélyére. Egy újabb nehéz, mégis fordulatos és izgalmas nyomozás Robert Hunterrel. Zseniális!
  



Ha kedvet kaptatok akkor KATT IDE a beszerzéshez.       

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése