2024. március 8.

Sarah J. Maas: A ​Court of Mist and Fury – Köd és harag udvara (Tüskék és rózsák udvara 2.)

  📚 Könyvajánló 📚


Én ​nem vagyok jó. Semmi vagyok, és a lelkem, halhatatlan lelkem el van átkozva… Mintha a tüdőm is cserbenhagyott volna, de próbáltam levegőt venni, hogy ki tudjam mondani, hogy nem. Nem.
Miután Feyre kiszabadította szerelmét, Tamlint a gonosz tündérkirálynő karmai közül, már halhatatlanként, tündérmágiája birtokában tér vissza a Tavasz udvarába. De nem feledheti sem a szörnyűségeket, melyek révén megmentette Tamlin népét, sem az alkut, amit Rhysanddel, az Éjszaka udvarának rettegett főurával kötött.
Egyre jobban bevonódik Rhys ügyeibe és fellángoló érzelmei hálójába, ám háború közeleg: egy minden eddiginél hatalmasabb gonosz erő fenyeget azzal, hogy mindent elpusztít, amiért Feyre valaha küzdött.
Szembe kell néznie a múltjával, elfogadnia különleges adottságait és döntenie kell a sorsáról.
Oda kell adnia a szívét, hogy meggyógyítsa a kettéhasadt világot.
Sarah J. Maas New York Times bestseller szerző lélegzetelállító fantasy-sorozatának második kötete.

A szerelemért még a halált is kicselezte.
A világ megmentéséért maga lesz az élő fegyver.


Nem volt kérdés, hogy amint letettem az első részt, már nyúltam is a folytatásért. 

Elöljáróban ismét előkerestem és elhoztam nektek az értékelést, amit anno írtam a könyvről. Mit ne mondjak, nem mai darab ez sem :D Csupán 2018.januári. 


Ez pedig az első részhez hasonlóan egy rövidke összefoglaló ajánló lesz. 

Annyit ismét elmondhatok, hogy tovább ámulok és bámulok. Ugyanolyan elképesztő hatással volt rám a kötet elolvasása, mint anno. Ha nem jobban. Lehet, hogy immár még felnőttebbként talán még jobban tudtam érteni és értékelni. 

Szerelem! Ha választani kell, akkor egyértelműen ez a kedvenc részem a sorozatból. Hiszen az első részhez képest, itt fordul a kocka igazán. Az írónő olyan elemi szinte csavarja és kavarja meg a szálakat, hogy csak na. Ha gondoltál valamit és szerettél az első kötetben, akkor most gyökerestül megváltozik a véleményed. Lehengerlő újdonság ez. Némi kétkedést is váltott ki belőlem anno, mikor először olvastam. De így újraolvasásra, már alig vártam ezeket a részeket. 

Egy minden eddiginél csodálatosabb szerelem történetét olvashatjuk. Végre akad némi nyugodtság talán az első részhez képest. Természetesen azért továbbra sem unatkozunk. Az írónő ezúttal is gondoskodik róla, hogy az elsőtől az utolsó lapig fenntartsa az olvasó érdeklődését. Pedig nem kevesebb mint 750 oldalról beszélünk. 

De azért itt akadtak nyugisabb pillanatai a szereplőinknek. Rájuk is fért. Egy bámulatosan megalkotott világba csöppenhetünk vissza. Ami azúttal is csupa meglepetés. És ezt még szorozzuk meg egy ezerrel. De annyira, de annyira szeretem! 

Új helyszínek, szereplők. Olyanok, akiket ezúttal jobban megismerhetünk. Fordulatok, titkok, problémák. Mégis kijutott sok boldog és szép pillanat. Néha rá is fért a karakterekre. Akik valami fantasztikus fejlődésen mennek át. Nagyon jó mindezt végigkövetni. Ki jó, ki rosszabb irányba. 

Feyre továbbra is egy kedvenc női főszereplő. Brutálisan nehéz, kegyetlen dolgokon ment át, ami nem kis nyomot hagyott rajta, a lelkén. De szerettem látni miként próbál mindezzel megbirkózni, együtt élni. Nem utolsó sorban azt, azokat, akik mindebben mellette álnak. Tudjuk, hogy elég érdekes egy családból jön, de óriási kedvencem lett, hogy itt egy teljesen új családot kapott. Végre megtudhatja milyen az, amikor ő is támaszkodhat valakire. 

Azt hiszem Rhys karakteréről nem kellene elmondanom, de úgysem bírom ki. Imáádooom! 🏆Első számú könyves álom pasi. Egy kegyetlenül és brutálisan erős férfi. Ő is ugyanilyen nehéz dolgokat tett és élt meg, mint Feyre. Imádtam látni, ahogy megmutatkozik ebben a részben az igazi valója. Hogy milyen férfi is ő igazából. Csak még jobban beleszerettem én is. Erős, okos, önfeláldozó, mindig inkább másokra gondol mint saját magára. De végre talán eljött az idő, hogy a tetteiért ő  is megkapja a maga boldogságát. Persze semmi sincs ingyen. Annyira szeretem a pasit. Nem utolsó sorban ugye ehhez hozzájön az, amilyen férfiként látom magam előtt az írónő leírásai alapján. A külső és belső tulajdonságai. Tud erős, félelmetes és komoly lenni ha kell. Ugyanakkor a humora, beszólásai még mindig verhetetlenek. Főleg ha Feyre a párja az ilyen párbeszédekben. Brutálisan jól mulattam velük sokszor. Az írónő remekül szőtte bele ezeket a momentumokat a sztoriba a komolyabb részek ellensúlyozására. 

Ugyanakkor nem hiányozhatott a romantika, a szenvedély, a szerelem. Gyönyörűen fonta ezt a szálat. Szeretttem olvasni, átélni és érezni. A szerző továbbra is minden pillanatot, cselekményt úgy ír le és ad át, hogy azt mi olvasók teljesen magunk előtt tudjuk látni és átélni. Ez elképesztő élményt tud adni. 

Sok-sok új kedvenc karakterem akadt. Nem titok, az Éjszaka udvarában. Odáig vagyok mindenkiért. Brutálisan jó szereplőket kaptunk. Mindenkit másért lehet szeretni. Sok szereplőt vonultat fel viszonylag a sztori, de teljesen jól követhető. Mmindenkiről egész sokat mesél. Ezt nagyon szerettem. Hogy nem csak egy-egy nevet kapunk, hanem Azriel, Mor, Cassian és Amren saját történetét is például. Természetesen ezúttal is akadnak kevésvé kedvenc szereplők..... Hajajj.. De mindez így volt tökéletes. 

Humor, szeretet, szerelem, vágy. Titkok, sok meglepetés, az állad a földön koppan pillanatok, zseniális karakterek, egy bámulatos fantázia világban. Ami hol csupa fény, hol pedig sötétség. Sarah J.Maas mindent elsöprő világában. Ne hagyjátok ki! 


 
Ha kedvet kaptatok és szeretnétek beszerezni, akkor KATT IDE.        

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése