2023. január 20.

N. Simon Barbara - A ​szerelem üzlete (Érted 1.)


Fehér ​Dániel elismert ügyvédként dolgozott, ám karrierjének olyan ármány vetett véget, melyet nem tudott lemosni magáról. Édesapja, Magyarország legismertebb cipővállalatának igazgatója, aki szeretné, ha leköszönése után fia venné át a vezetést a vállalat élén. Dániel semmit nem tud a kereskedelemről és hidegen hagyják a cipők. Apja kényszerítése miatt kénytelen az első számú Fashionshoes üzletben megtanulni az ezzel járó feladatokat.

Az üzlet jelenlegi vezetője Schwartz Zsófia, elvált, egy gyermekes családanya, aki szárnyai alá veszi Dánielt. Bár tudja, hogy ki ő, nem kivételez vele, kemény leckéket ad neki tiszteletről, kitartásról és alázatról. Zsófi életét volt férjével való kapcsolata is megnehezíti, ugyanis a férfi még nem törődött bele a válásba. Vajon Zsófi meg tud birkózni volt férjének manipulálásával?

A közös munka során Zsófi és Dániel egyre közelebb kerül egymáshoz, és olyan szerelem bontakozik ki kettejük között, ami mindent megváltoztat.

Felbukkan Dániel volt üzlettársa, aki még mindig úgy érzi, Dániel nem bűnhődött eleget múltban elkövetett hibái miatt. Dániel ismét mindent elveszíthet.

De mit akar a volt üzlettársa ennyire megtorolni?

Vagy esetleg nem is ő áll az események hátterében?

Mi mindenre képes az, akit bosszúvágy hajt?

Zsófi és Dániel kapcsolatát tragédiák sora árnyékolja be, megpróbálják egymást segíteni az élet viharaiban, de a bajok túlnőnek rajtuk. Dániel olyan terhet vesz a lelkére, ami egy életen át végigkíséri.

Szerelem, bosszú, emberrablás, gyilkosság…


Úgy fest mostanában csodás magyar szerzők könyveire bukkanok. S.Simon Barbara írónő személyében ismét új kedvencet avattam. 

Még jóval korábban futottam bele ebbe a regényébe. De akkor valahogy elfeljtődött. Most újra ráakadtam egy ajánlására, volt is belőle nálunk, így mondom akkor lássuk. Rémlett a fülszövege, de azért beleolvastam. Igaz olyan ügyes voltam, hogy kb csak a feléig. Á mondom, egy jó kis romis történet. Fűszerezve némi családi bonyodalommal. Jöhet. 

Pont a fülszöveg végét nem olvastam el. De így utólag nem is baj. 😁

Hogy jócskán túlmutat a sztori a családi bonyodalmakon. Lesz itt sok szívfájdalom, félelem, gyilkosság. 

De őszinte leszek ez így volt kerek. 

Noha a fülszöveg alapján azt is mondhanánk, hát hogy ilyet olvastunk már. Igen. De mégis le a kalappal a szerző előtt. Mert ha külön-külön a cselekményekkel találkozhattunk is már, ő azért megugrotta a lécet. Azt, hogy elérje, hogy ezek keveréke így legyen jelen egy regényben. 

Elképesztően tetszett ahogy szőtte a szálakat. A karaktereit imádtam! Na persze nem mindenkit. Sőt!


Zsófi személyében például új kedvenc hősnőt avattam. Egyedül neveli a kisfiát Botondot. Elvált anya, aki szinte sosem számíthatott a fia édesapjára. Most is csak az ígéretek jönnek tőle. Zsófi mégis egy iszonyatosan erős nő. Független. Egy jól menő vállakozásban dolgozik, vezető pozicióban. Fantasztikus a munkájában. Egy rendkívül határozott, bármire képes nő. És főként anya. Bármit megtenne Botiért. Annyira jó volt mindezt olvasni. Hogy közben képes volt egy ilyen exel is bánni. Ilyen szituációkban. Nagyon felnéztem rá. Imádtam, hogy az írónő nem egy félős, rettegős, naív nőt faragott belőle. Hanem egy igazi szuper nőt és anyát. Aki eléri amit akar, imádja és jó abban amit csinál. Imádja a kisfiát és bármire kész érte. Akinek ennyi ereje, ilyen tulajdonságai vannak. Bámulatos,

Boti pedig..... 💖💖 Tipikus kisgyerek. De éppen jól is jött, hogy nem sok mindent fogott még úgy fel a körülötte történtekből, mintha sokkal idősebb lenne. Egy irtó aranyos, imádnivaló kissrác. 

És akkor itt van még nekünk Dániel. Szerintem mondanom sem kell, hogy nem csak Zsófi zúgott bele. A tulajdonságait tekintve kicsit tipikus "rosszfú" lett. Akinek esze ágában sincs kapcsolatba bonyólódni. Egy dögös, szexi, jómódű férfi, akire természetesen tapadnak a nők. Ő ezt ki is használja. Jönnek, mennem az életében a kalandok. Számára ez így van jól. A remek csajozós dumáival. Amire lehetne mondani, hogy uncsi és szar duma, de hát na.. 😁 Azért nekünk nőknek csak bejön. Dani a szakmáját tekintve ügyvéd. Vagyis volt. Egy igencsak gubancos ügy miatt fel kellett hagynia imádott munkájával. Besározták a nevét is. Így nem maradt más választása, mint keserű szájízzel azt tenni, amit az apja szeretne. Átvenni a cipőbirodalmas családi vállakozást. Dani bárminek jobban örült volna, mint ennek. 

Mégis el kellett fogadnia. Az édesapja Zsófira bízza a férfi "megnevelését". Egyrészt üzleti téren. Hogy a lány mindent tanítson meg neki, amit tudnia kell. Titkon pedig az édesapja, sőt, az anyukája is remélik, hogy Zsófi minden téren rendes férfit farag a fiúkból. 

Nos ez a tervük be is válik. 

A történet eleje egy igazi, forrósággal teli, sokat mosolyogtató remek kezdés. Hiszen ők ketten elkezdenek együtt dolgozni. De akad néha prorblémájuk, hiszen Zsófi és Dani, mindketten elég erős személyiségek. Hogy aztán ki enged kinek?  Kiderül. 

Sokáig még mindig nem érdekli ez az egész üzlet Dánielt. De szép lassan ahogy mindent át lát, érdekelni kezdni. Kezd jó lenni benne és nem csak elbohóckodni. 

Közben pedig Zsófi és közte is alakul a történet. Egy szimpla egyszerű, testi kapcsolatnak gondolnák. Hiszen a kémia az ezer fokon ég köztük. Ezeket a pillanatokat is imádtam. Ahogy cseppet sem túlzós, pont tökéletesen adta át a szerző. Imádtam olvasni róluk! 

De persze ahogy az élet is kiszámíthatatlan, ilyen lesz a viszonyuk is. Nagyon hamar sokkal komolyabbra fordul a kapcsolatuk mint azt szerették volna. Persze ezt mindkettőjüknek ilyesztő. Egy rossz házasság után, egy kisfiúval főleg Zsófinak. Mégis az események mindkettejük számára sok új helyzetbe sodorja őket. 

Remekül lettek alakítva ezek a részek. Nagyon szerettem olvasni, főleg Dani fejlődését. Ahogy előjött a gondoskodó énje. Igazán felnőtt. Ahhoz, hogy egy olyan nőt kezdjen megszeretni akinek mindene a kisfia. Zsófi előtt is a le a kalappal. Hogy elkezdett és tudott bízni Daniban. Boti is ahogy viselekdett Danivel és fordítva is. Elképesztően aranyos, családi pillanatok születtek. 


Aztán jött számomra a meglepetés. Hogy nem csak szimpla romantikus sztori lesz ez. Abból ami megvolt a fülszövegből, nem sejtettem ilyen komolynak. Én ott a jó részig jutottam, már az megvett. 

Mert kettejüknek nem csak Zsófi exének dühével, követelőzéseivel kellett szembe néznie. Elkezdett összeállni a kép, hogy mi történt anno Dani ügyében. Ex üzlettárs, verekedések, meglepetések felső fokon. Fenyegetések, félelem, gyilkosság, halál. 

Gyorsan komolyra fordult ez az aranyos, csipkelődős, szerelmi történet. 

De én pont ezek összhatása miatt élveztem ennyire. Annyira, hogy szinte egy ültő helyemben olvastam el a regényt. 

Mi tagadás, ha akartam se tudtam volna letenni! Főleg ahogy beindultak a történések.

Olyan volt ez a regény, mint maga az élet. Kiszámíthatatlan. Sosem tudtam mi fog történni. Persze volt amire nem számítottam és nekem is fájt. Minden mindig okkal történik. Jó pár kevésbé szimpatikus karaktert is felvonultatott a szerző. Például Márk, Zsófi exe. Hát nem lett a szívem csücske. De akadt még pajtása.... 😵

Mégis mindezek összessége adta ki ezt a csodás történetet. Aminek elképesztően sok mondanivalója volt, tanulsága.

Végigkövethetjük Zsófi és Dani életét. A családjaik életét. A saját útkereséseiket. Kiderül, hogy a sors hagyja-e őket együtt boldognak lenni?! Millió érzelmet képes kiváltani. Én hol velük nevettem, hol együtt szorult össze gyomrom miattuk, velük sírtam. Reménykedtem. Ilyen a tökéletes regény. 

Még utána is ahogy becsuktam sokat agyaltam rajta. Annyira hatással volt rám, hogy nem tudtam elengedni őket. Igazán még most sem. 

Pláne a vége után. Volt meglepetés. Nem erre számítottam. Nem is tudom minek mondnanám...... Logikusnak? Lehet az? Szükségesnek? Mégis annyit tudok, hogy mindent át lehetett érezni Danival. Hogy mit miért tett. Ami persze nem azt jelenti, hogy számára ez olyan könnyű volt. Lesz. Sőt! Brutális! De ahogy megírta az írónő, minden pillanatát ennek a szálnak, attól lett átérezhető. Az egész élethelyzet. Közben pedig akaratlanul is végigvisz rajta, hogy vajon Te mit tennél egy ilyen helyzetben? Ad töprengenivalót nem keveset.


Elolvastam utána hozzá a novellát. Ami kiegészítése, folytatása a regénynek. Az tett minden világossá. Fájt a szívem Daniért. Mindhármukért. De végül minden úgy történt, alakult ahogy kellett szerintem. Hogy jól? Vagy nem? Derítsétek ki ti is! Nem könnyű utat járnak be a szereplőink, de abszolút megéri velük tartani ezen az úton.💜

Annyit mondhatok nektek, hogy ez egy csoda. Egy abszolút nem hétköznapi regény. Tele meglepetésekkel, szerelemmel, boldogsággal, családdal, munkával, szenvedéllyel, félelemmel, szörnyűségekkel. De közben pedig tanít is. Hogy miként lehet ennyire erősnek lenni. Felnézni erre a két emberre, Zsófira és Danira. Arra milyen emberekké váltak. Külön és együtt is. 

Teljesen beleszerettem a történükbe. Az együtt töltött csupa tűz pillanataikba. De a fájdalmasan nehéz percekbe is. Így volt kerek! Nagyon szépen köszönöm az írónőnek ezt az élményt! 

Természetesen nagyon szívesen olvasnék még róluk, bármennyit. Bár már kevesebb nehézséggel. 😍💖


Lényegében nincs is megállás. Jön a sorozat 2.része. Amiben az itt megismert Péter és Karola történetét olvashatjuk. Megtudhattunk már például sok mindent Péterről is. Bár mint embert még nem tudtam hová tenni. Nemtudom azt mondani, hogy kedvelem, de azt sem, hogy nem. Na majd a saját regényéből kiderül. Remélem Daniékkal is talákozom még benne. 

Nektek pedig jó szívvel ajánlom ezt a sorozatot. Ha egy igazán tartalmas, életszagú történetet szeretnél olvasni, akkor választ ezt! Tele érzésekkel, szerelemmel. Engem teljesen megvett. Olvassátok el Ti is! 


Kedvenc idézetek: 

" – Gratulálok, fiam, teljesítetted a feladatod első részét.

– Kisegíthetnél, apa, pontosan mire gondolsz?

– Zsófi nem tudott rólad rosszat mondani – közölte büszkén.

– Mert rólam nem lehet. – Magabiztosan dőltem hátra a széken, kezemet a tarkómon összekulcsolva. " 


" – […] Az embert csak egy dolog tartsa függőségben. A boldogsága.  " 


" A félelem éberré tesz. Merj félni! " 


" Az iránta érzett szeretet erőt adott, és ahogy ajka összeolvadt az enyémmel, úgy éreztem, mintha most kapnék életemben először igazán levegőt. " 


" A harag és a gyűlölet csak rabságban tartják a lelket. Az ész vezesse a lépteid, ne az érzelmek. " 


" Az igazgató küldött, hogy itt tölthessem le a büntetésem, bár kezdem úgy érezni, egy percet sem szenvedek majd. " 


"– Megváltoztál. Történt veled valami?

– Nem, semmi különös.

– A fiam vagy, nekem nem tudsz hazudni. Sose tudtál.

Igaza volt. Hallgattam egy pillanatig, majd felsóhajtottam.

– Megismerkedtem egy lánnyal.

Anya vigyorogva méregetett az asztal túlsó feléről.

– Szent ég, csak nem felnő az én fiam?

– Ideje lenne már, nem? – nevettem fel szégyenlősen. – Ne gondolj bele túl sokat, ez csak testi vonzalom.

– Még egyik testi vonzalomról sem meséltél, úgyhogy ez annál már jóval több. – Ebben is igaza volt. Soha nem említettem egyetlen kalandomat sem, mert szót sem érdemeltek. Zsófi viszont más volt. Őt bármikor büszkén felvállaltam volna az oldalamon. – Hozd el a keresztelőre, hogy megismerjem.

– Majd meglátom, de csak akkor, ha nem hívsz azonnal papot, hogy összeadass minket.

– A keresztelőn lesz pap. " 


Értékelés: 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése