2023. augusztus 9.

Holly Jackson - Jó ​kislányok kézikönyve gyilkossághoz (Jó kislányok kézikönyve gyilkossághoz 1.)

📚 Könyvajánló 📚



Egy ​lezárt akta, egy kínzó rejtély… és egy lány, aki tudni akarja az igazságot.

Öt évvel ezelőtt Andie Bellt, a Little Kilton-i gimnázium diákját megölte a barátja. A rendőrség így tudja. A városban mindenki így tudja. A gyilkosság emléke azóta kísérti a kisváros lakóit, bár az élet látszólag nyugodt mederben folyik tovább. Pippa, a gimnázium egyik végzős diákja elhatározza, hogy egy iskolai projekt keretében előveszi az ügyet, és kideríti, mi történt valójában. Ő sosem hitte el, hogy Sal Singh a gyilkos. De ha nem ő az, akkor ki? És vajon meddig fogja tétlenül nézni, hogy Pippa egyre közelebb kerül a megdöbbentő igazsághoz?
Kegyetlen társasjáték, ahol egy kisváros a játéktábla, és fogalmad sincs, ki nevet a végén…

A Londonban élő Holly Jackson magyarul most debütáló regénye igazi adrenalinlöket, tele meglepő csavarokkal és sokkoló lezárással. Az olvasó együtt nyomoz a főhőssel: e-mailek, sms-ek, Facebook-posztok, interjúk és naplóbejegyzések rántanak a történet mélyére és tartanak lebilincselve.
2019-es megjelenése óta a regény csak az angol nyelvterületen több mint 180 ezer példányban kelt el, és számos díjat nyert. 2020-ban Holly Jackson krimijének ítélték a rangos British Book Awards díjat, és fél évig vezette a New York Times sikerlistáját is, kiadási jogát 19 ország vásárolta meg. A Jó kislányok kézikönyve gyilkossághoz folytatása (Good Girl, Bad Blood) szintén eladási rekordokat döntöget.


Annyira sokszor szembe jött már vele ez a regény, hogy most már az tényleg nekem is el kellett, hogy olvassam. Nem is értem miért vártam eddig...... 😅

Se a borító, se cím és anno úgy rémlik, első olvasásra a fülszöveg sem fogott meg. Vagy szimplán lehet, hogy csak akkor nem. Most viszont elolvastam a fülszöveget és rögtön felkeltette az érdeklődésem. Még akkor is, ha nekem végig Hazug csajok társasága feelingem volt. 

A könyveket abból nem olvastam, de a sorozatot imádtam. Ezt olvasva, nagyon sok olyan és hasonló momentum köszönt vissza ebben a regényben. Azért mégis örülök, hogy a szerző tudott olyat mutatni, ami újdonság volt, fennt tartotta az érdeklődésem. Sőt, aminek hála már az első oldalak után tudtam, hogy ez be fog jönni nekem. 

Még akkor is ha sok minden ismerős volt. 

Igencsak tragikusan indult a történt. Egy fiatal lány Andie, eltűnik. A barátját vádolják az ügyben, aki pedig egyszer csak öngyilkos lesz. Vagyis egyenlőre úgy néz ki. Aztán ki tudja?

Két család élete is pillanatok alatt romokba dől. 

Majd megismerhetjük Pippát, aki a történetet meséli el. Aki úgy döntött, erről az ügyről írja az iskolai projektjét. 

Pippa karaktere, ha lehet akkor még inkább feldobta a sztorit. Egy fiatal gimnazista lány, de hihetetlenül eszes, okos. Ezek után pedig még nyomozónak is elmehetne. Elképesztő az észjárása. Igaz, néha lehetne kevésbé önfejű és sokkal óvatosabb. De mégis jó volt vele olvasni ezt a történetet. 

Okos, vicces, egy azonnal megszerethető, kedvelhető karakter. Aki imádja a barátait és a családját. Bármit megtenne értük. Aki igencsak megszállotja lett ennek az ügynek. Ő ugyanis szintül hiszi, hogy nem Sal, Andie barátja az ügy gyanusítottja. 

Ahogy szép lassan Pippa nekiáll ezt az egész gubancos, titokzatos, félelmetes, sok kérdést felvető ügyet felgöngyölíteni, még segítsége is akad. Sal testvére, Ravi lett a társa. Aki eleinte amolyan interjú alanynak indult, de aztán sokkal több lett. Ravi is tudni akarja az igazat. Ő sem hiszi, hogy ehhez bármi köze lenne a testvérének. Ahogy azt sem, hogy öngyilkos lett. 

Sok-sok kérdés, viszonylag sok szereplőt vonultat fel a sztori. Mégis abszolút, tök jól követhetően. Barátok, rokonok, ismerősök. Szinte mindenkinek van valamilyen kötődése mindenkivel. Pont ez is vet fel sok kérdést, ahogy Pippa és Ravi szép lassan elkezdenek utánajárni annak, hogy mi történt valójában Andie-vel és Sallel. 

Ravi is elképesztően szimpatikus volt. Akárcsak Pippa, neki is jó a humora. Remek párbeszédek születtek kettejük között. Tetszett, hogy a komoly témák ellenére voltak ilyen pillanatok is a sztoriban. Boldog, vicces momentumok. Nagyon feldobta. Pippán, a belső monológjain, a Ravival közös részein állati jókat nevettem. 

Ugyan a történet nem is csak egy, hanem elég sok komoly témát boncolgat. Drogok, fizikai és verbális bántalmazás, erőszak, családi problémák, lelki gondok. 

A szerző igazán érzékletesen, jól fűzi mindezeket bele a sztoriba. Úgy, hogy az olvasó számára ez mind tanulságos is legyen. Nagyon sok mindenre képes rámutatni. Amellett, hogy egy olyan történetet olvashatunk, ami az első oldalaktől leköti az olvasót. Izgalmas, próbálsz te is rájönni mi történik itt. Persze nekem nem sikerült. Az írónőnek végül sikerült meglepnie. 

Titkok, félelem, sok-sok kérdés. Milliónyi érzelem. Családi, barátai, szerelmi kapcsolatok. Humorral megfűszerezve. Egy igazán cserfes, de zseniális főszereplő lánnyal. Aki szuper segítséget kap maga mellé. Szimpatikus és kevésbé kedvelhető szereplőkkel. Mindezek zseniális keveréke volt ez a sorozat első része. 

Nagyon örülök, hogy elolvastam. Remek kikapcsolódás volt. Hol féltem, hol izgultam, próbáltam tippelni mi folyik itt. Nevettem, szerettem, utáltam... Volt itt minden. 

Ha egy igazán jó kis izgalmas, fordulatos, tanulságos történetet szeretnétek olvasni, akkor tartsatok a nem mindennapi Pippával. Imádtam vele ezt a kalandot! Alig várom a következőt! 



Ha kedvet kaptatok a regénykez, akkor KATT IDE és szerezzétek be.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése