2023. január 27.

N. Simon Barbara - A ​szerelem ára (Érted 2.)


Pénz ​és hatalom. Titkok a múltból. Szenvedély.

Nyitrai Péter budapesti elit klubja nem csak a féktelen szórakozásra ad lehetőséget a leggazdagabbak számára. Helyet biztosít a piszkos alkuk megkötésére, kapcsolatok építésére. Péter egy hacker barátja segítségével bejut a felső tízezer gazembereinek otthonába, titkos információkat szerez, amivel később pénzt csikar ki tőlük. Csakhogy a rendszer működéséhez szüksége van még valakire. Valakire, aki elég merész és talpraesett ahhoz, hogy a bűvkörébe vonja a kiszemelt áldozatokat.

Darvasi Karola gyönyörű nő, térdre borulnak előtte a férfiak. Elszántan keresi a kiutat a nélkülözésből, amiben gyerekkora óta él. Leleményessége és pimaszsága az, amire Péternek szüksége van. A férfinak nincs más választása, alkut kell kötnie vele.

Karola túl eleven, és Péter nem bírja elviselni a nőből áradó tüzet. Ők ketten két teljesen különböző személyiség. Az együtt töltött idő azonban mindkettejüket átformálja, és rájönnek, hogy bár teljesen más világban élnek, több hasonlóság is van köztük.

Amikor minden összeomlik körülöttük, akkor jönnek rá, hogy van valami, ami a világ összes pénzénél többet ér.

Hogyan szelídíthető meg az, aki megszelídíthetetlen?

Két összetört lélek meggyógyíthatja egymást?

Mekkora árat követel az igaz szerelem?


Ez a történet volt csak számomra az igazi meglepetés. Míg a sorozat első része, ami Zsófi és Dani történetét mesélte el, ami némiképp könnyebb volt, addig ez egy nehezebb sztorit mutat be. Persze ebben is akadtak az ellensúly kedvéért könnyedebb részek, vidámabb, boldog percek. Az első részben szerintem több ez volt. Itt inkább nehezebb témákat boncolgat az írónő. 

Alapból mindkét főszereplő, Karola és Péter háttértörténete, élete is nehezebbre, keményebbre sikerült. Az biztos, hogy mindketten durván sok mindenen mentek már keresztül. Sokat tapasztaltak. Sajnos legtöbbször nem jó dolgokat. Ez igencsak rányomja a bélyegét az életükre. A személyiségülre. Hogy mit akarnak még elérni.


Karolát ismehetjük már. Szerepelt az első részben. Együtt dolgozott Zsófival, néha ő vigyázott Botondra. Most pedig épp lakást és munkát keres. Vagy akár egy vagyonos férfit, aki megadja neki azt a luxust amire vágyik. Érdekes volt egy ilyen karakterű nőről olvasni. Aki erős, okos és szimpatikus volt. Végig. Mégis egy olyan nő, aki sok pénzt akar. Az eddigi nehéz élete után a könnyebbségre, gazdagságra vágyik. Azt reméli, úgy végre könnyű élete lesz. Ó ha tudná....  Sok időbe, tanulságba, fájdalomba telik mire elkezdi beismerni, hogy igaz a mondás, miszerint: A pénz nem boldoggít. 

De addig igencsak sok víz lefolyik a Dunán......

Egy ravasz, jó gondolkodású, jó humorral rendelkező, gyönyörű fiatal nő. Aki ez esetben mindezt maximálisan ki is használja. 

Pláne miután ismét az útjába akad Nyitrai Péter. Akit szintén ismerhetünk az első részből. Hát ő se éppen a "rendes, dolgos" ember mintapéldánya. Ugyanakkor pokolian gazdag. De azt a pénzt amit nem éppen rendes úton szerez meg, nem csak magának szerzi, hanem hogy segítsen azoknak, akik rászorulnak. Amolyan modern kori Robin Hood-nak is lehet mondani. Ezt a részét még meg is értettem. Egy sötét és dögös "rosszfiú". 

Jár ezzel a világgal egy bizonyos sötétség, brutális dolgok látványa. Ehhez is kell egy bizonyos lelki erő. Péter életében volt egy olyan szakasz, ami ennyire keménnyé tette. Számára ez a közeg már természetes. Ő nem akar érezni. Semmit. Csak szórakozni, pénzt keresni. Ő nem vágyik szeretre, szerelemre meg pláne. 

Karola talán már egy picit igen. De igaz, ő, ha alkalom adódna,  abban a pillanatban dobná ezt és választaná inkább az érdekkapcsolatot ami vagyonnal jár. A múltját tekinte némiképp ezt is meg lehet érteni. Hogy miért szeretne végre anyagi biztonságban élni. Kemény családi háttérrel rendelkezik ő is. Mindketten. 

Szóval az indokaikat legtöbbször meg lehetett érteni. De attól még kemény dolgok történtek velük. Nehéz volt ezt olvasni.  

Karola pedig bekerült Péter eme világába. 

A két fiatalt, a barátaik, Dani és Zsófi egyszer már akarták őket össze hozni, de akkor az nem sikerült. Most viszont nagyon hamar elkezdtek vonzalmat, szenvedélyt érezni egymás iránt. A fordulatoknak hála, hamar még több időt is kell együtt töltsenek. 

Hamar beindultak az események. Elkezdhettük végigkövetni a kettejük alakuló kapcsolatát. Amit végig uralt a szenvedély, vágy és forróság. Csak úgy perzselt a levegő, ha ők egy légtérbe kerültek. Erről jó volt olvasni. Pláne, hogy ők eléggé hasonló típusú emberek is. Erősek, tudják mit akarnak és bármire is képesek azért. Mindketten elég csökönyösek is. Találékonyak. Talán pont ezért is alkotnak mindenben ilyen remek párost. 

Nagyon szerettem végikövetni ezt a heves, féktelen kapcsolatot. Az biztos, hogy ők is nagy kedvenc párosom lettek. De ahogy említettem, nekik, szerintem sokkal nehezebb út jutott, mint Daninak és Zsófinak. 

Sötétség, félelem, fájdalom, szenvedés. Döntések sokasága. Önmagukra találás, útkeresés. Hiszen Karola tudta mit akar, de most látja igazán, ebben a közegben, hogy mivel is jár ez. Péter pedig igen bölcs is, mond neki olyan doglokat, amik gondolkodásra késztetik a lányt. Döntésekre.

Természetesen az ő kapcsolatuk is bonyolult, nehéz. 


De hogy vajon sikerül-e magukra találniuk? Elengedni, feldolgozni a múltjukat? Hogy boldog jövőjük lehessen? Netán együtt? 

Sok-sok kérdés, amire keresi a választ ez a szintén nem mindennapi történet. De csupa csodás karaktereket ismerhettem meg ezúttal is. Nagy kedvencem lett Karola és Peti. Akikkel viszont egy nagyon nehéz útat jártunk be. Sokszor meglepetésekkel teli utat. Ami legtöbb esetben nem jó meglepetés volt. Elgondolkodtató. Hogy mi, olvasók miként tudnánk átélni ezeket? Mit tennénk? Nehéz volt, fájdalmas. Ugyanakkor reménnyel teli. Velük együtt szerettem, aggódtam, sírtam. 

Ezúttal is elképesztően sok érzelmet váltott ki a történet olvasása. Némiképp borongósabb, nehezebb hangulatú volt ez. Élet szagúbb. De nagyon tetszett ahogy próbálták és kezelték hőseink ezeket a szálakat. Mindazt amik velük történt. Felnéztem rájuk, hogy mindezt túlélték, próbálták.....

Imádtam! Nehéz volt, de természetesen sok jó és szép perc is akadt. Ők ketten igazi példaképek lehetnek. Miként is lehet túlélni. Tovább lépni és boldognak lenni. 

Ami pedig igazi, óriási plusz volt nekem, hogy amolyan folytatás volt ez Zsófi és Dani történetének is. Mert nem csak felbukkantak a sztoriban, hanem róluk is egész sokat olvashatuk. Jó volt újra, jobban mondva, tovább követni a történetüket. 💜 Nagyon megszerettem ezt a két párost. 

Ahogy az első résznél is mondtam, bártan olvassátok el. Csak ezt tudom mondani itt is. Péter és Karola kalandos, nehéz, megpróbáltatásokkal teli története igazi lecke lehet mindannyiunknak.  Le a kalappal az előtt, ahogy a szerző végigvitte a történetüket. 

Nehéz, de mégis reménnyel teli. Hogy mi is történik velük végül, ha ti is a kezetekbe veszitek a könyvet, megtudjátok. Én nagyon örülök, hogy velük tartottam ezen a lelki utazáson. Ezt a csodás olvasás élményt is köszönöm az írónőnek! 💖


Kedvenc idézetek: 

„ Az élet mindig megadja azt, amit szeretnél.

De soha nem tölti meg mindkét kezedet. Csak az egyiket, és te választhatsz,hogy melyik legyen az.”


„ – Boti, neked milyen érzés, hogy Dani nem lakik itt? – kérdeztem.

– Nagyon rossz. Anya olyan unalmas meséket mond lefekvéskor, hogy inkább elalszom. ”


„Vele akartam végig táncolni egy egész életet. ”


„ – Nem akarlak leláncolni. Azt akarom, hogy szabadnak érezd magad mellettem. A lehetőség a tiéd, bármit vagy bárkit választhatsz a világon, és azt akarom, hogy engem válassz. ”


„ – Karola a legjobb dolog, ami történhetett veled. – Felhorkantam ezen az ostoba kijelentésen. – Fény a sötétségben. Meleg tűz a hidegben. Ő eleven, élő, lelkes, életvidám. Minden ami te nem vagy. És mindezt el akarod pusztítani, mert attól félsz, hogy megégeted magad. ”


„ – Te meg mi a fenét keresel a lakásomban? – sziszegte egy ismerős, mély férfihang a fülembe.

– Szerinted? El akarom lopni a felmosódat. ”


„ - Azt hittem, a tanácsosztogatás az én asztalom – szurkálódtam.

– Nekem is fura okosan és éretten gondolkodnom, de majd hozzászoksz. ”


Értékelés: 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése