2023. június 20.

Gabrielle Zevin - Egy ​könyvmoly regényes élete


„Vicces, ​de gyengéd és megható történet, ami mindannyiunkat emlékeztet arra, hogy miért olvasunk és miért szeretünk ebben az életben.”

A. J. Fikry, a kiégett könyvesboltos nehéz éveket tudhat maga mögött: meghalt a felesége; az üzlete rosszabbul megy, mint valaha; ráadásul ellopták tőle legnagyobb értékét is, egy Poe verseket tartalmazó ritka kötetet. Idővel elfordul az emberektől, és még a könyvei sem nyújtanak számára vigaszt, mert a rohamosan változó világra emlékeztetik. Egy váratlan esemény folytán viszont kénytelen lesz újrakezdeni az életét, mert egy kislányról is gondoskodnia kell. A mogorva és életunt férfi hamarosan más szemmel néz a világra, igaz barátokra lel, újra szerelmes lesz, a könyvesboltja pedig a kisváros nyüzsgő központjává alakul át.

Gabrielle Zevin jó humorérzékkel megírt, varázslatos regénye tisztelgés a könyvek világa előtt, szerelmes levél arról, miért szeretünk olvasni és miért zárunk bizonyos embereket a szívünkbe. Nélkülözhetetlen olvasmány azoknak, akiknek a könyvek a legjobb barátai és azoknak, akik hisznek abban, hogy „senki sem különálló sziget”.


A könyv elolvasására a lehetőséget nagyon szépen köszönöm az Agave kiadónak! 💜


Egy könyveket, az olvasást szerető embernek nem is kell jobb történet. Egy sztori, ami egy aranyos vízparti városkában játszódik. Mindig is imádtam az ilyen helyszínű regényeket. Pláne ha még ez mellett a könyveké is a főszerep. 

Nem volt még szerencsém a szerzőtől olvasni, ez volt az első könyvem tőle. Tetszett. Egy két apróbb észrevételem van. Ezeket meg is osztom hamarosan. 


Maga a történet szerint A.J. egy igencsak morcos, mogorva férfi. Jó ez részben érthető is. Elvesztette imádott feleségét. Aki inkább volt a szíve lelke a közös könyvesboltjuknak is. Azóta igencsak rosszul megy a bolt is. 

De érkezik A.J.életébe egy igencsak váratlan fordulat. Egy két, három éves kislány, Maya személyében. 

Meg kell mondjam, nekem ő volt a történetben a kedvenc szereplőm. Még akkor is, ha szerintem őrá is vonatkozik az, hogy egy kicsit jobban megmutatkozik a szerző képzelte világ. Pontosabban az, hogy egy ennyire kicsi lányka azért szerintem nem beszél és mond még ilyen dolgokat mint Maya. Persze lehet az átlagnál sokkal korábban érő, okosabb gyermek, de ez picit túlzásnak éreztem. 

Ennek ellenére imádtam őt! Azt is amilyen hatással volt A.J.-re. Erre a durván morcos pasasra. Aki még beszélgetni se szeret az emberekkel. Ahogy említettem részben érthető, de jó volt látni, hogy ez a csöpp, tündéri kislány milyen hatással van rá. 

A szomszédok, ismerősök mind bele szeretnének szólni abba, hogy A.J.mindenki legnagyobb meglepetésére magához veszi Mayát. De szép lassan itt látszik majd, hogy a férfi kezd megnyílni, enyhülni. Maya jelenléte ismét visszahozza őt az életbe. Kedvesebb lesz, az ismerősök is megkedvelik. Újra. És viszont. Fellendülni látszik a könyvesbolt is. 

Remekül mutatja be kettejük immár közös életét. Miközben nagyon fontos szerep jut a könyvek szeretetének. Amy személyében például. Aki egy könyvkiadó munkatársa, akitől A.J. a könyveket rendeli. 

Ahogy várható a szerző egy romantikus szálat is beleszőtt a sztoriba. 

Megismerhetjük tehát szereplőinket. A.J., Amy, Maya. Nekem aki nagy kedvencem volt még az Lambiase rendőrfőnök. Aki időközben jóbarátja lett A.J.-nek. Igazán rá is fért. Szerettem mindezt olvasni. És ha már a rendőrfőnök. Imádtam a Rendőrfőnök Ajánlja nevezetű könyvklubot, amit Lambiase alakított. Óriási ötlet volt. 

Összességében tetszett a történet. Ahogy bemutatta a szereplőket, sok remek könyvet belecsempészve a könyvbe. Mindig jó, igaz lehet nem a már így is végeláthatatlan olvasási listámnak, ha egy könyvben könyvek vannak. 😀

Szerettem ahogy alakult a sztori. Természetesen kisebb, nagyobb problémák, drámák nem hiányozhattak. Romantika, szerelem. Láthattuk felnőni a kis Mayát. 

Egyik gondom, én nem olvastam még az írónő Világépítők regényét, de ott már a vastagságból látni, sejteni lehet, hogy egy jobban kifejtett regényt olvashatunk. Úgyis tudom, hogy ez az Egy könyvmoly regényes élete volt a korábbi műve. Ez látszik is. Ahogy kézbe fogtam a regényt, elég vékonyka. Ezen meglepődtem. Ehhoz viszont iszonyat sok időt ölel fel maga a sztori. Szerintem lehetett volna jóval vaskosabb a kötet. Picit elnagyolt volt nekem. Lehetett volna akár a karaktereket, magát a sztorit, mindent egy kicsit jobban, részletesebben elmesélni, kifejteni. 

Igaz volt sok-sok fordulat. Főleg a regény vége felé. Na itt volt még valami, amire én nagyon nem számítottam.... valahogy én mást képzeltem volna el. Jó persze tudjuk az élet is kiszámíthatatlan. Az biztos, hogy fordulatos, izgalmas olvasmány. Vidámság, meglepetések, titkok, fordulatok, könnyek. 

Könyvek szerelmeseinek természetesen kötelező. 

Ajánlom tehát mindenkinek, aki szeret olvasni. Hasonló aranyos kis könyvesboltokba járni, könyvklubokba. Ugyanakkor azoknak, akik még nem állandó olvasók. Ha esetleg eddig nem vonzották a könyvek. Ezt elolvassátok és már meg is van a remek kezdet a könyvek, az olvasás szeretete felé. 😍📚


Idézetek: 

" E.A. Poe szerint a novella az, amit az ember egy ültő helyében elolvas. Azt hiszem, akkoriban mèg hosszabb ideig tudtak ülve maradni az olvasók. " 


"Az emberek unalmas valótlanságokkal traktálják egymást, hazudnak a politikáról, Istenről és a szeretetről. Csak egy kérdést tegyél fel valakinek, ha minden fontosat tudni akaraz róla: Mi a kedvenc könyved? " 


"– Utálom a könyves partikat – vallja be A. J.

– De hát van egy saját könyvesboltod – jegyzi meg Lambiase.

– Igen, ez így nem túl szerencsés. " 


"A könyvesbolt vonzza a jó embereket. "


" Ha mindenkit megszeretsz, nagyon sok csalódás fog érni.  "


" Az egész életem benne van ezekben a könyvekben, szeretné mondani. Olvasd el őket, és a szívem mélyére látsz. "


Értékelés: 



Ha kedvet kaptatok a regényhez akkor KATT IDE és a kiadó honlapján beszerezhetitek. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése