2018. október 27.

Tess Gerritsen - A múmia


BÚJKÁL
A média szinte megőrül a hírért, amikor egy múmiára bukkannak Boston egyik múzeumának alagsorában. A tv-csatornák egymással versengve tudósítanak a CT-vizsgálatról, amelyből kiderül majd, az ókori Egyiptom melyik korszakából származik.

GYILKOL
A kórházban a tekintetek a CT-monitora szegeződnek. Szinte mindenki egyszerre hőköl hátra, amikor a múmia testében jól kivehetően feltűnik egy pisztolygolyó képe.

GYŰJTÖGET
Miután megtalálják a második áldozat gondosan tartósított holttestét, majd a harmadikét, egyértelművé válik: Boston utcáin egy nagyon intelligens sorozatgyilkos pusztít. Vajon meddig képes bővíteni a hátborzongató gyűjteményét?

„Tess Gerritsen régóta a kedvenc íróim egyike.” David Baldacci
„Senki nem ír okosabb krimiket, mint Gerritsen.” Lee Child
„Jobb, mint Michael Cricthon.” Stephen King



Kezdésnek rögtön elmondhatok annyit, hogy a könyvben sem csalódtam! Sőt! A sorozat verzióját imádom (Rizzoli & Isles) de ezt elolvas a könyvet is.


Pedig sokban eltér a sorozattól. Ugyanakkor mégis hasonlít. Pont ezért is tetszett annyira. A sorozatnak 7 évada lett végül. Tetszett, hogy ez úgymond tud ezáltal újat mutatni.

Az biztos, hogy ezek után a könyvekből is be kell szerezzem az elmaradt részeket. Hasonlóan a már szintén említett Dr.Csont sorozat és könyvekhez a könyvek itt sem folytatásosak. Tehát mázlim volt mert ezt is lehet a többi nélkül olvasni. De mivel imádtam A múmiát igyekszem majd levadászni a régebbi részeket. Igaz ahogy láttam nem lesz könnyű feladat de sebaj :)

Mindegyik egy új részt, sztorit mutat be. Ez A múmia története. Szó szerint!

Tetszett, hogy a történetet több szemszögből is olvashatjuk. Ez itt kell is, hogy összeálljon végül a teljes kép.

Nem igazán tudnék konkrét főszereplőt megnevezni. Mindenkinek volt jócskán és körülbelül ugyanakkora szerepe. Itt voltak azért természetesen a nagy kedvenceim. A nyomozó Jane Rizzoli és a halottkém Dr.Maura Isles. Még mindig remek páros. Kiegészítve Frost nyomozóval. Az biztos, hogy az írónő a könyvekre remek karaktereket alkotott meg.

Igaz itt talán nem annyira baráti és közvetlenek a kapcsolatok mint a sorozatban. De így is szimpatikusak voltak. Főként Jane és Maura. Együtt és külön is. Remekül össze tudtak dolgozni. Számíthattak a másikra.

Tetszett a rész amit már említettem, hogy újat is olvashattunk a sorozathoz képest. A szereplők Jane, Maura, Frost vagy Korsak életéről. Ez is tetszett. Más mint a sorozat mégis van hasonlóság. Imádtam! Ritka pedig, hogy egy könyvből készült sorozatnál azt lehessen mondani, hogy mind a kettőt szereted. Általában vagy egyik vagy másik. Az egyik mindig jobb. Nekem most mind a két verzió nagy kedvenc. Annyira jó volt olvasni is ezt a történetet. Teljesen más élmény. Egy pillanatra sem unatkoztam. Tess Gerritsen nagyon odatette magát.

" -  Múmiák! – nevetett fel hátraszegve a fejét Robinson. – Mindenki szereti a múmiákat! "

Nem hétköznapi gyilkossággal találja szembe magát a csapatunk. Egy múmiává alakított feltehetőleg női testre bukkannak egy múzeumban. Természetesen mindenki igencsak réginek gondolja az áldozatot ebből kifolyólag. De mi van ha mégsem egy több ezer éves ember maradványait találták meg?

És ha ez még nem adna elég fej törést a nyomozóknak, orvosoknak, régészeknek akkor az írónő gondoskodott róla, hogy a történet még félelmetesebb, összetettebb és rejtélyesebb legyen.


Eszméletlen jók lettek mindenhol a leírások. Mind a karakterekről, az életükről, a munkájukról, a  történelemről. Mindent láthatsz olvasás közben magad előtt. Ott lehetsz például a régi dolgok között a múzeum alagsorában, te is részese lehetsz ennek a kalandnak. Ami nem kicsit félelmetes sokszor.....

" Nem egyedül jöttem vissza a sivatagból. Egy szörnyeteg szegődött a nyomomba. "

A félelmet, rettegést, izgalmat is hasonlóan jól átadja a történet. Egy pillanatra sem lehet letenni a regényt, tudni akarod, hogy mit tartogat a vége. Kismillió kérdés de válaszokat csak lassan kapunk. Hiszen lehet, hogy minden összefügg mindennel? Mindenki az igazat mondja vajon?  Még hátborzongatóbb felfedezéseket is tesznek a csapat tagjai. Féltem, izgultam, reménykedtem.

Miközben kíváncsian vártam mi fog történni.

Hiszen szerintem akaratlanul is elkezdünk azon agyalni, hogy ki is lehet vajon a tettes? Nem valamelyik megismert szereplő az?  Meglesznek a saját elméleteink. Persze nekem is megvoltak de az írónő mindig túljárt az eszemen. Nem kevés meglepetést okozott. Fordulatokkal és izgalmakban nem szűkölködik a regény.

" Itt valami borzasztó dolog történt. Valami, amit még nem láttál. "

Tetszett, hogy közben azért a szereplők életébe is bekukkanthattunk. Szerettem ezeket a pillanatokat. Nem hiányoznak a humoros, beszólogatós percek sem amik elvonják a figyelmét az olvasónak, hogy ne csak mindig a sötét és kegyetlen dolgokat lássuk.

Valaki különös módszerrel szedi az áldozatait és ennek a végére kell járni. De vajon kiderül minden? Mert nem kevés titok is lappang. Vajon minden szereplő az igazat mondja magáról?

Le a kalappal, szuper történet lett!

Jane, Maura és Frost karaktere mellé kaptunk újakat is. Josephine például szimpatikus volt bár sokszor nem mindig tudtam hova tenni őt...  Nicholast is kedveltem. Persze akadnak kevésbé kedvelhető szereplők is de tudjuk, hogy azok nélkül nem lenne igazi a történet.

" – Húha. Képzeld el, hogy ez lenne a figlalkozásod: felfedező.
– Szerintem az, hogy gazdag pasi, sokkal közelebb állna a valósághoz – válaszolta Jane, és közben továbblépett a következő tárolóhoz, amelyben megvilágítva aranyérmék ragyogtak.
– Nézd csak! Azt írják, hogy ezek Krőzus birodalmából származnak.
– Na, ő tényleg gazdag pasi volt. "

Csupa rejtély, titkok. Félelem, borzongás, halál. Rengeteg kérdés amikre keresik a választ a szereplőink. Nem csalódunk az írónőben. Bámulatosan kitalált és a helyére rakott mindent. Ahogy már említettem meglepetésekben nem volt hiány. Én imádtam a regényt. Van olyan jó mint a sorozat. Nagyon örülök, hogy olvashattam is a kedvenceimről.

Ha egy kis vagy inkább több :D izgalomra vágysz akkor ez a Te történetet. És nem szükségesek hozzá konkrétan a korábbi könyvek. Én csak ajánlani tudom. Remek karakterekkel. Titkok, félelem, megoldásra váró rejtélyek, izgalmas foglalkozások, barátság, szeretet. Minden érzést és mindent tökéletesen visszaad a történet. Imádtam!

A borító pedig eszméletlen jó lett! Én már abba beleszerettem amikor először megláttam! A sok csöpögős regény után néha kell valami más. Ha te is vágysz egy kis változatosságra és akár a krimik is jöhetnek akkor hajrá! Csalódni biztos nem fogtok a regényben! Eszméletlen jó!

Remélem hamarosan kapunk újabb részt a sorozathoz! :)



Értékelés:





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése