2018. november 30.

Lakatos Levente: Simlis *ELŐOLVASÁS

Haraszti ​Éva, a népszerű divattervező élete a siker, a pompa és a csillogás. Kevesen tudják, hogy a kreativitása egy ideje cserben hagyja, ezzel együtt pedig a cége is komoly válságban van. A nehéz idők arra kényszerítik, hogy a húszas évei végén átértékelje addigi életét. Habár mindig két kanállal falta az életet, most a férfiaktól is igyekszik távol tartani magát. Pech, hogy egy fogadáson beleütközik a jóképű Balogh Györgybe.
Majori Ádám, az angyalarcú rosszfiú, aki mások becsapásával keresi a kenyérrevalót. Élete mindaddig gondtalan, mígnem egyik megbízása hatására ráébred: tetteivel amellett, hogy borsot tör mások orra alá, akár az életüket is kockáztatja. A felismerés hatására a férfi új életet akar kezdeni, de az nem olyan egyszerű, mint ahogyan azt elképzeli.
Lakatos Levente, a többszörös Aranykönyv-díjas szerző Szigor-trilógiája hatalmas rajongótábornak örvend. A szerző ezúttal a népszerű sorozat egyik mellékszereplőjének, Haraszti Évának szentel egy teljes történetet. A titkokkal, politikai összeesküvésekkel, illetve forró szerelmi jelenetekkel fűszerezett, őrült sodrású regény ismét magába szippant és nem ereszt.





Jól mondja a fülszöveg ugyanis ahogy elkezdtem teljesen magába szippantott a regény. Lehetetlenség letenni. És az előttem szóló olvasó véleménye is abszolút igaz. Befejezed a Simlist és nem is akarsz mást csak még többet ebből. Ezek után tényleg semmi sem lehet ennyire jó. Méééég :)

Minden pillanatát élveztem amit a Simlissel és Évával tölthettem. Tökéletes regény lett ismét. Igaz nem is volt kérdés. Gratulálok Leventének!

Annak idején amikor kijött az utolsó része Szigornak mondtam a barátnőmnek, hogy engem teljesen magába bolondított azzal a sorozattal Levente és, hogy valami hatalmasat kell alkosson, hogy azt überelni tudja. Ugyanis Szigorral nincs kicsit tette magasra a mércét.

De le a kalappal mert ismét megmutatta! Mindig képes még újabbat, fantasztikusabb hozni. Mindig megcsinálja! Pedig én akkor tényleg úgy voltam vele, hogy Szigort nálam nem valószínű, hogy felül lehet múlni. Na jóó csak félig meddig hittem ezt. Mert tudtam, hogyha valaki hát Levente képes rá. És ebben a regényében  nem is akárhogy mutatja meg. Ez még fantasztikusabb lett! Imádom! Engem teljesen levett a lábamról! Ennyi, így kell ezt csinálni!

Egy tökéletes regényt megírni.

Amiben aztán minden van. Ugyanis nem lehetne egy mondjuk például egy erotikus kategóriába besorolni. Mert annál mindig sokkal több van a regényeiben. Ezúttal is. Természetesen ez az elem is része a sztorinak de közel sem csak ez van benne. Sőt!

Van itt tehát erotika, gyengédség, szerelem, szeretet, félelem, féltés, titkok, politika, intrikák, cselszövések. Mindezek és még sok hozzávaló bámulatos keveréke a Simlis! Lehetetlen letenni! Ha elkezded akkor teljesen magába szippant és nem ereszt! Elmerülsz ebben a világban és nincs menekvés! Én legalábbis tuti nem akartam! :)

Ahogy tudjuk ez egy teljesen új sztori. De ahogy a sorozat címe is mutatja köze van Szigor világához.

A főszereplőnőnk Liza egyik barátnője. A híres divat tervező Éva. Nekem nem voltak fenntartásaim vele kapcsolatban. Bár annyira a korábbiak nem ragadt meg nekem de örülök, hogy saját sztorit kapott és így megismerhetjük. Ahogy a környezetében így lehet az olvasók is elítélik mert nem ismerik őt. Itt viszont Levente tökéletes bemutatja nekünk a karakterét.

Ahogy tudjuk ami a foglalkozását illeti divattervező. Egy szabad elvű, ami a szívén az a száján típusú nő. Nem akar kapcsolatot csak élvezi az életet, a férfiakat. Itt is tökéletesen megmutatkozik mennyire brutális, hogyha egy nő csinál ilyet, hogy szórakozik a férfiakkal és nem ragad le egynél akkor rögtön elítélik. De bezzeg ha egy pasi csinálja ugyanezt....... Soha nem tudtam ezt megérteni. Fiatal, még élvezi az életet. Szabad nő, miért ne tehetné meg? Nagyon bírtam ezt Évában. Nem érdekelte mások véleménye. Ő ilyen és ha valakinek nem tetszik? Hát az így járt. Aki persze ismeri őt és szereti az mellette áll. De sokan elítélik. Ráadásul még annyira sincs könnyű dolga hiszen manapság a munkája sem úgy megy ahogy kellene. Nincs könnyű helyzetben...

De mindezek ellenére igyekszik és remekül helyt állt végig. Ha valami, valaki fontos neki akkor nem hagyja cserben. Ott van mellette. Kiáll az igazáért. Egy okos és kemény nő. De persze néha megmutatja nekünk a lágyabb oldalát is. Azt a nőt akinek ha nem is nagyon vallja be szüksége van a szeretetre, a törődésre. Abszolút, már az első pillanatoktól szimpatikus volt a karaktere. Egy cseppet sem tartottam tőle. Sőt, le a kalappal előtte. Nagyon bírtam. Sokszor előjött a nagy szája, igencsak oda tudja mondani amit gondol és ezt állatira bírtam a csajban. Nem egy szív bajos. Ebből kifolyólag természetesen akadtak vicces pillanatok is bőven.


Pláne mert nem akárkit kapott partneréül. A Simlist. És ennek a férfinak a személyében igencsak emberére akadt.

" Tetszik? - kérdezek vissza. 
  
  - Ében démon - állapítja meg, aztán tekintete az arcomra ereszkedik. "

Az már biztos, hogy ami ezt a részét, a megismerkedésüket illeti Levente eszméletlen jól megoldotta. Éppen, hogy csak elkezdődik a regény és máris meglepetés meglepetés hátán. Csak pislogtam. Olvastam ugye a fülszöveget és ebből gondolunk valamire, próbálunk találgatni mi is lesz. De rá nem jöttem volna, hogy végül mivel fog minket az írónk meglepni. Nem kicsit sikerült neki de azt a mindenségit! Imádtam! Nem véletlenül pokolian jó ebben Levente! Mindig képes meglepni, újat mutatni nekünk. Itt már rögtön a legelején. És akkor még mi várható később?


De most már jöjjön akire nagyon vártam. Éva partnere, a Simlis.

Szerintem már a becenevéből sejthető, hogy milyen pasit kapunk. Abszolút megkapjuk azt amire vágyunk ezzel a karakterrel kapcsolatban. Egy olyan pasit akire tökéletesen illik a beceneve már ami a munkáját illeti. Egy bűn banda tagjának lenni ugyanis nem éppen egy jófiúra vall. Sőt. A Simlis minden csak nem jó fiú. De talán mi csajok pont ezért imádjuk még jobban őt. Mert egy rossz fiú. A munkája miatt biztosan. Mondjuk úgy, hogy kinézetre is. Hiszen egy tetovált, dögös, szexi pasi akire már ránézni is elég, hogy tudd csak a romlásba vihet. De mi van ha Éva pont erre vágyik?

Ugyanakkor imádtam a Simlis Ádám karakterében, hogy a rossz fiú mellett ott van benne a jó is. Hihetetlen tulajdonságokkal ruházta fel őt még Levente. Egy aggódó és gondoskodó férfi is lakozott benne. Aki ha netán vagy olyan szerencsés, hogy megszeret ez a férfi akkor azt tiszta szívvel mindenével tesz. Tud érzékeny, figyelmes, odaadó lenni. Annyira imádtam ezt a férfit! Összességében mindenével együtt. Mert ha ez is a munkája ennek ellenére is megvannak az elvei és inkább áll a jó oldalon. Igaz ebben az ő világában nem könnyű. Ahol elég egy rossz lépés... Ráadásul nem éppen egy élet biztosítás ez a meló, az ezzel járó munkák, a "főnökök". De igyekszik és jól boldogul.

Noha nincs könnyű dolga. Ráadásul egy estén belebotlik egy nőbe. Aki azonnal elvarázsolja és fordítva is. A szenvedély ami rögtön fellángol kettejük között tagadhatatlan. Nem véletlenül képtelenek ellenállni neki.

Csak, hogy előbb utóbb kiderül ki is valójában a férfi.... Hogy mi a munkája, részletek az életéről....... Csupa rejtély, titok. És az egy szavas válaszai sem sokat sejtetnek róla. De ahogy halad a történet úgy ismerhetjük meg az a Simlis igazi énjét. A történetét, az életét.


" ......az életet nem mi alakítjuk, hanem az alakít minket: vagy alkalmazkodunk hozzá, vagy boldogtalanul élünk tovább. " 

Közben úgy tűnik valami sokkal erősebb is kezdi összekötni Évát és Ádámot. Bizony. Már ez a szál, ahogy kigondolta Levente zseniális. Abszolút találó.

Nagyon hamar sokkal többek lesznek egymásnak. Valami olyat éreznek a másik iránt amit talán még soha. Ugyanakkor tudják, hogy veszélyes játékba mennek bele. Hiszen két teljesen különböző világban élnek. Éva világa pont Ádámra és az övéire vadászik. Mégis ha egyszer belekóstolsz a tiltott gyümölcsbe nincs megállás. Hihetetlen ahogy a kettejük karakterét, a kapcsolatukat megírta nekünk Levente. Izgalmas, szenvedélyes, csodálatos és félelmetes.

" - Feltámadt a tornádó - jegyzi meg vigyorova. "

Imádtam olvasni róluk! És itt is látszik csak igazán mennyire jó is Levente, ugyanis nálam most lesöpörte Éva és a Simlis párosa a trónról Lizát és Igort! És ez azért nem semmi! :)

Egy hihetetlen, lenyűgöző kapcsolatot mutat be a regény. Ami csupa tűz, szenvedély, erotika. Tökéletesen megírva ezek a pillanatok. Gyengédség, szeretet, szerelem. Pedig a gyengédebb érzelmeknek mennyi esélye ebben a világban? Ráadásul a párosunk karaktereit ismerve. De ha egyszer megtalálod azt aki valóban illik hozzá? És ahogy említettem ők megtalálták. A tökéletes páros lettek.


Igaz némely tulajdonságukból kifolyólag például, hogy mindketten igencsak kemények, szókimondóak akadtak veszélyesebb párbeszédek, ugyanakkor vicces, beszólogatós jelenetekben sem volt hiány. Sokszor olyan jókat mosolyogtam rajtuk. Ádám már megkapta a becenevét de ő sem maradt adósa Évának. Imádtam őket! Azt amilyen hatással voltak egymásra. Hogy mik lettek együtt. Ráadásul folyamatosan, szépen őket magukat külön, a történetüket is megismerhetjük. Minden a helyére kerül. Remekül megkaptunk mindent. Csodás volt őket végigkövetni ezen az úton.

" - Azt hiszem, beindít, ha Simlisnek hívsz - közli galád mosollyal." 

Ami rengeteg bökkenővel van kikövezve. Remekül átjöttek ismét a politikával kapcsolatos részek, a bűn részeit, hiszen az is akad bőven. Csupa csavar, titkok, meglepetések. Ezért sem lehet kimondottan egy kategóriába sorolni ezt a regényt tuti. Mert a szenvedélyt és erotikát leszámítva még sok más téma is jelen van. Összességében pedig egyáltalán nem sok, mindenből tökéletes mennyiség van benne. Egy fantasztikus filmként láttam magam előtt ahogy olvastam!

Amiben ahogy tudjuk ismét találkozhatunk Lizáékkal és sok más ismert karakterrel is. Ezért még jobban szerettem és ez is pont elég volt. Hiszen ezúttal Éván és a Simlisen van a hangsúly. Kaptunk melléjük új karaktereket is. A legtöbb szereplőt kedveltem és szerettem, Nelli és Bazi nagyon nem lopták magukat a szívembe.... Főleg a hölgyike... Na ezen a téren is le a kalappal az író előtt. Az ilyen karaktereket is remekül megtudja alkotni.


Tökéletesen vezeti végig az olvasót a történeten. Ráadásul mindkét fél szemszögén keresztül élhetjük át a sztorit ami még tökéletesebbé teszi az élményt. És ezúttal még valami pluszt is kaptunk az írótól. Le a kalappal, hogy ezt meglépte.

Nem mondom, hogy nem szerettem volna másként is mert nagyon de minden így került tökéletesen a helyére. Gratulálok! Minden értelmet nyert. Vagy nem minden?? :)

Nekem ebből a sztoriból semmi sem lenne elég!

Az biztos, hogy a cím tökéletesen értelmet nyer. Ádám karaktere, amilyennek megismerhetjük. Bámulatos volt. Hol velük együtt féltem, aggódtam, hol velük nevettem, szerettem. Izgultam értük és sírtam is. Lenyűgöző ahogy minden érzelmet átad a történeten keresztül az író! Így kell ezt megcsinálni!

Két teljesen különböző világban élő karakter, de végül lehet nem is annyira mások? Vagy egymás hatására lesznek ilyenek? Szuper volt ez velük együtt kideríteni. A politika és ármány világában. Ahol a bűnözők is nagyban beleszólnak mindenbe. Ahol sosem tudhatod ha egyszer beszállsz mit hoz a holnap. Egy csodás kapcsolat kibontakozását és kiteljesedését követhettük végig közben. Imádtam, hogy mindezek ellenére képesek voltak néha ezt kizárni és csak a kettejük világában, érzéseiben elmerülni. Sok szenvedélyes, tüzes pillanatuk akadt. Remekül lefestve. A szerelmes, gyengéd pillanatok szintén. Engem levett a lábamról a történet! Elvarázsolt! Imádom!

Régi felbukkanó ismerősökkel is találkoztatunk, mert néha vissza kellett térniük a valóságba ami igen kemény. De szerintem remekül helyt álltak a szereplők. Főleg Ádám! Büszke voltam rá de ott van, hogy bár csak ne ilyen lenne.... Ez a kettősség érzése. De előtte is le a kalappal. Nekem új nagy szerelmem született a személyében.

Minden úgy történt ahogy annak történnie kellett! Köszönöm szépen a lehetőség Leventének, hogy elolvashattam! Hogy részt vehettem ezen a csodás utazáson hála a történetének!

Éva és a Simlis története hol a mélybe ránt, majd az egekig emel. Vagy néha fordítva?

Csodás karakterek, a leírások. Akár a helyszínekről, akár a cselekményekről. Minden pillanatát magad előtt látod.  Mindenből a tökéletes mennyiség és kész is egy utánozhatatlan Lakatos Levente regény: a Simlis!

Levente megcsinálta! Gratulálok! Köszönöm szépen az élmény! Minden másodpercét imádtam és élveztem! Biztos vagyok benne, hogy Ti is így lesztek vele! :)

A könyv borítója pedig ahogy már említettem szuper lett. Szerintem ez  lett a legjobb, nagyon ütős. Én imádom!


Köszönöm!



Értékelés:




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése