2023. január 31.

Chris Carter - A ​keresztes gyilkos (Robert Hunter 1.)


Los Angeles egyik elhagyatott házában egy kegyetlenül meggyilkolt fiatal nő holttestére bukkannak. A két fakaróhoz kötözött meztelen áldozat arcáról lenyúzták a bőrt – miközben még élt. Tarkójába különös kettős keresztet véstek – ez a keresztes gyilkosként ismertté vált pszichopata jele.

Pedig ez lehetetlen, hiszen a keresztes gyilkost két éve elfogták és kivégezték. Talán az egyik követője tette? Vagy Robert Hunter gyilkossági nyomozó kénytelen szembenézni az elképzelhetetlennel? Lehet, hogy az igazi keresztes gyilkos még mindig odakint ólálkodik, és gúnyt űz Hunterből, aki képtelen elkapni?

Robert Hunter és zöldfülű társa egy minden képzeletet felülmúló rémálomban találja magát…


Szerintem már abból láthatjátok mennyire jött be nekem ez a sorozat, hogy folyamatosan arról jönnek a képek, hogy ezt olvasom. Csak annyit tudok mondani, hogy: WOW!!!!

Nálam, ha ilyen hosszabb krimi, thriller sorozatok, akkor eddig erősen a Nr1. az M.J.Arlidge - Helen Grace sorozata. Volt. Eddig. De Chris Carter már ezzel, a sorozat első részével kiütötte a nyeregből az említett sorozatot. 


Valami brutálisan, elképesztően jó ez a sorozat. És akkor még csak két könyvet olvastam el. Az itthon eddig megjelent 9 kötetből. De küldfölön már 12 kötete jelent meg. Annyi biztos, hogy már ezzel az itthoni 9 résszel is el lehet lenni. Igaz, ha így falja őket valaki mint én, akkor nem biztos. A hétvégén lenyomtam az első két részt. 😁 Egyszerűen nem tudtam letenni.

Nem volt nehéz dolgom mert elképesztően olvastatja magát. Természetesen elég durva krimiről van szó. Mivel a szerző remek, szemléletes leírásokat ad mindenről, így igen könnyen magunk elé tudjuk képzelni a legdurvább, legvéresebb jelenteket is. De tulajdonképpen pont ez a jó benne. Hogy képes úgy átadni ezeket a jeleneteket, az érzéseket, hogy a regény olvasása elkérje a kívánt hatást. Hogy az olvasó is érezze a félelmet, töprengjen, legyenek elméletei. Hogy akkor ki a gyilkos? Mi a motivációja, az indítéka? 

Nagyon imádtam! Ha lehet ilyet mondani egy krimire. 

Ez aztán egy igen véres, félelmetes, megdöbbentő regényre sikerült. 

Aminek a megfejtésében két fantasztikus nyomozó van a segítségünkre. 

Itt jön még egy indok amiért ennyire megvett ez a regény. A karakterek. Jobban mondva a sorozatot ihlető Robert Hunter karaktere. És a társa, Carlos Garcia személye. 

De kezdjük Roberttel. A korábban említett sorozatban egy női hősnő volt. Jó volt itt egy férfi nyomozót kapni. Aki lehengerlően okos és inteligens. Nagyon jó humorú és ugyanilyen jóképű is. Egy érdekes és remek kombináció lett. Szerintem azonnal szimpatikus lett a karaktere. 

Akárcsak a már említett Garcia nyomozó. Ő némiképp fiatalabb Robertnél. Pedig ő sem öreg. Ahogy hívják a regényben: "Zöldfülű". Fiatal, aki ennyire durva, véres, félelmetes esetekkel még nem találkozott. De Robertnél jobb társat nem is kaphatott volna. És fordítva is. Akárcsak Hunter nyomozó személye, Garcia is remek karakter lett. Fiatal, bizonyításra kész, okos fiatalember. Szintén remek humorral rendelkezik. 

A regényben szereplő sok véres, keményebb rész mellé imádtam ezeket a pillanatokat amikor ők ketten egymást ugratták. Kellett ez némi ellensúlyozásként a komorabb részekhez. Jókat mulattam velük ilyenkor. 

Szép fokozatosan őket magukat, az életüket is megismerhetjük. Robert példálul egy jóképű, egyedülűálló férfi. Ami nem azt jelenti, hogy nem talál könnyen magának női társaságot. De a munkája miatt ez neki kielégítő is. Garcia pont az ellentére. Neki már ott a felesége, Anna. 


Két különböző karakter, mégis sokban hasonlítanak. Remekül kijöttek, jó volt velük együtt átélni a történetet.

Amiben brutálisan megkínzott áldozatokat hagy maga után a gyilkos. A keresztes gyilkos. Akit elvileg már évekkel ezelőtt elkaptak, és aki már meg is halt. De akkor, hogy lehet, hogy a gyilkos a korábbi elkövető jelét vési az áldozatok bőrébe? Utánozza valaki? Vagy netán anno nem a gyilkost kapták el? 

Sok-sok kérdés merült amire válaszokat keres a történet. A kérdések csak jönnek, de a sztori szép lassan hozza a válaszokat is. Miközben ahogy említettem kegyetlenül  részletesen olvashatunk ezekről a gyilkosságokról. 

Sokszor tényleg brutális volt. Akaratlanul is belegondolva, hogy ki tudja hány ilyen történik épp a világban? Amiről nem tudunk, vagy nem hallunk. Félelmet keltő. Ez mellett jól mutatja, hogy az író mennyire jól végezte a dolgát. Ha így, ilyen hatást elérve tudja átadni a sztoriját az olvasónak. 

Ahogy mondtam engem szinte az első oldalakkal megvett. Hogy is mondjam, se nem az a nagyon fiatalok már a szereplőink, se nem öregek. Ez 3x-es korosztály. Kb mint én. Nagyon tetszett. Szimpatikusak voltak. Remek volt látni mennyire elkötelezettek a munkájuk iránt. Azt mennyire jól végzik. Okosak, ravaszak ők is. 

Mégis itt ez a brutális gyilkos. Akinek néhol az elméjébe is képes beengedni a szerző. A leírásoknak hála szinte át tudjuk élni az áldozatok félelmét, rettegését. A nyomozók megdöbbenését mikor rá bukkannak az áldozatokra. 


Sok krimit olvashatunk manapság is, de ritka az olyan amiben ennyire jól fel van építve az egész cselekmény. Fordulatos és megdöbbentő. Ahogy leírja nekünk a szerző a gyilkosságokat, mesél az áldozatokról. Amikor Robert és Garcia próbálnak rá jönni ki a gyilkos. Zseniális ahogy mindent kitalált. Ahogy szőtte a szálakat. Ahogy megalkotta a karaktereit. Akiket az olvasó rögtön megkedvel. Hogy hiába próbáltam rájönni a gyilkos kilétére nem sikerült. Na de még mennyire nem! Olyan és annyi meglepetést, döbbenetet tartogatott számomra a sztori, hogy az elképesztő. Pislogtam. Nem keveset. 

Annyiszor láttam már a szerző könyveit nálunk a boltban is. Figyelemfelkeltő címek, borítók, fülszövegek. Valahogy mégse juttam el hozzá soha. De most köszönöm az ajánlást rá, aminek hála elkezdtem! 💖 Nem is tudom mit hagytam volna ki. 


Én a nagy krimi rajongó, ez nekem igazi csemege. Krimi rajongóknak közelező ez a sorozat! De akkor is jó szívvel ajánlom, ha eddig nem olvastál, vagy nem szeretted a krimiket. A gyilkolászós, nyomozós sztorikat. Robert Hunter nyomozó különleges esetei biztos, hogy meghozzák bárki kedvét a műfajhoz. 

Engem totál megvett! Imádom! 

Igazi rettegős, agyalos krimi. Remek karakterekkel, akik még ennyi borzalom láttán is emberiek, képesek mosolyogni. Hogy ellensúlyzni tudják a sok rosszat amit látnak. Fantasztikus volt! Le a kalappal! 

Remélem még jó sokat olvashatok az új kedvenc nyomozó párosommal. 😉👀👮💀💉💣🔍🔪🚔


Idézetek: 


" – Te hogy bírod? – kérdezte Garcia.

– Napról napra, rémálomról rémálomra. Egyszerre egy nappal küzdök – válaszolta szomorú szemmel. " 


"– Ki a franc ez a pasas? – kérdezte JJ Huntert, biztonságos távolságba húzódva Garciától.

-Az a srác, akit te nem akarsz cseszegetni – válaszolta Garcia közelebb lépve hozzá.

– Ő az új társam, JJ, és nem hiszem, hogy kedvel téged. Az utolsó ember, akit nem csípett, még ma sem tud szilárdat enni, csak joghurtot.

– Nem tudod pórázon tartani?

– Dehogynem. A póráz a kocsiban van, idehozom. Ti ketten ellesztek addig a tíz percig, ugye? "


" Huntert nem zavarta az egyedüllét. Ez volt a védekezési mechanizmusa. Ha nincs szeretted, akkor nem is tudják elvenni tőled. " 


" Először szembesült a gyilkos valódi gonoszságával. Kezdte rosszul érezni magát. A szeme mindent magába szívott, miközben az elméje próbált mindent visszautasítani. Hogy képes valaki ilyesmire? "


"Arra gondolt, mennyire ártatlan az emberek többsége, nem is tudják, hogy a gonosz csupán karnyújtásnyira van tőlük. " 


Értékelés: 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése