2023. május 25.

Richelle Mead - Vámpírakadémia (Vámpírakadémia 1.)


A világsikerű sorozat első kötetében Lissa Dragomirt és Rose Hathawayt két év bujkálás után elfogják és visszazsuppolják a Montana erdőségeinek mélyén megbúvó Szent Vlagyimir Akadémia vaskapui mögé. A vámpíriskola a mora uralkodói családok és dampyr testőreik számára szolgál oktatóhelyül. Az akadémia falain belül a két lánynak különböző viszálykodással, rosszindulatú pletykákkal, tiltott szerelemmel és fenyegetésekkel kell megbirkóznia. De mindketten tudják, hogy a legnagyobb veszély a kapukon kívülről leselkedik rájuk.


A könyv elolvasására a lehetőséget nagyon szépen köszönöm az Agave kiadónak! 💙


Picit tartottam olyan szempontból, hogy én igen, szeretem, olvasok fantasy regényeket, de nálam a vámpírok már az Alkonyat vége óta leáldozóban vannak. 

Mégis úgy fest, hogy nem mind. 

Este elkezdtem a könyvet és hajnali 4 órára ki is végeztem. Azt hiszem kezdésnek ez már elég árulkodó arról, hogyan is tetszett a Vámpírakadémia sorozat első része. 

Imádtam! 

Már akkor óriási volt az öröm mikor kiderült, hogy a kiadó újra kiadja őket. Hiszen ma már lehetetlenség beszerezni a köteteket. Ráadásul még sokkal szebb, gyönyörűbb, új borítókkal. 

Szóval elkezdtem és pillanatok alatt beszippantott a világ amit Richelle Mead bámulatosan épített fel. 

A jól ismert sima vámpíros sztorikhoz képest, ő ezt egy egészen új szintre emelte. Ezen belül is új fajokat alkotott meg. Ráadásul tette mindezt úgy, hogy a részletes, pontos, cseppet sem túlzó, hanem tökéletes leírásaival mindent magunk elé tudunk képzelni. Sodort magával a történet. 

Imádtam nála a részletes leírásokat. Legyen szó akár helyszínekről, magáról az iskoláról, a karakterekről, a cselekményekről. Mindenről pont úgy ahogy lennie kellett. 


Egy jól olvasható, pörgös regény. Remek sztori, szuper karakterekkel. 

Hősnőnk, aki mesél nekünk, Rose. Aki még amolyan főszereplője mellette a regényben az Lissa. Aki egy híres mora család utolsó élő tagja. Rangos helyet foglal ez a társadalmukban. Rose pedig nem csak jó, hűséges barátnője, hanem a védelmezője is. Na jó hivatalos még nem a testőre, mert iskolába járnak, de Rose reméli, hogy egyszer az lesz. 

Vannak az őrzők, mint Rose, akik védelmezik a morákat, mint például Lissa. Ők mind együtt járnak a Vámpírakadémiára. Ki, mit tanul. Miközben a sztoriban felmerülnek a szokásos már-már gimis rivalizálások, fiús és egyéb problémák. 

Megismerhetjük Rose-t, aki meséli nekünk a sztorit. Mondanom se kell, hogy azonnal szimpatikus lett a karaktere. Nem egy visszafogott, csendes lányról beszélünk. De még mennyire, hogy nem. Sőt! Egy igazi vagány, lázadó lány. Aki okos, erős, igaz még néha kissé önfejű. Mégis hű társa és barátja Lissának. Remek úton halad affelé, hogy kiváló őrző legyen. Igaz ehhez benne van a pakliban a tanulás. Másoktól, vagy akár a saját hibájából is, a lényeg végül ugyanaz. 

Képes tanulni a hibáiból, fejlődni. Még akkor is, ha néha igencsak forrófejű. Ugyanakkor egy jó humorú, jó fej fiatal lány. Én rögtön megkedveltem és ez maradt is végig. Nagyon jókat szórakoztam rajta, vele.

Lissával szintén ez a helyzet. Annyi, hogy az ő szála nekem néhol komolyabb volt. Persze maga a cselekmény is, de nála voltak erősebb részek. Azért sokszor, sőt mindig kell oda mellé Rose.

Szerettem ahogy átjött a kettejük közti védelmező és baráti kapcsolat. 

Igaz ha választani kell, akkor egyértelmű, hogy a nagy kedvenc karakter nekem: Rose. 

Vagy például Dmitrij. Szerintem őt sokatoknak nem kell lehet bemutatni. Remélem jó sokat olvastátok már ti is a sorozatot. És nektek is ismerős ez a dögös, orosz őrző pasi. Aki komoly, félelmet keltő, mégis szexi férfi. Aki mindenkinél komolyabban veszi a feladatát, hogy vigyázzon arra a személyre, akinek az őrzésére felkérték. 

Szerintem nem kell mondanom, hogy imádtam őt! Akárcsak a Rose és az ő karakterének alakuló szálát. Örülök is, hogy elérhető közelségben van a sorozat második része. 💕

Viszonylag sok szereplőt vonultat fel a történet. Kezdve az iskolai személyzettel, őrökkel, a tanulókkal, akik hol ellenségei, hol barátai Rose és Lissa párosának, a családtagokig bezárólag. Mégsem volt egy útvesztő. Abszolút jól lehetett nyomon követni mindenkit. 

Természetesen voltak akiket nagyon kedveltem. Masont például. Vagy Christiant. Hatalmas formák a srácok is, nagyon bírtam őket. De természetesen milyen történet lenne utálatos karakterek nélkül ugye? Mia például.... Hát jesszuskám.... Na de lássuk be, így volt kerek egész a történet. 

Megismerhettük ezeket a fajokat, kik is ők most, kik voltak a múltban, tényleg mindent megtudhattunk róluk. Nyomon követhettük miféle galibákba mászott bele mindig Rose. Mik történtek Lissával. Közben az életüket, a személyiségüket is megismerhettük. Láthatjuk a szép lassú fejlődést rajtuk. 


Voltak itt vicces, vidám, boldog pillanatok. De sötét fellegek is, ármánykodás, titkok, könnyek, félelem. 

A fiatalkori problémák, iskola harcok mellett, családi témák, barátságok és ellenségek. Miközben egy valami sokkal nagyobbtól való félelem is átjárta a történetet. Hiszen van egy faj, a strigák, akik vadásszák Lissa fajtáját. Nem véletlenül vannak a morák mellett az őrzők. 

Egy összetett történet, egy remekül felépített világban.

Engem azonnal beszippantott. Nem is engedett, amíg ki nem olvastam. Nagy kedvencem lett Rose, Dmitrij, Lissa és még akadtak ilyen szereplők. Vagy akiket nem kedveltem. 

Csupa érzelem. Félelem, aggódás, szeretet, szerelem, irigység, boldogság, vidámság, szomorúság, könnyek. 

Tökéletes kezdete a sorozatnak. Amiben már most sok mindent megtudhatunk erről a világról. A sötét és világos oldaláról. Sok titokról hull le a lepel. Volt itt meglepetés nem kevés. Az írónő egy pillanatra sem hagyott unatkozni. Imádtam ezt! Összességében az egészet! 

Azért mindig kiderül, hogy lehet még ebben a témában is jó regény sorozatot írni. 

Ha netán még nem olvastátok a sorozatot, akkor éljetek a lehetőséggel, hogy a kiadó csodás új külsővel újra elhozza nekünk. Higyjétek el, van ami nem elcsépelt vámpír téma. A Vámpírakdémia nem az. 

Egy lehengerlően kitalált és megalkotott világot mutat be. Remekül felépített karakterekkel. Mozgalmas, fordulatos cselekménnyel. Izgalmakkal és érzelmek sokaságával. Ha egy igazán jó kis kikapcsolódásra vágytok, egy másik világban, akkor ez a Ti regényetek is! 

Én ezúton is mégegyszer nagyon köszönöm a lehetőséget a kiadónak! Egy élmény volt! Megyek is a Dermesztő ölelésre. 😉


Idézetek: 

" -Téged időnként meg kell menteni. Szerintem te szereted, ha időnként megmentenek, csak soha nem ismernéd be. " 


" Időnként magányosnak fogjuk érezni magunkat. Időnként el kell halasztanunk a szórakozást. Lehet, hogy nem tudjuk azt az életet élni, amit szeretnénk. De ennek így kell lennie. Megértettük egymást, megértettük, hogy másokat kell védelmeznünk. A mi életünk soha nem lesz könnyű. " 


" Mindig is így mentek a dolgok kettőnk között. Én vagyok az, aki a tettek mezejére lép, aki gondoskodik arról, hogy történjenek a dolgok – időnként akár nagy kockázatot is vállalva. Lissa elméletibb alkat, ő az, aki kigondolja a terveket, és gondosak körbejárja őket, mielőtt cselekedne. " 


"[…] amikor találkozott a pillantásuk, a levegő úgy felszikrázott közöttük, hogy csoda, hogy hanyatt nem vágódtam. " 


" Haboztam, pedig Dmitrij pont ettől óvott. Ekkor hirtelen megjelent ő maga, és úgy rombolt végig a folyosón, mint maga a Halál a vadnyugati viharkabátjában. " 


" Mint már mondtam, olyanok voltak, mint a halál serege. Szerintem te így is elég vad vagy, Rose, de ha olyanná válsz, mint ők, akkor egy szép napon nagyon komoly károkat leszel képes okozni. Még én sem merek majd kötözködni veled." 


" – Tavaly dolgozatot kellett írnom Oroszországból és a Szovjetfúzióból.

  – Szovjetunióból. " 



Értékelés: 


Ha kedvet kaptatok a könyvhöz, akkor KATT IDE és szerezzétek be a kiadó oldalán.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése