2024. március 4.

Cora Reilly - A maffia végzete sorozat

  📚 Könyvajánló 📚


Aria Scuderi, Chicago egyik legbefolyásosabb maffiacsaládjába született. Mindenki elbűvölő szépségéről ismeri a „maffiahercegnőt”. Elvitathatatlan bája azonban a végzetét jelenti…

Érdekházasságot kell kötnie Luca Vitiellóval, hogy békét teremtsen a két maffiadinasztia között. Luca a New York-i Famiglia leendő vezetője, aki a brutalitásáról ismert. Saját unkatestvérét is kivégezte – puszta kézzel megfojtotta.

Aria nem akar egy ilyen szörnyeteghez feleségül menni. Lehet, hogy ő az egyik legkeresettebb agglegény New Yorkban, hála jó megjelenésének, gazdagságának és ragadozószerű kisugárzásának. De a lány tudja, hogy a rosszfiús aurája nem csak látszat; a férfi lélegzetelállító szürke szeme és arrogáns mosolya mögött vér és halál rejtőzik. Az ő világában a jóképű külső gyakran egy fenevadot rejt, olyat, aki ugyanolyan könnyen képes ölni, mint csókolni.

A kötelesség elől azonban nem lehet elmenekülni, főleg nem egy olyan férfi elől, mint Luca. A férfi a világ végéig követné őt.

Egyetlen esélye van, hogy túlélje ezt a házasságot, ha elnyeri a szörny szeretetét, és befurakodja magát a szívébe – még akkor is, ha a pletykák szerint Lucának nincs is szíve.



Valahogy nem is gondoltam volna, hogy tetszene nekem az a regény, a sorozat. Annyi ilyen, főleg maffiás történet van már, nem igazán lehet már szerintem olyan tényleg igazán jót találni. 

Vagyis nemrég sikerült, mégpedig Claire Contreras - Tiltott vágyak sorozatával. Na azt egyenesen imádom! 

Mégis meglepően ez a sorozat, ez az első rész is azonnal beszippantott. Összességében nem volt az a hű, de imádom, akkora durranás, mint az imént említett szerző sorozata, mégis egy remek kis olvasmány volt. Szinte egy ültő helyben kiolvasás. Voltak apróbb hiábi, mégis beszippantott és nem tudtam letenni.

Nekem kicsit Borsa - Maffia sorozatához hasonlított. Ott már ugye ő mindent átadott az olvasóknak a maffia világáról, a hierarchiáról, a törvényeikről, a kapcsolataikról és a szokásaikről. 

Ez itt is visszaköszön. Ez volt az ami nem annyira tetszett. Ez viszont nem az írónő és az írásmódja hibája. Ilyen, ilyen lehet ez a világ és sok esetben ezzel nem tudtam azonosulni. 

A vér, harcok, fegyverek. Hogy miként bánnak a férfiak a nőkkel ebben a világban...... Ez még a mai napig dühítő számomra. De nincs mit tenni, ez egy ilyen világ egyrészről, másrészről pedig ez egy fikció is. 

Tetszett maga a sztori, noha az sem ad akkora újdonságot. Nagyon idegesített ahogy a lányokkal, főleg a főszereplő Ariával ahogy bántak. Akár Luca is. Nem elég, hogy tipikus férfi, még brutálisan magas beosztásban is van és még magasabbra kerül majd az édesapja után. Sokszor nem egy rózsasszín leányálom a történet, sem a kettejük kapcsolata. 

Mégis engem totál elvitt és jó volt olvasni. Igaz ahogy említettem sokszor volt dühítő, fájdalmas, szívszorító. 

Mégis összességében nagyon megkedveltem Aria karakterét. Luca személyéről ezt nem mindig mondhatom el, de természetesen jó volt látni ahogy alakult ez azért ahogy szépen haladt a történet. 

Szerettem őket együtt. Igaz több volt a szenvedélyes, erotikus momentum köztük, mint a szerelmes és szeretet teljes. De ami késett nem múlott. 

Annyi volt talán még, hogy bizonyos részeket, pillanatokat, vagy akár az egész sztorit kifejthette volna még egy kicsit a szerző. Néha elnagyoltnak éreztem. Lehetett volna egy kicsit vaskosabb kötet. A végével is voltak kivetnivelóim? Nem is tudom nevezhetem-e így..... Szimplán lehet, hogy csak olvastam volna még róluk. A vége tetszett is meg nem is. Olyan jó és rossz érzés is maradt benne. Tetszett, hogy valóságos volt, ehhez a világhoz képest. Mégis örültem volna némi rózsaszín felhőnek. Mintha nem lenne teljesen vége... Na de még nincs vége a sorozatnak és olvashatok azért még ha csak mellékesen is néha róluk. 

Remélem azért minden páros megkapja a jó befejezését. 

Aria testvéreit nagyon szerettem. Giannát is. Igaz ő aztán egy igazi harcias, szókimondó fiatal lány. Kíváncsian várom majd az ő és Luca öccsének, Matteo-nak a szerintem szintén nem mindennapi történetét is.

Addig is élvezem a folytatást. Elkezdtem a második kötetet, amiben szintén két itt megismert szereplő sztoriját olvashatjuk. Ők Valentina és Dante. 

Ha egy jó kis pörgős olvasmányra vágytok, szeretitek a maffia világát, ahol azért inkább az úr a sötétség mint a fény, akkor ez a ti regényetek. Hiszen azért akadnak itt szép, boldog és tüzes pillanatok is. 



Két özvegy, egy új szerelem
Dante Cavallaro felesége négy éve halt meg, de emléke még mindig szívében él. Azonban a chicagói maffia történetének legfiatalabb vezetőjeként nem tűnhet gyengének, ezért kötelességének érzi, hogy újraházasodjon.
Valentinát választják ki neki. Ő is elvesztette a házastársát, de az ő frigye mindig is csak látszat volt. Elhunyt hitvese titkainak súlya a mai napig nyomja a vállát, de meg kell védenie halott férje becsületét és saját magát is.
Dantéval való esküvője miatt a hazugságok várát összeomlás fenyegeti… Csakhogy a férfi tudomást sem vesz róla, ezért félelme és zavarodottsága hamarosan dühvé válik.
A nő belefáradt abba, hogy semmibe veszik. Elhatározza, hogy elnyeri a maffiavezér figyelmét és vágyát, még akkor is, ha szívét nem tudja megszerezni, hiszen az örökké néhai kedveséért dobog. Vagy mégsem?

És akkor jöjjön a 2.kötet. 

Így hirtelen nem tudnám eldönteni melyik tetszett jobban. Picit gondban is vagyok. Mert ebben a kötetben tudatosult bennem, és ez szerintem a további kötetekre is jellemző lesz, hogy az írónő nem feltétlen szerelmes regényeket ír. Persze ez a fogalom is szerepel a regényekben, ebben is, de vagy nagyon sokára alakul ez ki a párosaink között, és ha alakul is, keveset mutatkozik meg. 

A párosainknál a rájuk és a történetre jellemzőbb érzelmek inkább a szenvedély, vágy, erotika. Inkább erre épülnek az írónő kötetei, mint a mindent elsöprő, szép szerelemre. 

Ezen akkor gondolkodtam el, mikor a hősnő Valentina nézegette a férje elhunyt feleségének a holmijait. Dante és a volt felesége fényképeit például. Ott mondta ezeket, ezen tipródott. Hogy mennyire sütött már a képeikről, hogy a férfi, akit a képeket látott őszinte szerelemmel és imádattal néz a párjára. Itt töprengett el rajta, hogy szerinte rá Dante sohasem fog így nézni. 

Ezt többször hangsúlyozza is a regényben Dante,hogy az a férfi már nem létezik.Talán igaza is volt. Persze, nem mondom, hogy nem voltak és születtek szebb,érzelmes pillanatok, vagy hogy ők ketten valamilyen szinten nem szerették egymást. De így jobban belegondolva, vissza Aria és Luca történetére is, náluk is hiányoltam mindezt. Azt a mindent elsöprő, erős szerelmet. Ezeket a párosokat inkább a szenvedély kötötte ilyen erősen egymáshoz. Azokban és erotikában nem volt hiány. 

Ilyen téren majdnem egy kaptafa volt a két kapcsolat. Érdekházasságok, amik felett szép lassan átveszi a hatalmat a párosok közt fellobbanó vágy. Igen, egy brutálisan kemény, véres világ ez. Sokszor szó szerint. Mégis nekem hiányzott az a szép szerelem. 

Nemtudom van-e értelmet a mondókámnak. 

Ennek ellenére Dante és Valentina párosát is megszerettem. Mindketten elvesztették a párjukat. Megvoltak a maguk traumái, titkai. Ismét elmerülhettünk a maffia sötét, bűnös és kegyetlen világában. 

Szerettem, hogy viszonylag sok szereplőt vonultatnak fel a könyvek. Ki kinek rokona, párja miegymás. Mégis jól követhető. A legtöbb szereplő szerethető is. Persze akadtak olyanok is, akik közel sem lettek a szívem csücskei. 

Nem kevés titok, ármány és meglepetés. Vér és félelmek. Kusza érzelmek, szenvedély, szeretet. Félreértések, nehéz helyzetek. Ugyanakkor azért akadtak szép, nyugodt pillanatok is. 

Remélem végig olvashatjuk majd a sorozatot. Külföldön ugyanis egész sok, 9 kötet. Ahogy néztem még minden eddigi párosra visszatérünk még. Kíváncsian várom mert mind olyan véget ért számomra, hogy tekinthető lezártnak is, de jöhet még folytatás is. 

Ha összegeznem kellene, akkor voltak hibái, nem lett számomra az a hűha, mint Claire Contreras most megszeretett maffiás sorozata, mégis egy olyan széria első két részét olvastam, amiket megszerettem. Hol szerethető, hol nehéz. Olyan írás, ami a hibái ellenére is lebilincseli és a könyvhöz szegezi az olvasót. Gyorsan olvasható, pörgös könyvek. Csupa tűz. Ha szeretitek a maffiás történeteket, akkor ezt se hagyjátok ki! 



Ha kedvet kaptatok és szeretnétek beszerezni, akkor várunk Titeket az Álomgyár könyvesboltokban vagy Online.               
   

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése