2017. április 24.

Penelope Ward - Legdrágább mostohabátyám

Sziasztok!

Nos hazafelé a vonatom jóformán ki is tudtam olvasni az egyik Könyvfesztiválos szerzeményem. Pokolian nehéz volt letenni de hála ennek a sok marhaságnak itt Szegeden: az Árkádos futkorászásnak meg valami biciklis marhaságnak aminek hála megállt az élet a városban a közlekedéssel az élen volt időm míg vártam a buszom haza. Így mire hazaértem ki is végeztem. Végül is  mindennek megvan az előnye.

Na de jöjjön a lényeg.

Nem kellene akarnod őt.

Amikor a mostohabátyám, Elec a gimi utolsó évében hozzánk költözött, nem voltam felkészülve arra, hogy mekkora szemét.
Utáltam, hogy bunkón viselkedik velem csak azért, mert nem akar ott lenni.
Utáltam, hogy lányokat hoz haza a suliból és visz fel a szobájába.
De amit a legjobban utáltam, az az volt, ahogy a testem akaratom ellenére reagált rá.
Először azt hittem, csupán kőkemény, tetovált izmai és markáns arca lehet vonzó benne. De a dolgok új irányt vettek köztünk, mígnem egy éjjel minden fenekestül felfordult.
Aztán épp olyan gyorsan, ahogy betoppant az életembe, már vissza is ment Kaliforniába.
Évek teltek el, mire újra láttam Elec-et.
Amikor a tragédia lesújtott a családunkra, újra szembe kellett néznem vele.
És szent ég, a kamasz, akiért egykor megőrültem, most férfivá érett, aki egyenesen az eszemet vette!
Volt egy olyan érzésem, hogy megint darabokra törik majd a szívem.


Perzselő vágy és nyers erő. Láss a mélyére!

Ez a könyv az egyik legjobban várós volt a listámon. Szóval nagy volt az öröm, hogy a fesztire megjelent és hozhattam haza. A Legdrágább mostohabátyám lenne az. Azt hiszem simán kijelenthetem, hogy ez a könyv most nálam a Best. Még így is simán ver minden könyvet, hogy a zsákmányok közül csak ezt olvastam eddig.

Nagyon sok könyv van amit szeretek, imádok. De kevés olyan akad aminek az olvasása után úgy vele, hogy egek nincs kedvem semmi máshoz hozzálátni mert azt semmi sem fogja űberelni. Nos most ezzel is így vagyok. Atya ég, imádtam.

Ráadásul a történet is olyan ami szerintem nem terem minden bokorban. Nem az a tipikus sztorit amit más kismilliószor olvastunk. Én talán eddig egy ilyenbe futottam bele de az a közelébe sem volt ennek. Szóval a megírása is fantasztikus lett. Azt hiszem Penelope Ward nevében új kedvenc írót avattam.

De most már tényleg jöjjön a lényeg a sztori. Amiről közel sem olyan egyszerű írni. Mert ezt olvasni kell.


Kapunk a történethez egy srácot Elec személyében aki egy évre az apja új családjához költözik Bostonba. Ahogy várható nem éppen van elragadtatva a helyzettől és ezt sokszor igencsak ki is fejezi. És nem éppen kedves módon.

Greta az új "testvér" pedig már az első pillanattól kezdve kész van a sráctól. Hiszen ahogy az író nő lefesti nekünk Elecet nem is csodálkozunk, hogy a sokszor bunkó modora és tettei ellenére Greta odavan érte. Hozzáteszem Elec személyében én is új kedvenc pasit avattam :D

Itt kezdődnek tehát a bonyodalmak. Hogy a két fiatal igencsak vonzódik egymáshoz. Ezek a pillanatok sokszor szinte felperzselik az oldalakat. Noha tiltott is ez számukra. Igaz nem vér szerinti rokonon mégsem engedhetnek a vágyaiknak. Ha csak ennyi lenne akkor ők sem haboznának de túl egyszerű lenne ha csak ezt az akadályt gördítené eléjük az író nő.

De mielőtt rátérünk együtt kettejükre jöjjenek egy picit külön külön is.

Ahogy már írtam egy nem éppen tipikus jó fiút ismerhetünk meg Elec személyében. Utálja ezt a helyzetet és próbál mindent megtenni, hogy a Greta iránti vonzalmát bunkósággal leplezze. Egy igazi tetkós, dögös rossz fiút kapunk. Akinek mégis vannak érzései és nem mindig az a bunkó srác akinek mutatja magát. Nem éppen könnyű sors jutott neki. Főleg a szülei miatt. Így hát végtére is érthető a viselkedése. Igaz ha gáz is de én ezt a srácot is imádtam hát még azt aki a lány mellett lett.

És ha már Greta akkor kicsit jöjjön ő is. Mikor a fülszöveget olvastam egy picit idősebbnek, érettebbnek gondoltam őket. Igaz felmerült, hogy iskolások ebből gondolhattam volna, hogy még fiatalabbak nem valami pl egyetemista korú szereplőket kapunk. Az elején ez kicsit érződött is a karaktereiken. A csínyjeik és tetteik alapján. Ugyanakkor nagyon sok helyzetben igencsak megmutatkozott, hogy lassan felnőttek. Gretán is ezt éreztem néha mégis az elejétől nagyon szimpatikus volt. Neki is akadtak nehéz idők az életében de mellette volt az édesanyja, a mostohaapja. Elec sokszor bántotta meg őt mégis szerettem benne, hogy próbálta nem felvenni és mindennek ellenére próbált a srác mellett lenni, barátkozni vele. Nagyon szimpatikus lett az ő karaktere is.

További szereplőkről akik feltűntek barátok ilyesmik nem igazán tudnák kiemelni mert senki lényeges nem volt benne, hogy annyira megragadt volna. Elec apja nem éppen lett a szívem csücske ő az egyik de mindennek megvan a miértje.

Ami a kettejük kapcsolatát illeti az már más kérdés persze, hogy ment nekik ez a barátkozás miközben az első pillanatoktól megvoltak azok a szikrák köztük. A kémiával egyáltalán nem volt probléma.  Egy egy jelenetnél még én is pislogtam és kiderült, hogy tényleg nem kis iskolások már :D

Imádtam az első pillanatoktól a közös perceiket. Hogy Elec próbált szemétkedni és ahogy húzták egymás agyát. Akadtak igencsak vicces pillanatok is ezeknek hála. Nemsemmi páros voltak. Viszont nem mindig lehetett viccel elütni azt, hogy vonzódnak egymáshoz. Természetesen nem is mindig tudtak ennek az erős vonzalomnak ellenállni.



Még akkor sem amikor mindketten más mellett próbáltak  megfeledkezni erről. Ez a része tipikusnak is lenne mondható mégis összességében véve mindig tudott valamit belevinni az írónő amitől egyedi lett és amitől még jobban imádtad a sztorit.

Végül persze ahogy várható engednek a vágyaiknak. Igaz ekkorra már mindketten, de főleg Elec teljesen más lett. Ahogy írtam még jobban imádtam azt a pasit aki Greta mellett lett. Igaz nem sok idő adatott meg nekik mert hamarabb mint kellett volna Elec visszatér Kaliforniába. És amilyen gyorsan jött ez a szenvedély, vágy és vonzalom egymás iránt olyan hamar kellett elválniuk.

Ezzel a résszel igencsak meglepett az írónő. Nagyon sok történetnél sejthető, hogy bizonyos dolgokból mi fog következni de itt még csak tippelni sem tudtam mert mindig meglepetést kaptam.

Elszakadtak egymástól és hiába telt is el annyi idő amennyi amit egymás iránt éreztek nem szűnt meg. Csak nagyobb, egy komolyabb, felnőttebb érzés lett. Nem az a kamasz vonzalom, szerelem. Hiszen most már amikor újra találkoznak mindketten felnőttek. Jó volt így is olvasni róluk. Mindig is jobban szerettem inkább ilyen korú fiatalokról olvasni nem még iskolásokról de azok a részek sem okoztak csalódást.

Egy új fordulatnak hála tehát idővel Greta és Elec ismét találkozik. Igaz mindkettejük élete igencsak megváltozott. Mindketten felelősségteljes felnőttek lettek. Még Elec is. Aki igazán meglepett. Fantasztikus férfi lett belőle. És itt nem feltétlen a külsőre gondolok. Hanem, hogy ki és mi lett belőle. Nem volt kérdés, hogy még inkább beleszerettem én is.

Igaz az írónő nem volt kegyes hozzájuk mert igencsak gördített akadályokat az útjukba. Újra találkoztak, újra átélték az együtt töltött pillanatokat de most már minden más volt. Egy valami nem változott csupán. Hogy nem tudnak ellenállni egymásnak. De most még annyira sem tehették mint régen. Minden úgy volt remek ahogy az író nő kitalálta. Két immár felnőtt ember akik most sem lehetnek egymáséi. Mégis ismét akadnak váratlan pillanatok amikor újra felcsapnak a lángok köztük. De vajon képesek e ellenállni ennek a vágynak? Vagy szerelemnek? Meghozzák e életünk fontos döntéseit amik másokra is hatással vannak?

Mindebből születtek nehéz, szomorú pillanatok ugyanakkor szenvedélyes és forró percek is. De vajon elég erősek e az érzéseik a másik iránt? Egymáséi lesznek e végre vagy mindketten azt az életet élik tovább amit az egymástól távol töltött idő alatt kialakítottak?

Én csak annyit mondok, hogy egy fantasztikus történetet olvastam ami szerintem még sokszor újraolvasós lesz. Az új kedvencem. Nem véletlenül vártam annyira. Imádom. Egy történet imádnivaló karakterekkel és természetesen a körülmények miatt lehet akadt kevésbé kedvelt karakter is. :) Remekül kitalált és kivitelezett történet. Néha tényleg csak néztem. Annyira jól kitalált mindent az író nő. Szenvedéllyel, erotikával, bonyodalmakkal, könnyekkel és még sok mással fűszerezve amitől egy fantasztikus sztorit kaptunk. Minden pillanatát élveztem és imádtam amit Elec és Greta társaságában töltöttem. Ahogy a végét is mindent remekül kitalált és a helyére tett az író nő miközben nem egyszer nem kis meglepetéseket okozott nekünk. De ez mind kellett.

Ami a plusz volt nekem és amit a legjobban imádtam, hogy úgy kitalálta nekünk a dolgokat a történetben, hogy kapjunk Elecet is. Ha elolvassátok tudni fogjátok mire gondolok. Fantasztikus. Imádom. A sztorit, Elecet <3

Csak ajánlani tudom nektek.Noha lehet valakinek ismét egy tucat történetnek tűnik mondván, hogy sablonos a sztori meg ilyesmi de higgyétek el nem az. Aki elolvassa biztos nem fog csalódni benne, Én képtelen voltam letenni és bármikor újraolvasom és szerintem ugyanolyan élményt nyújt akkor is mintha először olvasnám. Szóval imádás van. Hajrá mindenkinek! :)

Az értékelés nem is kétséges:)


A végére pedig egy hatalmas köszönöm a Könyvmolyképző kiadónak amiért elhozta nekünk a történetet. Tartsátok meg jó szokásotokat :) Remélem még olvashatunk az író nőtől. 

És ha már itt tartunk akkor egy picit utána néztem a dolognak és ha minden igaz akkor úgymond lesz még egy könyv ami kapcsolódik ehhez. Mégpedig megkapjuk az itt megismert Chelsea történetét. Én azt mondom kíváncsi leszek rá de ezt a részt semmi nem fogja túlszárnyalni. 

 Ő lenne az :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése