2023. október 27.

Agatha Christie - Halloween ​és halál

📚 Könyvajánló 📚


Mrs. Ariadne Oliver Woodleigh Commonban vendégeskedik. A kisvárosban Halloweenkor tinibulit szerveznek: liszttorta-szeletelés, almahorgászás, tűzharapás szerepel a szórakozások között. A tizenhárom éves Joyce Reynolds azzal a meglepő információval áll a híres írónő elé, hogy gyilkosságot látott. Mrs. Oliver hiszi is meg nem is, egészen addig, amíg holtan nem találják a kislányt. Valaki belefojtotta a vödörbe, amiből az almákat kellene kihorgászni. A regényírónő megint jó barátjához, a világhírű kis szürke sejtek tulajdonosához, Hercule Poirot-hoz fordul segítségért. És noha megváltozott a világ azóta, hogy ők először találkoztak, van, ami mindig ugyanolyan marad – Poirot zsenialitása.


Azt hiszem keresve sem találhatnánk jobb regényt erre az időszakra. Ősz, tökök, itt a hűvös, közeleg a halloween. Egy Hercule Poirot történet remek választás. 

Nekem ezúttal is tetszett ez a regény. Hozta a Christie-től megszokott szintet. Remek lett ez az új kiadás. Egyszerű, mégis figyelemfelkeltő és lényegre törő a borító. Na jó, én lehet kicsit elfogult vagyok az ősz és a tökös téma miatt. 

Ami magát a regényt illeti, már egy ideje várja a sorát a polcolom. A fülszövege se nagyon rémlett, így gyorsan átfutottam mikor agyaltam, hogy mit is kéne olvasni. 

Kicsit lesokkolt, hogy ezúttal a zseniális és eszes Poirot, egy kislány, egy gyermek halálának ügyében nyomoz. Nyilván normál esetben is maga a gyilkosság, de mikor egy gyerek az áldozat? Borzasztóan kíváncsi lettem ahogy elindult a történet, hogy vajon mi történt? Mi folyik itt? 

Igazi őszi időt, hangulatot idéző jeleneteket olvashattuk. Gyerekeknek tartottak épp egy halloween partit, amikor az esett történt. A kis Joyce-t valaki egy vödör vízbe fojtotta. Mielőtt ő meggyőzően hangoztatta, hogy korábban egy gyilkosság szemanúja volt. Több nem is kellett, rögtön be is indult a sztori.

Szép lassan elkezdte a regény bemutatni a szereplőket. Mit ne mondjak, mint az eddig összes általam olvasott Christie regényben, szereplőknek nem voltunk híján, akadtak bőven. Mégis azt mondom, hogy ezúttal is abszolút nyomon lehetett követni őket és az eseményeket. 

A csavaros észjárású kedvenc detektívünk is a helyszínre érkezett, hogy barátja kérése kézre kerítse ennek a szörnyű és megrázó esetnek a gyilkosát. 

Természetesen én mint olvasó is próbáltam összerakni azt a bizonyos nagyobb képet, ami esetleg elvezethet a gyilkoshoz és magyarázatot adhat a miértekre. Volt egy két kósza pillanat amikor tippeltem a gyilkosra, de persze biztos nem voltam benne. Elég sok elméletem volt. 

Hogy aztán végül ismét, mint a szerzőtől mindig megkapom, egyik ámulatból a másikba essek. Ezúttal is totálisan sikerült meglepnie. Halál, titkok, sok-sok kérdés, több szálon futó cselekmények. Remek karakter ábrázolások. Poirot ezúttal is hozza  tőle megszokott stílust. Nagy kedvencem. Családi és romantikus kapcsolatok, bűnözés, árulás, meglepetések. Volt itt minden. Remek leírások, amiknek hála tökéletesen ezekre az egyébként szép helyszínekre tudja magát képzelni az olvasó. Ugyanilyen fantasztikus volt megírva az egész regény. 

Egy jól megszokott töprengős, nyomozós Agatha Christie történet. Kedvenc nyomozónk Poirot társaságában. További kedvelhető és nem épp szimpatikus szereplőkkel. Egy igazán az évszakhoz illő, remek sztori. Örülük, hogy egy újabb darabbal bővült a Christie gyűjteményem és hogy egy újabbat olvashattam. 

Ha szeretitek a szerző munkáit, akkor mindenképp ajánlom. Ha pedig netán még nem olvastatok tőle, akkor remek kezdet lehet. Igazi klasszikus darab. 🎃🎃


Ha Ti is kedvet kaptatok és elovasnátok akkor KATT IDE


És ne feledjétek, hogy nemrég került a mozikba a regényből készült film: 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése