2024. február 19.

Sarah J. Maas: A ​Court of Thorns and Roses – Tüskék és rózsák udvara (Tüskék és rózsák udvara 1.)

  📚 Könyvajánló 📚


A tizenkilenc éves Feyre az erdőben vadászva megöl egy farkast, ám nem sokkal ezután egy másik szörnyeteg bukkan fel, aki jóvátétel gyanánt magával hurcolja egy olyan baljós és mágikus vidékre, amit a lány csak a legendákból ismer. Feyre hamar rájön, hogy fogvatartója valójában nem állat, hanem Tamlin, egyike azoknak a halálos és halhatatlan tündéreknek, akik egykor a világ felett uralkodtak.
Tamlin birtokán Feyre jéghideg gyűlölete forró szenvedéllyé alakul át, és ez az érzés felperzsel minden olyan hazugságot és figyelmeztetést, amit neki a tündérek csodálatos, ámde veszedelmes világáról korábban mondtak. Azonban a tündérek birodalma felett egyre nő egy ősi, gonosz árnyék és Feyre-nak kell megtalálnia a módját, hogy feltartóztassa… vagy örök pusztulásra ítélje Tamlint és világát.

A Kristin Cashore és George R. R. Martin rajongók imádni fogják.
Szexi, akciódús sorozat első kötete.


Annak idején, épp visszanéztem, 2017-ben írtam erről a könyvről értékelést. Egek. Az se tegnap volt. 
Először is, annak a linkjét beteszem ide, így ez már tényleg csak egy amolyan rövidebb ajánló lesz. 


https://lizzy-olvasokuckoja.blogspot.com/2017/03/sarah-jmaas-tuskek-es-rozsak-udvara.html
 
Ezért annyira hosszú posztot nem is akarok, mégis azért szerettem volna valamicsként, hiszen most ennyi idő elteltével teljesen új élmény volt számomra. Nézzétek el nekem most és később a további részek ajánlóinál is, ha kicsit túl sokat ömlengenék. 

Nem tehetek róla, egyszerűen szerelem számomra ez a sorozat. Ha fantasy könyveket, sorozatot kell választani, akkor egyértelműen a Tüskék és rózsák sorozatot fogom mondani. Bármikor. 

Eltelt már jó pár év mióta olvastam, az egész sorit, ezt az első részt pedig pláne. Egyrészt olyan érzés, mintha tegnap lett volna, másfelől pedig azért tök jó volt újraolvasni, felfrissíteni az emlékeket ennyi idő után. Nem utolsó sorban az élményt. 

Sőt! A tök jó volt olvasni, és ez nem is fejezi ki jól milyen érzés volt. Picit féltem, hogy mivel újraolvasás lesz, igen persze imádom, de kicsit tartottam, hogy mégsem fog olyan élményt adni mint elsőre. Most, hogy ez írom már javában a sorozat 3.részét olvasom és bátran kijelenthetem, hogy ugyanolyan, ha nem elképesztőbb olvasásélményt nyújt, mint elsőre. 

Nyilván emlékszik az ember, de jó pár év eltelt, kismillió történetet olvastam én is azóta és azért igen vannak részletek, emlékek a kötetről, amik kicsit megkoptak. De újra nekiálltam és wow. Sarah J.Maas még mindig, ismét lehengerelt. Egy elképesztően erős kezdés, egy még bámulatosabb sorozat részeként. 

Pláne, hogy Maas valami olyat lép meg ebben a kötetben és a sorozatban, amit előtte még senkitől sem olvastam. Már ami bizonyos karaktereit illeti. Először meghökkentő volt, majd szép folyamatoan ahogy haladt a történet úgy lett érthető, utána és közben pedig totális szerelem ez a csavar. 

Olvashattunk és olvashatunk sok-sok tündérekkel kapcsolatos könyvet. Mégis ahogy Sarah J.Maas ötvözi az általa megteremtett tündér világot az emberivel az bámulatos. Egy olyan fantasztikus és zseniális világot teremt meg, hogy hűha. 

Szerethető és nem éppen, vagy nem mindig kedvelhető karakterekkel. Brutálisan élethű leírásokkal, amikek hála a karakterek legapróbb részleteit, a tájakat és leírásaikat, a cselekményeket, azt a milliónyi érzelmet, mindent olyan csodálatosan képes átadni, hogy csak na. Mindent magam előtt láttam és éreztem. Szó szerint egy teljesen másik, egy új világba csöppentem olvasás közben. 

Újraolvasás volt, másodjára olvastam ezt a kötetet, de ugyanolyan erős és lehengerlő élmény volt, ha nem nagyobb és csodásabb, mint első alkalommal. Imádom Feyre-t, Rhys-t. Sok nem épp kedvelhető szereplő is akad. De minden így volt jól megírva ahogy.

Pont ezért bárkinek, fiúk, lányok, nők, férfiak, jó szívvel ajánlom nektek! Egy gyönyörűen megalkotott új világ, ami tökéletesen segít kiszakadni az egyhangú és néha fárasztó, akár nehéz hétköznapokból. Brutálisan jó írás. Én magam szerelmes vagyok ebbe a sorozatba. 

Ha szeretitek a fantasy műfajt és nem olvastátok még, akkor ne habozzatok! Kötelező olvasmány! Ha pedig esetleg még nem áll annyira hozzátok közel a műfaj, akkor mi is lehetne jobb kezdet mint ez a sorozat, ez a regény? 

Egy bámulatos fantáziavilág, tündérek és emberek. Háborúk, ármánykodás, titkok. Akad benne humor, nem hiányozhat a romantika és a szerelmi szál sem. Mindezek és sok más szuper hozzávaló keveréke a Tüskék és rózsák udvara. Ne hagyjátok ki! 



Ha kedvet kaptatok és szeretnétek beszerezni, akkor KATT IDE.          
  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése