2018. november 17.

Tess Gerritsen - A sebész


Egyszer még futni hagy… De másodszorra nem menekülsz.
A sorozatgyilkos az éjszaka leple alatt besurran női áldozatainak otthonába, és válogatott kínzásoknak veti alá őket. Olyan kegyetlenül ügyesen bánik a szikével, hogy kiérdemli a „sebész” nevet. Utolsó áldozata, Cordell doktornő épphogy megmenekül, de a szörnyű emlékek elől szülővárosából Bostonba költözik, ahol új életet kezd. Ám pár évvel később a halottnak hitt „sebész” ismét lecsap, és nem hagy kétséget afelől, hogy hamarosan befejezi a félbehagyott munkát…
A New York Times bestseller szerzője, tíz világsikerű orvosi thriller írója felejthetetlen gonosztevőt teremt, akit csak egy nő állíthat meg, aki maga is az áldozata volt. Tess Gerritsen vérfagyasztó regényei 33 nyelven, több mint húszmillió példányban keltek el világszerte, bestsellerei minden országban sikerlistásak.


Ha megvolt A múmia akkor térjünk vissza a kezdetekre. Ahogy említettem én hátulról visszafelé olvasom a sorozatot. És ezúttal sem csalódtam! Sőt!


Ha lehet akkor ezt még jobban szerettem mint A múmiát!

A Rizzoli & Isles sorozat első része A sebész. Nem éppen mai kiadás de nagyon örültem, hogy azért sikerült beszerezni. Neki is estem rögtön. Ezt még annyira sem tudtam letenni mint a már olvasott és említett részt.

Pedig ez repíti vissza az olvasót igazán a kezdetekre. Hiszen ez jóval korábban játszódik mint A múmia.

" – Szóról szóra ezt tanultam meg.Hogy a gonosz milyen hétköznapi lehet. Hogy egy ember, akivel naponta találkozom, naponta köszönök neki, ő meg visszamosolyog, és közben az jár a fejében, hogy hogyan fog lemészárolni. "

Jól látszik abból is, hogy ebben a részben még például nincs benne Dr.Isles, vagy például Korsak. Maura karakterét természetesen nagyon hiányoltam de a történésekkel, főleg ahogy megírta a regényt az írónő abszolút kárpótolt. Ugyanis ahogy említettem én nem tudtam letenni. Vagy ha muszáj is volt akkor is csak nagy nehézségek árán.

Ez aztán egy igazi vérbeli krimi. Kegyetlen, brutális, félelemmel teli. Ugyanakkor reménnyel is. Új érzésekkel, kapcsolatokkal. Remek, erős karakterekkel. Minden megvan benne ami kell!

Lenyűgözően fest le mindent Tess Gerritsen. Magad előtt látod a legrémesebb pillanatokat is, a félelem szinte csontig hatul. Sokszor pokolian rettegtem, de imádtam! Pont ezért lett tökéletes. Mert ennyire jól képes átadni a mondanivalóját.

Itt van nekünk ismét Jane Rizzoli nyomozó. Ahogy említettem  ez a regény a kezdet. De nem sokban különbözik attól a karaktertől akinek A múmiában láthattuk. Itt még egy egyedülálló nő, aki imádja a munkáját. Mégis egyedüli nőként igencsak sok nehézségbe ütközik a férfi kollégák között. De igyekszik kitartani és helyt állni. Éles eszű, remek a munkájában. A magánélet itt ebben a részben nem sok szerepet kapott.

A fő szálon A sebészen van a hangsúly.

" Hiába próbálod rendbe szedni az életed, hiába óvakodsz minden hibától, a legkisebbtől is, mindig marad egy fekete folt, egy rejtőzködő foltocska, és egy óvatlan pillanatban hirtelen a szemed elé kerül. Hogy meglepjen. "


Akinek az elfogásában természetesen még sok segítője akad. Frost nyomozó akit szintén ismerhetünk. Aki nekem új volt mivel nincs benne A múmiában az Moore nyomozó. Lehet számomra nem is olyan nagy kár mert valahogy oké, hogy kedves, rendes férfi nekem valahogy mégsem lett szimpatikus.

Ennek talán köze lehet Cordell doktornő karakteréhez is. Ez a szál miatt vagy mert a doktornő alapból nem volt szimpatikus én nem tudtam a férfit sem megkedvelni. Hiába ők is a jók táborát erősítik nekem valahogy mégsem.

Persze természetesen féltem és aggódtam hiszen pokoli dolgokat élt át Cathrine A sebész áldozatai közül az egyedüli túlélőként. Iszonyatos amiken keresztül ment. Reméltem, hogy jól jön ki ebből és ilyesmi de őt magát nem tudtam megkedvelni. Nem volt szimpatikus. És Moore sem. Hát van ilyen.....

De akkor jöjjön az akiről szól is a regény: A sebész. A regény főszereplője. Hát nem véletlenül de erre mondom azt, hogy sokkal keményebb, félelmetesebb, brutálisabb mint A múmia! Ez aztán a krimi.

" […] a gonosz halhatatlan. Nem pusztul el, csak új arcot ölt, más nevet vesz fel, és noha már találkoztunk vele, attól még nem leszünk védettek. A villám kétszer is becsaphat ugyanoda. "

Vér fagyasztó és kemény jelenetekkel. Ahogy leírja a gyilkost, ahogy az ő észjárásába is bepillantást enged látni. Te jó ég! Le a kalappal! Hihetetlenül lett megírva! Nem kicsit paráztam végig a regényt! Kegyetlen! És az a legszörnyűbb, ahogy olvasod és rájössz, hogy az ilyen történetek nem feltétlenül kitalációk. Hogy ennek is lehet, van alapja! Hogy ilyen bármikor, bárkivel előfordulhat.

Egy gyilkos aki nőkre vadászik. Akinek kegyetlen a módszere ha elkapja az áldozatait. És ahogy említettem akinek néha egy egy kis rész erejéig belepillanthatunk a fejébe. Hihetetlen! Akaratlanul is belegondolsz, hogy sosem lehet tudni és akár te is lehetnél, lehetsz egyszer az áldozat! Nagyon durva!

Főleg a részletesség amivel lefesti A sebészt az írónő. Oké ez kell,  hogy megtudjuk őt érteni, hogy mit miért tesz. De másfelől pedig abszurd is mert ki élvezheti ezt? Miféle beteg ember képes ezt tenni egy másikkal? Végig rettegtem, reménykedtem. És persze próbáltam kitalálni ki is lehet A sebész. Az aki ilyen kegyetlen tettekre képes.

Itt is előjön az ugye amit a másik résznél említettem. Hogy mindig tippelünk valakire, hogy ki a gyilkos. Ismét megvolt akire én gondoltam. És persze közel sem az lett. Csupa rejtély, titok a történet. Nem kevés meglepetést tartogat. Fordulatos, félelmetes, izgalmakkal teli.

" Vannak nők, akik virágmintás vagy mozisztáros poszterekkel díszítik a lakásukat: Rizzoli a halál térképét választotta, rajta az elhunytak képzeletbeli lábnyomával. "

Csak ámultam a rettegés közepette a végkifejleten. És értelmet nyertek bizonyos részek a megfilmesített verzió miatt is. Tökéletesen kitalált sztori, a történet vezetése, a vége. Remek lett! Brutális de remek. Az biztos, hogy egy másodpercre sem hagy unatkozni.


Egy kegyetlen gyilkos üldözése, miközben a szereplők életébe is bepillanthatunk. A munkájukba. Mindent nagyon jól ábrázol az írónő. Hihetetlen, hogy csak most kezdek el olvasni tőle. Nálam most abszolút elnyerte a Krimik királynője címet. Le a kalappal!

A kedvenc karaktereink, ismét bepillanthatunk a nyomozók, halottkémek és orvosok munkájába, az életükbe. Szuper jók lettek a szakmai leírások. Akad némi szeretet és érzelmekkel teli pillanat. Mert még ezt is sikerült egy picit belecsempésznie az írónőnek ebbe a félelmetes és durva sztoriba. Amiből ha elolvassátok kiderül, hogy végül miért kapta ezt a címet a történet és ezt a nevet a gonosz....  És, hogy a Bostoni csapatnak vajon sikerül-e megállítania ezt a kegyetlen embert? Mindenre válaszol a történet! Imádtam!

Ha éppen nem valami kis rózsaszín sztorira vágytok akkor mindenképp ez a ti regényetek! A krimik kedvelőinek pláne kötelező! Jól írja a borítón az ajánlást Stephen King: " Minden könyve kötelező olvasmány". Ez így van! Én szót is fogadok. Igaz ha nem is éppen sorba de ezután már úgy és következik hamarosan A tanítvány!

Ha borzongásra, egy remek krimire vágysz ez a tökéletes választás!


Értékelés:




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése