2018. november 24.

Borsa Brown - Gyalázat és hit


Egy ​elzárt amish közösség és a külvilág összecsapása
Dorothy Miller, a fiatal amish lány Sarasotában éli mindennapjait. Bár közösségük visszahúzódik a világi élettől, de nem zárkózik el teljesen.
Gregory Hamilton újabb üzleti tervet készül véghezvinni, nívós éttermet építene a városi amish piac helyén. A hely felvásárlása már folyamatban van, és ezzel az amish közösség tagjai is szembesülnek.
Vajon felveszik a harcot azzal az emberrel, aki tönkre akarja őket tenni, vagy jámbor lélekként beletörődnek a helyzetbe? És mit tesz Dorothy Miller?
Mi történik, ha kezünkbe vehetjük a sorsunk irányítását, de képtelenek vagyunk józanul dönteni, mert a szívünk nem engedi? Mi van, ha olyasvalakibe szeretünk bele, aki egyenesen az ellenségünk?
És van, amikor már hiába a hit, az amish maffia is közbelép, egy igazán különleges ember vezetésével. Végül pedig mindenki szembesül vele, hogy a bűn az ajtajuk előtt áll, és arra vár, hogy beengedjék.

Borsa Brown különleges, szókimondó, ugyanakkor érzelmes és szenvedélyes, erotikus írásai hamar az olvasók kedvenceivé váltak. Új sorozatában, a tőle megszokott módon, titkos világba enged betekintést, mely bővelkedik érzelmi magasságokban és mélységekben




Ahogy az írónőtől megszokhattunk ezúttal is egy számunkra ismeretlen, elzárt világba kalauzol bennünket. A téma ezúttal az amishok.

A Gyalázat sorozat 3 részes lesz. Gyalázat és hit címmel kaptuk meg ezt az első részt. Attól függetlenül, hogy trilógia lesz és ilyenkor felmerül, hogy az első inkább csak amolyan bemutatkozó rész ahhoz képest itt már ismét jócskán benne vagyunk a jóban.

Én Az Arab fiát olvastam utoljára az írónőtől ami sajnos engem annyira nem varázsolt el mint előtte a sorozat többi része.

De ezzel a könyvvel ismét megvett. Kissé tartottam tőle, nálam nagy szerelem a Maffia sorozat. Nem tudtam, hogy ez egyáltalán megtetszhet-e majd?! De ez csupán addig volt dilemma amíg meg nem jelent az Álomgyár magazin. Abban ugyanis van egy részlet a könyvből. Na már ott tudtam, hogy ez kell nekem és, hogy szeretni fogom.

Az, hogy felveszi e végül a versenyt a Maffiával majd ha teljes lesz a sorozat kiderül. Addig is az első rész remek lett, imádtam! Csodás utazás egy elzárt világba!

Ismét egy számunkra ismeretlen világ amit megismerhetünk. Az írónő előtt ezúttal is le a kalappal! Bámulatos ahogy átadott mindent. Ahogy bemutatta nekünk az amishok életét. Nem kevés kutatómunka lehet mögötte de ez meg is látszik. Ezért is imádtam mindig a történeteit. A leírásai és elbeszélései alapján mi is részesei lehetünk ezeknek a világoknak és ez hihetetlen.


Ebben megmutatja, hogyan is élnek ezek az emberek. Bámulatos!

Viszont visszatérve picit arra a bizonyos részletre. Azzal csak annyi volt a baj, hogy én nagyon  jó vagyok és már abból eldöntöttem kinek a pártján állok majd. És jól döntöttem mert végigolvasva a sztorit sem gondolom másként.

Na de vissza a lényegre.

Megismerhetjük a történetet kezdésnek Dorothy szemszögéből, a fiatal amish lányon keresztül. Azonnal megkedveltem őt. Ők egy teljesen elzárt világban élnek. Hihetetlen mennyire nem használják, sőt elítélik a modern dolgokat használó embereket. Megvan a saját hitük, elveik. Nem igazán kedvelik, sőt, azokat akik úgymond a másik, modern világban élnek.

Ugyanakkor mégis esélyük van a fiataloknak a kinti életet megtapasztalni. Legtöbben visszatérnek ebbe a közösségbe de előfordul, hogy van aki a másik szabadabb, modernebb életet választja.

" Az ember mindig tudja, mi a helyes, csak néha nem arra visz a lába. Főképp az agya! "


Tetszett, hogy Dorothy mondjuk úgy jó amish lány, ugyanakkor érdekli őt ez a másik világ is. Nyitott az onnan érkező emberekre. Nem is igazán értem, hogy különbözhetnek ők ennyire. De nekik ezek az elveik, így élnek. Nyilván nekünk ez teljesen új, furcsa. Ők így élnek.

A lány karaktere rögtön szimpatikus lett. Egy olyan lányt ismerhetünk meg akiben mondjuk úgy van némi kettősség. Mert egyrészt amish, így él a családjával. Másfelől pedig egy sokszor hirtelen haragú, ami a szívén az a száján lány. Érdekli ez a másik világ is. Ő nem ítéli el azt aki onnan jött vagy az onnan származó dolgokat. Ő maga is mondjuk úgy belekóstol ebbe néha. Persze titokban. Kíváncsi és szerintem ez érthető is. Noha ez miatt elítélik őt.

A családjának megvannak az elvárásai. A lány mégis lehet, hogy szeretne megtapasztani valami mást, új dolgokat is.

Ebben van a segítségére ha lehet ilyet mondani Gregory. Bár lehet ez nem tesz jót a lánynak. Hiszen őt teljesen más elvek, szabályok szerint nevelték. De Dorothy felnőtt és megvannak a maga vágyai. És itt kezdődnek a problémák is. Na de annyira még ne szaladjunk előre.

Ha már említettem Gregory-t akkor ismerjük meg őt is. Az üzletembert, aki éppen elvenni készül valamit ettől a közösségtől. Hogy helyet kapjon valami ezen a helyen a modern világból. Nem volt a férfinak könnyű élete, mégis akadtak személyek az életében akiknek hála egy remek ember lett belőle. Jó a munkájában, szeret segíteni, ugyanakkor tud kíméletlen is lenni. Egy erős férfi, aki tudja mit akar. És meg is szerzi magának. Még azt is amiről tudja lehet nem kellene. Nem volt kérdés, hogy én rögtön beleszerettem ebbe a pasiba. Nekem ő a kedvenc. Ez nagyon hamar világos lett.

Samuel karaktere..... nem tudom......  Lehet azért is mert én már ilyen ügyben az első részlet után döntöttem de nekem sajnos abszolút nem lett szimpatikus. Sőt! Nagyon nem bírtam elviselni a srácot. Oké bevallom volt egy két.... jó pillanata de ezeket leszámítva egy kétszínű alak. Aki papol valamiről, aki képes elítélni másokat holott ő sokkal rosszabb dolgokat is tett. Ezt nagyon nem bírtam.

Nem tudom mire számíthatunk még a következő két részben de abban biztos vagyok, hogy őt sehogy sem fogom megkedvelni. Ez van.


A szülők, barátok szimpatikusak voltak. Mindkét világban. Mindkét résznek megvan az élete, az elvei. Remekül megismerhettük ezeket, tökéletesen átad mindent az írónő.

Ugyanakkor Samuel mellé természetesen akadtak még nem annyira szimpatikus karakterek. De ilyen mint minden regényben ide is kell, hogy teljes legyen a történet.

Itt van egyszer tehát Dorothy az amish lány, Gregory a kinti világból érkező férfi és az amish srác Samuel. Az ő történetüket ismerhetjük meg.

Ahogy említettem megismerhetjük a karaktereiket. Eldönthetjük kit szeretünk meg, esetleg kit kedvelünk jobban, kinek a pártján állunk. Ez mellett tanúi lehetünk Dorothy vívódásának.

Tetszik neki az amish srác. Egyszerű is lehetne a dolog. Hiába a szülők nem kedvelik a fiút, remek pár lehetnének. A lányuk követhetné azt az utat az amit a sors elrendelt neki. De tudjuk, hogy az élet közel sem ilyen egyszerű.

Dorothy ugyanis az első találkozás pillanatától fogva vonzódik Gregory Hamiltonhoz. A férfihoz akinek köze sincs hozzájuk, aki teljesen máshogy él. Aki el akar venni tőlük valami fontosat. Semmilyen téren nem kellene foglalkoznia a férfival.

" …. ki kell taszítanom mindenemből: az agyamból, a szívemből…..igen. "

De hiába, az érzelmeknek nem tud parancsolni. A szíve egyre inkább ehhez a férfihoz húzza. Az első percektől ott van köztük az a bizonyos szikra. És ez tetszik a férfinak is. Hiába tudják, hogy még a gondolatát is ki kellene verniük a fejükből.

Mégis lehet, hogy engednek ennek a vágynak? Ennek a teljesen új, egyre erősebb érzésnek? Ami lehet már közel sem csak a vonzás.

" A vágy és a vonzalom még a józant is eszeveszetté teszi, és még a jót is gonosszá képes változtatni. Egy csókért lepaktálnék az ördöggel, hátat fordítanék Istennek, a hitemnek… Szolgálnám a szerelmet, a vágyat… "

Bámulatos ahogy mindezt leírta nekünk Borsa. Minden pillanatát élveztem és imádtam! Egy igazi szerelmi háromszöget kapunk. Eszméletlen kíváncsi leszek mit fog kihozni ebből.

Ugyanis ezeknek a  kapcsolatoknak hála pokolian sok bonyodalom született. Fájdalom, félelem, kételyek. El kell viselni mindent ami azzal jár ha egy olyan férfit kedvelsz, kezdesz megszeretni aki nem ebben a világban él. Ugyanakkor megbirkózni azzal, hogy még egy férfinak van helye a szívedben....

Nem elég, hogy egyszer szembe kell néznie ezzel a másik világbeli élettel, eleget kell tennie a családja és a közösség elvárásainak még két férfi is közel kerül hozzá. Mit ne mondjak sokszor nem lennék a lány helyében. Nincs könnyű helyzetben.

Vajon az egyik férfit jobban szereti a másiknál? Boldog lesz ha az övéi között marad? Vagy inkább ha az újat választja? Hihetetlen sok mindennel kell már most szembenéznie. És ez még igencsak a kezdet. Ahogy említettem már ebben a részben is nagyon sok minden van. Egy pillanatra sem unatkozol. Letenni pedig végképp nem tudod a regényt.


A regényt amivel az írónő ismét egy teljesen új, számunkra ismeretlen világba kalauzol el bennünket. Csodás karaktereket ismerhetünk meg, akiket rögtön a szívünkbe zárunk. Olyanokat is akiket lehet közel sem kedvelünk. Problémák, titkok, félelem. Szenvedély, tűz, szeretet, szerelem. Megmutatja nekünk, hogy talán ez a világ sem annyira tökéletes, hogy ennek is lehet sötét része. Sosem tudhatjuk! Imádtam minden pillanatát!

Külön imádtam ez mellé és valljuk be így tökéletes, hogy Dorothy mellé a két férfi Gregory és Samuel szemszögével is belepillanthattunk a történetbe. Így lesz teljes a kép. Samuel részeit inkább nem emelném annyira ki, én nem tudtam megkedvelni. Gregory-t már annál inkább. Imádtam az ő gondolataiba belelátni. Látni az ő küszködését is. Hiszen tudja, hogy jobban tenné ha nem menne ebbe bele. Mégsem képes a szívének parancsolni.

Nem hiányozhattak a forróbb, szenvedéllyel, érzelmekkel, gyengédséggel teli pillanatok sem. Csodásak voltak ezek a részek. Tökéletesen lefestve. Ráadásul sikerült humort is csempészni a történetbe.


Tökéletes lett! Engem teljesen elvarázsolt! Az írónő csodásan bemutatja nekünk ezt a közösséget. A karaktereket, ahogy elkezdte bemutatni a történetet, ahogy végigvezette ezt az első részt! A helyek, pillanatok leírásait, mindent! Le a kalappal!

Hála Borsának ismét egy csodálatos utazáson vehettem részt! Aminek minden másodpercét élveztem és imádtam! Nekem megvannak a kedvenceim, így kíváncsian várom a következő részt!

Csak ajánlani tudom! Ezúttal sem csalódunk! Gratulálok! Tessék elolvasni és részt venni ezen a bámulatos utazáson! Ne hagyjátok ki!


Köszönöm az élményt!

És a lehetőséget neki és a kiadónak arra, hogy elolvashassam!



Értékelés:




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése